Gå til innhold

Har du prøvd cannabis?

234 stemmer

1. 1. Har du prøvd Cannabis/hasj/marihuana.?

• Ja, og jeg bruker det i ny og ne.
      55
    • Ja.
      56
    • Nei, men vil prøve det.
      35
    • Nei, og vil heller ikke prøve det.
      88

Anbefalte innlegg

Det er akkurat som om cannabis forsterker alkohol og vice versa. Dette kan medføre en altfor sterk rus og ofte i veldig ubehag. Dette gjør at mange har en negativ opplevelse med cannabis og tror at det er ett meget sterkt rusmiddel, selv om det ikke er det.

Det er desverre en ting nordmenn må se å få inn i hodene sine, ikke bland rus. Ingen kan garantere for at det vil gå bra selvom man har gjort det før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-197195

Man er ikke narkoman av å ta seg en hit en gang i blant på samme måte som at man ikke blir alkoholiker av å ta en pils i blant.

Det er svær forsjell på marijuana og kokain på samme måte som det er en svær forsjell på øl og tequila.

Marijuana er faktisk ikke akkruat narkotika engang.

NOK SAGT.

Lenke til kommentar

Akkurat som Nidaroo har heller ikke jeg prøvd noe cannabis eller andre narkotiske stoffer, og er svært glad for at jeg har holdt meg unna det.

Også jeg har sett hvordan folk som bruker stoff blir, hører det i stemmen deres, og en ser godt på folk at de bruker det.

For all del, trives dere med det, værsågod, jeg skal ikke blande meg i det, det er deres liv.

Synes forøvrig det er unødvendig å forsvare bruken av det.

No er eg jo seint ute med å kommentere det her innlegget, men følte eg måtte likevel.

Med mindre du har ein veldig smal bekjentskapskrets, så tør eg banne på at du kjenner nokon som røyker eller har røykt utan at du på noko som helst vis kan høyre eller sjå det på dei.

Kjenner sjølv ganske mange som tek seg ein joint no og då, og nei dei verken ser, høyrest ut som eller framstår som ein forevig skada dopskalle.

Det er heilt vanlege folk rett og slett.

Personleg trur eg verda hadde vore ein fredelegare stad dersom vi hadde fjerna alkohol og religion, og heller teke oss ein joint i ny og ne.

Og for å sitere eine Tyskaren i leiligheita. Når vi hadde wormsturnering i hagen, såg han plutseleg undrande ut i lufta : "We should smoke zome weed yeah?" :tease:

Endret av Bonnskij
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Var ivrig forbruker av denne planten for 10 år siden, i løpet av de to første åra på videregående. For en ung og uerfaren sjel kan det nok være ganske så vanedannende å måtte ha noe fyre opp hver dag. Når man er ute og "stresser" etter dop i timesvis fremfor å gjøre lekser, eller sitter å skraper pipa for så å røyke det man får ut av den, er sånn passe lavmål.

Lett å si at cannabis ikke er farlig når man er inne i en sirkel av fornektelse og avhengighet. Slik jeg var i min uerfarenhet var det nok ikke bare bra å holde på slik jeg gjorde.

Ikke bare kan bruken gå utover skole/jobb/famile etc men man går jo rundt med evig noia for purken. Noian blir også forsterka når man roter seg inn i tvilsomme miljøer som bare er et tidsspørsmål før skjer. Selv om jeg holdt meg unna andre stoffer er det ikke noe serlig kult å se venner havne på avrusing, bli henta på skolen av purken eller splid innad i mitt eget "safe" miljø der ting ender med overfall og det som mye verre er...

Og fortsatt er jo ønsket etter denne rusen så stort at man gir litt faen i det som skjer rundt seg, så lenge man får kjøpt seg litt bønne...

Dette er jo satt på spissen av meg her da, men det er av egne erfaringer. Når dette er sagt er alkohol roten til alt ondt(sidestilt med kristendom), og nå som en mye mer erfaren voksen ville jeg selvfølgelig valgt jointen framfor spriten hadde det vært et skikkelig alternativ. Noe det desverre ikke er før full legalisering er på plass. Det er flere år siden jeg fyrte opp sist, og det er vel mest pga at jeg har kone og barn og mine barn skal ikke ha en far som er blitt bura inn og dømt som kriminell pga et rusmiddel jeg faktisk klarer meg uten, dog med ett visst vemod over savnet. Av samme grunn holder jeg også alkohol konsumet mitt på et minimum. Tar en øl til maten og kanskje en eller to fester i året. Mine barn skal ikke ha en far som er ødelagt av alkohol og påvirkningen dette rusmiddelet har på meg og mine omgivelser. Jeg har mine tvil i at legalisering vil skje i min livstid, kanskje når jeg sitter gammel og glemsk på et hjem av noe slag. Men jeg håper mine barn vill oppeleve å fritt kunne ta seg en joint uten noia for purken.

