Gå til innhold

Har du prøvd cannabis?

234 stemmer

1. 1. Har du prøvd Cannabis/hasj/marihuana.?

• Ja, og jeg bruker det i ny og ne.
      55
    • Ja.
      56
    • Nei, men vil prøve det.
      35
    • Nei, og vil heller ikke prøve det.
      88

Anbefalte innlegg

Har du hørt denne før?

En venninne av meg har en kjæreste på 21 år som har røkt hasj lenge, en dag når hun kom hjem satt han i et hjørne og var redd for at noen skulle skrelle han, fordi han trodde at han var en appelsin.

:rofl:

Ja, jeg har hørt den før. Personen jeg kjenner trodde ikke h*n var en appelsin.

Men for all del, bare røyk videre du...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan kan du egentlig si at ALLE har hatt sug etter røyk etter at dem har sluttet?

Fordi alle blir fysisk avhengige etter såpass lang tid.

Jeg har prøvd Meth, Amf, Hasj, diverse piller, Meth er liksom en skummel en også, visste du det? og jeg ble aldri avhengi, ikke har jeg sug etter noe heller.

Har prøvd det du nevner og mer til uten noe sug selv, og uten at det betyr noe som helst. Hadde du derimot sagt at du hadde trippet på meth i en måned for så å legge det fra deg uten et eneste problem.. :)

Da må det være noe galt med meg :!:

Det betyr noe ja, har prøvd de flere ganger, og som du sier så er det mange som blir hekta, kanskje ikke med engang, men etter 3-4 ganger med Meth Feks, men jeg ble ikke det, så det betyr nokka.

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Når det gjelder Cannabis og avhengighet er det viktig å skille mellom fysisk(abstinenser når du ikke inntar stoffet) og psykisk(behag/velvære) avhengighet. Fysisk avhengighet kan du få av for eksempel nikotin, men ikke av cannabis. Psykisk avhengighet kan du i grunnen få av alt, for eksempel cannabis eller for den slags; Macgyver.

Lenke til kommentar

Noen blir avhengi, noen blir ikke, som jeg, vet ikke hva som er grunnen, gener kanskje?

Du spekulerer. Jeg har full forståelse av at du ikke blir bundet til et avhengighetsdannende stoff, men det betyr ikke at du ikke er avhengig.

Seksualitet er avhengig! Litt cheezy eksempel, men se for deg at du er nødt til å slutte med mastrubering. Det er greit nok å klare seg uten det, men du har i grunn ikke lyst til å slutte med dette fordi kroppen sier at det er godt. Det er en mildere form for avhengighet.

Når det gjelder Cannabis og avhengighet er det viktig å skille mellom fysisk(abstinenser når du ikke inntar stoffet) og psykisk(behag/velvære) avhengighet. Fysisk avhengighet kan du få av for eksempel nikotin, men ikke av cannabis. Psykisk avhengighet kan du i grunnen få av alt, for eksempel cannabis eller for den slags; Macgyver.

Jeg snakker ikke nødvendigvis om avhengigheten av Cannabis, men avhengighet i seg selv. Jeg synes ikke at det er noe poeng i å skille fysisk og psykisk avhengighet, da begge deler leder til det samme.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke nødvendigvis om avhengigheten av Cannabis, men avhengighet i seg selv.

Jeg vet, var derfor jeg skrev "Når det gjelder Cannabis".

Jeg synes ikke at det er noe poeng i å skille fysisk og psykisk avhengighet, da begge deler leder til det samme.

Jeg ser poenget ditt og er enig med at begge former for avhengighet er dårlig. Det og ikke skille mellom fysisk og psykisk avhengighet blir ikke riktig, ettersom det er to svært forskjellige syndrom. Tar vi tobakk som eksempel kan en person både få fysisk og psykisk avhengighet, det sier seg selv at det da blir mye vanskeligere å slutte. Psykisk avhengighet kan ikke knyttes direkte til en substans eller aktivitet, og kan derfor ikke bli brukt som ett argument mot cannabis.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva det betyr, men jeg er ikke avhengi av hverken tobakk cannabis eller noe andre stoffer, men jeg tar cannabis og noen andre stoffer en gang i blandt, men du mener vel uansett at jeg er avhengi?

Så du kan bruke Metamfetamin jevnlig uten at det vil skape problemer for deg? Jeg tror at du klarer deg fint uten avhengighet om du har en jevn og trygg kontroll bruk av substansene. Men jeg tror ikke du helt forstår hva i kroppen din som gjør deg avhengig eller når du er avhengig. Du blir avhengig av sukker, nikotin, alkohol, THC og kraftigere stoffer. Hadde man ikke vært avhengig, fysisk eller psykisk, så hadde man aldri brukt disse substansene.

Lenke til kommentar

Har som sagt aldri prøvd cannabis, og kommer ikke til å gjøre det før det eventuelt blir lovlig. Grunnen til dette er fordi jeg ikke vil risikere min fremtid innenfor jobbmarkedet, fordi jeg ikke har noen trang til å prøve dette stoffet, og fordi jeg ser meg for god til å kunne trenge unødvendige og ulovlige rusmidler til rekreasjon.

Jeg diskuterer ikke som en motstander av cannabis, men prøver å se mest mulig bredt på spørsmålet om legalisering. Jeg er for avkriminalisering og for cannabis til medisinsk bruk.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...