Gå til innhold

Har du prøvd cannabis?

234 stemmer

1. 1. Har du prøvd Cannabis/hasj/marihuana.?

• Ja, og jeg bruker det i ny og ne.
      55
    • Ja.
      56
    • Nei, men vil prøve det.
      35
    • Nei, og vil heller ikke prøve det.
      88

Anbefalte innlegg

Avkriminalisering er uten tvil ett steg i riktig retning, men problemet med salg/kjøp vil ikke forsvinne.

Det har du helt rett i. Men bare fordi vi ikke klarer å holde treet friskt, så betyr ikke det at vi skal dra det opp med roten!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva det betyr, men jeg er ikke avhengi av hverken tobakk cannabis eller noe andre stoffer, men jeg tar cannabis og noen andre stoffer en gang i blandt, men du mener vel uansett at jeg er avhengi?

Så du kan bruke Metamfetamin jevnlig uten at det vil skape problemer for deg? Jeg tror at du klarer deg fint uten avhengighet om du har en jevn og trygg kontroll bruk av substansene. Men jeg tror ikke du helt forstår hva i kroppen din som gjør deg avhengig eller når du er avhengig. Du blir avhengig av sukker, nikotin, alkohol, THC og kraftigere stoffer. Hadde man ikke vært avhengig, fysisk eller psykisk, så hadde man aldri brukt disse substansene.

Nope, kan ikke det, Meth var ikke noe for meg.

Lenke til kommentar

Har som sagt aldri prøvd cannabis, og kommer ikke til å gjøre det før det eventuelt blir lovlig. Grunnen til dette er fordi jeg ikke vil risikere min fremtid innenfor jobbmarkedet, fordi jeg ikke har noen trang til å prøve dette stoffet, og fordi jeg ser meg for god til å kunne trenge unødvendige og ulovlige rusmidler til rekreasjon.

Høhø, javel :roll: :roll:

Lenke til kommentar

Avkriminalisering er uten tvil ett steg i riktig retning, men problemet med salg/kjøp vil ikke forsvinne.

Det har du helt rett i. Men bare fordi vi ikke klarer å holde treet friskt, så betyr ikke det at vi skal dra det opp med roten!

Fortell hvorfor du vil avkriminalisere, men ikke legalisere.

Lenke til kommentar

Har som sagt aldri prøvd cannabis, og kommer ikke til å gjøre det før det eventuelt blir lovlig. Grunnen til dette er fordi jeg ikke vil risikere min fremtid innenfor jobbmarkedet, fordi jeg ikke har noen trang til å prøve dette stoffet, og fordi jeg ser meg for god til å kunne trenge unødvendige og ulovlige rusmidler til rekreasjon.

Høhø, javel :roll: :roll:

Kan du utdype hva som var så håpløst med den påstanden?

Fortell hvorfor du vil avkriminalisere, men ikke legalisere.

Fordi legalisering fører til at vi får en lavere helsestandard og vil utsette liv for fare, kun fordi vi ikke klarer å tenke nytt. Det er svært lite som legalisering kan gi, som avkriminalisering og medisinsk bruk ikke kan gi.

Lenke til kommentar

Fordi legalisering fører til at vi får en lavere helsestandard og vil utsette liv for fare, kun fordi vi ikke klarer å tenke nytt. Det er svært lite som legalisering kan gi, som avkriminalisering og medisinsk bruk ikke kan gi.

Hvordan kan legalisering, men ikke avkriminalisering føre til lavere helsestandard og utsette liv for fare? Og hva mener du med "utsette liv for fare"?

Jeg forstår ikke tankegangen din, men vil gjerne finne ut hvordan du tenker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utsette liv for fare og gir lungeskader! Å røyke cannabis er skadelig for lungene dine og inneholder tjære, akkurat slik som det er med å røyke andre planter. Legaliserer vi cannabis så kan vi risikere et bruk på lik linje med tobakk og flere dødsfall og uføre på grunn av luftveissykdommer. Avkriminalisering er den gyldne mellomvei, der vi kan hjelpe og forhindre bruken, samtidig som vi ikke fyller fengslene våres og behandler misbrukere urettferdig.

Cannabis er medisin, og en eventuell legalisering kan lede til mange nye problemer. Jeg ville vært veldig interessert i en prøveperiode med legalisering, men fra det jeg har sett til nå, så vil ikke en legalisering føre med noe bedre enn det en avkriminalisering ville gjort.

Vi går kraftig off-topic igjen, og jeg anbefaler at vi fortsetter diskusjonen i en annen tråd.

Lenke til kommentar

hva med dyrking da for morro skyld. har røykt gress og cannabis i 20 år uten skader så dere som snakker om at det er farlig å ikke burde avkriminaliseres snakker bare piss.

samt at dyrking er svært morsomt og spennende.

anbefaler alle å så frø.

kan anbefale hvor frø kan få kjøpt om nødvendig:):) samt tips om dyrking.