Jeg tør påstå at de som er uerfarne og unge bør være veldig forsiktig med cannabis. Dette er ikke fordi det er et skummelt stoff, alkoholen gir jo værre følger både direkte og indirekte, men pga at lovgivningen i norge og verden forøvrig tvinger folka, som bare vil fyre opp en joint og chille sammen med venner og god musikk, inn i tunge kriminelle miljøer. Der det ikke skal så mye til å rote det til skikkelig.

Jeg forstår de som vil holde seg vekk fra cannabis pga av det kriminelle aspektet. jeg forstår ikke de, som det er noen av i denne tråden, som rett og slett fordømmer bruken av stoffet og brukerne basert på et veldig tynt grunnlag. Nemlig deres egen innprentede overbevisning om at dette skal være livsfarlig. Jeg vil benytte anledningen til å slenge meg på påstanden til Longsao om påvirkingien samfunnet lider av under tobakk, alkohol og legemiddelindustriene. Samtidig vil jeg påstå at de politiske og religiøse(les kristendommen) kreftene som råder er lite interessert i spredinngen av tankegangen til hasjisene som gjerne vil bli sett på som fritenkende. Tankegangen går gjerne tvert i mot disse kreftene og virker truende for de.

Så derfor vil jeg rette noen egne fordømmende ord til de lavpannede nikkedukkene som har latt seg i generasjoner påvirke av de rådende samfunnskreftene om at cannabis av en eller annen grunn er farlig.

Jeg mener de er historieløse verktøy uten noe form for kunnskap om det de så lett fordømmer.

Wall of text, men jeg håper noen tok seg bryet med å lese.

Og husk; Alt med måte!

Endret av Nerdrage
  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis man blir avhengig av cannabis, så har man misbrukt det. Det er visst så og si umulig å bli fysisk avhengig av cannabis da det ikke har noen avhengighetsskapende midler i seg. Men er mulig å bli psykisk avhengig. Men da må man, som sagt, misbruke det.

Ingen narkotika i seg selv er avhengihetsskapende faktisk, men om du selv er "svak" eller ikke, ++.

Lenke til kommentar

Hvis man blir avhengig av cannabis, så har man misbrukt det. Det er visst så og si umulig å bli fysisk avhengig av cannabis da det ikke har noen avhengighetsskapende midler i seg. Men er mulig å bli psykisk avhengig. Men da må man, som sagt, misbruke det.

Ingen narkotika i seg selv er avhengihetsskapende faktisk, men om du selv er "svak" eller ikke, ++.

Det der er kanskje det dummeste utsagnet jeg har hørt på lenge.

Så et rusmiddel som gir abstinenser, er ikke avhengighetsskadende? Det at folk blir svært, svært syke, og i verste fall dør, dersom de ikke får tilgang på et rusmiddel, er ikke avhengighet? Neivel. Hva er det da?

Det er forskjell på heroin og nikotin. Get a grip.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det du definerer avhengighet? Har du noen gang vært en fast bruker av f.eks Nikotin?

Man kan ikke si at Nikotin ikke er avhengighetsskapende, eller at røykere er svake mennesker. Selvsagt klarer man å bryte seg løs om man er sterk. Men prøv å fortell det til humørsvingningene, manien, suget og frustrasjonen man får av å ikke dekke sitt behov for Nikotin.

Videoen du linker til sier ingenting om at rusmidler ikke er avhengighetsskapende. Det videoen forklarer er at man kan ha moderate forhold uten at kroppen forventer mer. Røyker du en sigarett så vil ikke det påvirke deg. Røyker du sigaretter fast i en måned, så blir den neste måneden din uten sigaretter, svært tøff.

Lenke til kommentar

Jeg begynte og røyke når jeg var 12, slutta på dagen en sommer, da var jeg 18, og va uten røyk i 6 år, begynte igjen, røkte i 2 måneder kanskje, så slutta jeg igjen, på dagen, uten og ha noe sug.

Jeg tror det er lett, for meg er det lett, jeg blir ikke avhengi av noe, så jeg mener at det er ikke mange ting som er avhengihetsskapende, skal vi si folk med lite viljestyrke da? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg begynte og røyke når jeg var 12, slutta på dagen en sommer, da var jeg 18, og va uten røyk i 6 år, begynte igjen, røkte i 2 måneder kanskje, så slutta jeg igjen, på dagen, uten og ha noe sug.

I call bullshit :thumbup:

Jeg har "hørt om de" som kan holde på en liten periode, så legge fra seg røyken uten nevneverdig store problemer. Dog dette er prat om fest-røykere, røyke-en-uke-så-stoppe-en-periode(Denne har jeg aldri helt forstått), men hver eneste en som har røyket over en lengre periode og sluttet har hatt sug og problemer selvom de åpent ikke prater høyt om det. Når vi i tillegg prater 6 år har kroppen din blitt kraftig fysisk avhengig, det kommer du ikke utenom viljestyrke eller ei(En liten pekepinn her: Folk som har vært uten røyk i opptil 20 år som er det lengste jeg kjenner til, har fortsatt sug i blandt etter en liten uskyldig røyk).

