Gå til innhold

Har du prøvd cannabis?

234 stemmer

1. 1. Har du prøvd Cannabis/hasj/marihuana.?

• Ja, og jeg bruker det i ny og ne.
      55
    • Ja.
      56
    • Nei, men vil prøve det.
      35
    • Nei, og vil heller ikke prøve det.
      88

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig prinsipiell når det kommer til idiotiske lover, urettferdighet og cannabis. Cannabis burde vært lovlig da jeg har blitt proppet opp med nok troverdige kilder som sier sannheten bak denne uskyldige lille planten. Jeg hadde heller røket cannabis fast enn tobakk, det er tobakk som er en synder her, cannabis har jeg aldri hørt har drept noen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig prinsipiell når det kommer til idiotiske lover, urettferdighet og cannabis. Cannabis burde vært lovlig da jeg har blitt proppet opp med nok troverdige kilder som sier sannheten bak denne uskyldige lille planten. Jeg hadde heller røket cannabis fast enn tobakk, det er tobakk som er en synder her, cannabis har jeg aldri hørt har drept noen.

Det stemmer, det stemmer !

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det var hasjen? Jeg har aldri røykt hasj og jeg erfarer det samme.

Jeg slet ikke med noen depresjoner, eller var spesielt usikker på meg selv før jeg begynte å røyke cannabis. Jeg merket at det bygget seg opp etter mer jeg røykte på slutten, det var bare jeg som var dum nok til å ikke slutte før...

Lenke til kommentar

Ja jeg har prøv det, og takker til at det iallefall er lovlig. Gjør meg ikke til kjeltring for å prøve noe annet.

Men om all narkobruk hadde vært lovlig skal jeg ikke si noe annet. Jeg har tatt i betraktning av at det ikke er lovlig, og derfor å se bort ifra det. Sånn er jeg som alle andre, forstår og respekterer hvordan det er.

Og hvordan kan du sammenligne alkohol og røyk med narkotika? To vidt forskjellige ting, my friend.

Må bare si. Du er den perfekte modellen til hvordan staten vil at menneskene skal være :p Men å få en hel befolkning i samme tankegang som Nidaroo går nok ikke. :cool:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja jeg har prøv det, og takker til at det iallefall er lovlig. Gjør meg ikke til kjeltring for å prøve noe annet.

Men om all narkobruk hadde vært lovlig skal jeg ikke si noe annet. Jeg har tatt i betraktning av at det ikke er lovlig, og derfor å se bort ifra det. Sånn er jeg som alle andre, forstår og respekterer hvordan det er.

Og hvordan kan du sammenligne alkohol og røyk med narkotika? To vidt forskjellige ting, my friend.

Må bare si. Du er den perfekte modellen til hvordan staten vil at menneskene skal være :p Men å få en hel befolkning i samme tankegang som Nidaroo går nok ikke. :cool:

Vet ikke om dette er positivt. Alle stater har vært korrupte og gjort noe som er galt, alt fra jødeslakt til skattesvindel.

Det er også bra å være skeptisk og kunne akseptere at autoriteter ikke alltid vet best.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er positivt for staten og negativt for folket (hvertfall det folket som vet bedre og ikke er hjernevaska)

Det er vel gjerne motsatt?

Positift for folket, som får enda et rusmiddel tilgjengelig. Enda en mulighet til å ødelegge seg selv. Mennesker elsker skadelige produkter.

Men det er heller negativt for staten, da det kan bli kostbart å legalisere hasj. Selv om... de får jo mer skatt da.

Lenke til kommentar

Kostbart? Nei de tjener som fy på det. Og cannabis er minimalt skadelig. Ja uff. Steve Jobs fra Apple har faila i livet sitt. Carl Sagan og forsåvidt.

http://www.youtube.com/watch?v=pVipzjxXBFs&playnext=1&videos=6tZJ6_bdbB4

Se denne her så forstår du litt mer om det.

Først og fremst tror jeg blomster er lovliggjort fra før av.

For det andre, det så ut som et nydelig samfunn for alle var rusa på blomster :w00t:

Lenke til kommentar

Føler jeg kommer litt sent inn i denne diskusjonen.. Men jeg har så lyst til å skyte inn!!

Denne debatten er kjempegammel, og det er personer som Nidaroo som gjør at den står på stedet hvil! Jeg har nettopp sittet og diskutert med en (nykter) kollega i lunsjen, og skrytt av at debatten har blitt mer nyansert..

Cannabis ER narkotika. Fordi det er et narkotisk stoff. Og det er nikotin, etanol, kokain, valium også. Allerede her sier man at "noen narkotiske stoffer er mer narkotika enn andre".

BAKGRUNNEN for cannabisforbudet er ikke basert på utfyllende forskningsrapporter som staterer at cannabis er farlig, men på en klappjakt fra en amerikansk politiker. Det var i utgangspunktet ett middel for å kontrollere de "farlige" innvandrerne fra sør (Mexico) og få bukt med deres skremmende nye rusmiddel; marijuana. Etter en 40 år lang kamp for å få det ulovliggjort i USA, bruker USA sin innflytelse i FN for å få det globalt ulovlig. For mer info, last ned denne: Min lenke

Cannabis ble ulovlig i Norge på begynnelsen av 60-tallet. De fleste av våre besteforeldre kunne med andre ord gå på apoteket og kjøpe hasj og cannabisolje, no questions asked. Hmmmm .lurer på om vi har noen statistikk på hvor mange "hasjnarkomane" vi hadde på den tiden.....