Lenke til kommentar

hva med dyrking da for morro skyld. har røykt gress og cannabis i 20 år uten skader så dere som snakker om at det er farlig å ikke burde avkriminaliseres snakker bare piss.

samt at dyrking er svært morsomt og spennende.

anbefaler alle å så frø.

kan anbefale hvor frø kan få kjøpt om nødvendig:):) samt tips om dyrking.

Dyrking blir ikke så moro om det ender med fengselsstraff. Jeg skal ikke uttale meg om det du gjør er galt, men så lenge det er ulovlig så vil jeg ihvertfall ikke anbefale å dyrke cannabis.

Vet du hvilke skader jeg snakker om? Vet du selv hvilke skader cannabis har påført deg før du får luftveissykdommer som kols eller kreft?

Merkelig nok så er det lovlig å både kjøpe cannabis-frø og å gi tips om dyrking, men så snart du setter det frøet i jorden så er du innenfor en strafferamme på 2 år i fengsel. Derimot så tror jeg det er imot forumets regler å diskutere temaer rundt ulovligheter.

Lenke til kommentar

Hvis folk dør så lett av at de røyker Cannabis når det er legalisert, hvorfor står det 0 dødsfall som resultat av Cannabis på statistikken? Om statistikken er 100% korrekt eller ikke kan diskuteres, men det viser ihvertfall at ikke mange dør av det. Det finnes veldig mange røykere.

Jeg sier ikke at de dør lett. Jeg sier at det er en stor helserisiko.

Det er null direkte dødsfall forårsaket av cannabis så langt jeg vet, så det har du helt rett i! Men om du tror inhalering av tung og mørk røyk, uten filter, ikke er skadelig, så ønsker jeg å se kilder! Cannabis inneholder veldig mange av de samme karsinogenene som man finner i tobakk, så helseskadelig er det! De sorte lungene som man ser hos tobakk-røykere, er like aktuelt for dem som røyker andre planter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, jeg er enig i det. Likevel er jeg uenig i konklusjonen din om at det ikke burde være legalisert.

Egentlig har denne tråden gått langt OT.

Legalisering har sine fordeler, så jeg skal ikke være vanskelig. Men for å hindre at alt blir kaos og for å kunne holde politikken litt moderat, så synes jeg temaet om avkriminalisering er MYE mer aktuelt i Norge, samt er en gylden middelvei som vil skjerme oss fra noen ulemper samtidig som det fører til mange av de positive sidene med legalisering med seg. Slik som medisinsk bruk, mer kontroll over brukerne og mindre dopmisbrukere i fengsel!

Vi er allerede langt over OT, så om noen skal svare eller diskutere dette videre så må dere henvise meg til denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609&st=5400

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg skal innrømme at jeg ikke synes det å røyke cannabis er en bra ting, man kan argumentere med at det er bedre en alkohol, men når du ser på de som liker å røyke kontra de som er glad i å feste er jeg sikker på at de som røyker gjør det mye hyppigere enn de som drar ut i helgene. Det er veldig fort gjort at det blir en vane nettopp fordi rusen er så kortvarig som gjør at det ikke er noe problem og ta det på hverdager. Samtidig er det en veldig behagelig rus som passer i de fleste sammenhenger.

I tillegg er det jo også ulovlig, og faren for å bli tatt er jo ganske stor. Jeg drev med mye med det selv for et par år tilbake og det at jeg aldri ble tatt var egentlig bare flaks. Var såpass nære at politiet stod med lommelykta og lyste i øynene mine mens jeg hadde røyket bare en time tidligere, utrolig nok tok de meg ikke med til blodprøve. Er ikke lenger enn en uke siden jeg var på et helt vanlig forspiel hos en venn der plutselig politiet kom på døra og hadde jeg hatt noe urent mel i posen da ville jeg vært helt fucked..

Nei de som vil røyke må bare få gjøre det, men selv har jeg holdt meg unna i over 1 år og kommer til å fortsette med det, klarer uansett ikke nyte det med tanken på at man kan bli tatt, med mindre det er helt 100% trygge omgivelser.

Lenke til kommentar

Hadde alcoholen kommet i dag hadde den vert strengt forbudt, garantert.

Dette argumentet er igrunnen litt feil..

Alkohol har vært ulovlig.

Mange av problemene som dukket når denne politikken ble ført kan man i dag se i dag.

Rettere sagt, det feilet.

Prøvde det av ren nysjerrighet. Fant ut at det hjalp mot søvnproblemene mine, liker det bedre enn alkohol.

Røyker sjeldent nå.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...