Forøvrig siden du er et slikt unikum, ta deg "noen" doser heroin så får du føle hva potensielt dødelig avhengighet er.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Ja. To ganger. Var vel marihuana jeg røykte. Var litt yngre og mer naiv da. Det skjer ikke igjen. Rusen i seg selv var forsåvidt god den, om enn litt skremmende.

Jeg leste mye om hasj før jeg prøvde. Leste alt dette her om at ingen har dødd av overdose, at alkohol er værre og alt det tullet der.

En nær slektning av meg røykte veldig mye. Det toppet seg med et selvmordforsøk, så var det rett inn på lukka avdeling. Da mener jeg lukka som i at h*n ble låst inne, det var ikke nøkkel på innsiden av døren og vinduet var skrudd igjen.

Der ble h*n i nesten et år med diverse medisiner før h*n sakte men sikkert klarte komme seg på beina igjen. I dag er h*n helt rusfri, og har fått seg jobb :).

Nå jeg helt imot hasj, og synes synd på dem som er så naive og tror at "det ikke er så farlig". Det ødelegger psyken din. Pluss at du får kreft av det som ved vanlig tobakk. Bare fordi det er "naturlig" så betyr det ikke at det er sunt.

Lenke til kommentar

Jeg har "hørt om de" som kan holde på en liten periode, så legge fra seg røyken uten nevneverdig store problemer. Dog dette er prat om fest-røykere, røyke-en-uke-så-stoppe-en-periode(Denne har jeg aldri helt forstått), men hver eneste en som har røyket over en lengre periode og sluttet har hatt sug og problemer selvom de åpent ikke prater høyt om det. Når vi i tillegg prater 6 år har kroppen din blitt kraftig fysisk avhengig, det kommer du ikke utenom viljestyrke eller ei(En liten pekepinn her: Folk som har vært uten røyk i opptil 20 år som er det lengste jeg kjenner til, har fortsatt sug i blandt etter en liten uskyldig røyk).

Forøvrig siden du er et slikt unikum, ta deg "noen" doser heroin så får du føle hva potensielt dødelig avhengighet er.

Da kjenne ikke du mange nei, når jeg sluttet så hadde jeg ikke røyk sug i det hele tatt, hvordan kan du egentlig si at ALLE har hatt sug etter røyk etter at dem har sluttet? det er for meg veldig rart.

Jeg har prøvd Meth, Amf, Hasj, diverse piller, Meth er liksom en skummel en også, visste du det? og jeg ble aldri avhengi, ikke har jeg sug etter noe heller.

Lenke til kommentar

Ja. To ganger. Var vel marihuana jeg røykte. Var litt yngre og mer naiv da. Det skjer ikke igjen. Rusen i seg selv var forsåvidt god den, om enn litt skremmende.

Jeg leste mye om hasj før jeg prøvde. Leste alt dette her om at ingen har dødd av overdose, at alkohol er værre og alt det tullet der.

En nær slektning av meg røykte veldig mye. Det toppet seg med et selvmordforsøk, så var det rett inn på lukka avdeling. Da mener jeg lukka som i at h*n ble låst inne, det var ikke nøkkel på innsiden av døren og vinduet var skrudd igjen.

Der ble h*n i nesten et år med diverse medisiner før h*n sakte men sikkert klarte komme seg på beina igjen. I dag er h*n helt rusfri, og har fått seg jobb :).

Nå jeg helt imot hasj, og synes synd på dem som er så naive og tror at "det ikke er så farlig". Det ødelegger psyken din. Pluss at du får kreft av det som ved vanlig tobakk. Bare fordi det er "naturlig" så betyr det ikke at det er sunt.

Har du hørt denne før?

En venninne av meg har en kjæreste på 21 år som har røkt hasj lenge, en dag når hun kom hjem satt han i et hjørne og var redd for at noen skulle skrelle han, fordi han trodde at han var en appelsin.

:rofl:

Lenke til kommentar

hvordan kan du egentlig si at ALLE har hatt sug etter røyk etter at dem har sluttet?

Fordi alle blir fysisk avhengige etter såpass lang tid.

Jeg har prøvd Meth, Amf, Hasj, diverse piller, Meth er liksom en skummel en også, visste du det? og jeg ble aldri avhengi, ikke har jeg sug etter noe heller.

Har prøvd det du nevner og mer til uten noe sug selv, og uten at det betyr noe som helst. Hadde du derimot sagt at du hadde trippet på meth i en måned for så å legge det fra deg uten et eneste problem.. :)

Lenke til kommentar

Da kjenne ikke du mange nei, når jeg sluttet så hadde jeg ikke røyk sug i det hele tatt, hvordan kan du egentlig si at ALLE har hatt sug etter røyk etter at dem har sluttet? det er for meg veldig rart.

Enten er du bare jævli idiot, eller så troller du. Klarer ikke bestemme meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...