Gå til innhold

NY gaming pc til maks 30k (intel/nvidia)

Anbefalte innlegg

Skjermkort og Strøm: EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA "superclockd", Corsair AX 1200W PSU

skal ha 3D og physX så gtx480 er vel veien å gå?

I følge indikasjonene fra dagens slipp av GF104 virker GTX460 sli å være både rakere, billigere og mer fleksibelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Forøvrig kommer jo ATI med en 3d løsning som eventuelt kunne vært et alternativ ^^

asus ares?:D

Asus Ares er bare et 5870 x2....

Hd 5970 er 5850 x2

Det er ikke noe 3d.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hva du skal med den, og om du betaler strømmen din selv? Hehe...

Enig med poster og sier jekk ned på i7´en og klokk den heller opp. 12GB ram får du aldri bruk for. Holder med 6GB trichan eller 8GB dual. Bare sørg for å kjøp cl6-7 eller 8-ram.

Lenke til kommentar

Skal du drive med bilde/videobehandling er det alfa-omega med en god og kalibrert skjerm. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en skjerm med IPS panel, og et HW-kalibreringsverktøy.

EDIT: Jeg føyer meg også i rekken som mener at extreme edition CPU er penger i dass.

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Skal du drive med bilde/videobehandling er det alfa-omega med en god og kalibrert skjerm. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en skjerm med IPS panel, og et HW-kalibreringsverktøy.

EDIT: Jeg føyer meg også i rekken som mener at extreme edition CPU er penger i dass.

Francis

sen link til en sånn skjerm da

Lenke til kommentar

Desverre gir i7 980 og 930 overclockka begge til Maks lik fps i spill.. så, er ikke noe vits i det hele tatt med 980.

Beklager, det var 975 - extreme edition. Men kan ikke se for meg at det er noe stort forkjell her heller.

Link

Og får å få litt mer fakta på bordet, er 975- extreme edition i den testen, bare 3,17 % raskere enn core i5 750 (maks klocket begge to). Er det verdt det ? aldrig i verden.

Når du dropper 980, og beholder din CPU, vil du ikke ha rå til trippel SLI ?! Hadde heller gjort det, enn å kaste bort penger i håp om 3 % mer FPS i spill...

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

Desverre gir i7 980 og 930 overclockka begge til Maks lik fps i spill.. så, er ikke noe vits i det hele tatt med 980.

Beklager, det var 975 - extreme edition. Men kan ikke se for meg at det er noe stort forkjell her heller.

i780 er no 6 kjerner så yter vel litt bedre en lillebor i7 975 som er 4 kjener:P

Lenke til kommentar

i780 er no 6 kjerner så yter vel litt bedre en lillebor i7 975 som er 4 kjener:P

Ikke når dagens spill ikke støtter mer enn 2-4 kjerner. Vet ikke om Bad company 2 støtter flere, men sannheten er at du ikke får bruk for 6 kjerner før om kanskje 2 år og da er det garantert kommet en mye billigere versjon på markedet. Overklokk din "gamle" core i7 960 og bruk heller pengene på SLI. Du trenger forresten ikke 24 gb ram slik som du har nå. Og til spill er 6 gb mer enn nok

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...