Grunnen til at det frister å sammenligne cannabis og alkohol er jo fordi at alkohol er den metoden å ruse seg på som er sosialt og juridisk akseptert. Men vi stiller spørsmålet: "er det BRA, eller ufarlig, bare fordi det er lovlig?!" og i samme slengen stiller vi: "Er cannabis sååå farlig, selv om det er ulovlig?".

Alkohol er uten tvil ett tyngre rusmiddel. Måten man blir ruset på, hvor lenge det sitter i og hva det gjør med kroppen din på kort og lang sikt, snakker for seg selv.

Henger meg på de som snakker om at det er jo ikke en selvfølge at våre autoriteter har rett alltid! Og det er viktig at man også har kritikere, og ikke bare nikkedukker som tror på ALT som ble dem fortalt. Vi fikk jo beskjed om graviditet og seksuelle sykdommer. Men pule gjør jeg uansett. . .

Nå kommer konspirasjonsteoretikeren i meg frem. Dette er noe jeg har "konspirert" selv, men syns på ingen måte at dette er "farfetched":

Vi har noen sterke markedskrefter i vår verden. og tre av de fem største bransjene har LITE interesse av å ha Cannabis som ett fritt produkt.

Jeg snakker selvfølgelig om tobakk, alkohol og legemiddelindustriene.

Her snakker vi om krefter med så mye ressurser til å påvirke, at man vil ikke tro det. Se gjerne filmen "Thank you for smoking"!.

Men det sier seg selv at tobakksbransjen ikke er særlig interessert i å la en plante som ALLE kan dyrke og røyke i sin egen hage, være tilgjengelig. Dessuten, så er man ikke særlig keen på sigg når man er fjern... haha. Så der er også penger tapt for de.

Alkoholbransjen vil jo helst at man skal kjøpe deres "edle" dråper. Hvis jeg har en plante jeg kan tørke, røyke og bli ruset, så ville jeg 9 av 10 ganger valgt VEKK alkohol.

Til slutt, legemiddelbransjen. Smertestillende, kvalmedempende, beroligende, avslappende, appetittvekkende... SELVFØLGELIG kan ikke de godta at cannabis blir lovlig?!?!?!

Og med tanke på at disse industriene er sterkest i USA, som opprettet forbudet i utgangspunktet, gjør meg fortsatt overbevist om at det er disse som opprettholder forbudet og.

Nå ser man jo imidlertid at det skjer en liberalisering i lovverket i statene i USA. flere stater tillater cannabis, især til medisinsk bruk. I California har man "vending machines" med cannabis i!! Man trenger kun en resept. . . men det kan man få for.. wait for it... SKRIVEKRAMPE!!!!! hahahaha...

Og til de som lurer, og de som sikkert kommer til å spørre..

JA jeg røyker. Jeg røyker hver bidige dag, og har gjort det i en del år. I disse årene har jeg ALLTID jobbet, jeg har gått på skole i kombinasjon med jobbing, og jeg har prestert BRA, på alle felt.

Jeg har møtt opp stein på eksamen og fått 6 (på fire stykker faktisk...) og jeg har vært stein i rettsak (angående hasj) og vunnet (uten advokat). Jeg har blitt "kontrollert" av Politiet, bøttestein, uten at de engang mistenker at jeg er stein på det tidspunktet.. Så til ALLE dere som mener man ser og lukter at man røyker hasj.. Skjerp dere..

Generalisering er ALDRI pent!!!!

P.T så jobber jeg i ett internasjonalt anerkjent selskap med salg og har nettopp kommet inn på jusstudiet! Så kom ikke her å kall meg NARKOMAN!! jeg blir mildt sagt forbannet, for jeg er kommet mye lenger i livet enn mange av mine nyktre venner...

Jeg trener kampsport, men sloss aldri. Eller vent! De to slosskampene jeg har vært i.. DE HAR VÆRT I FYLLA!!! for da vil jeg sloss... aldri når jeg er stein..

I forhold til avhengighet, så er det utallige forskningsrapporter på at Cannabis ikke KAN gjøre det fysisk avhengig. Det er fordi man ikke utvikler toleranse for stoffet, slik man gjør med feks nikotin, alkhol. gidder ikke ta alt her, google it.

Men jeg kan lett si jeg er "avhengig" fordi jeg liker å ta meg en joint hver dag. Og hvis jeg ikke får den, så får jeg litt "noia" og begynner å svette litt.. Men det er INGENTING ift til sigaretter!!! Det er mer trist, fordi jeg ikke får røyka. . . Men dette er psykisk avhengighet. . . Hasj er ikke så vanskelig å slutte med. . . Men da jeg ikke opplever særlige problemer i livet som følge av dette, så har jeg aldri hatt topp motivasjon for å slutte. Siggen stumpa jeg for 3 måneder siden....

En gang sluttet jeg. Fordi jeg blir skikkelig dårlig i matematikk når jeg er stein. Og jeg hadde en matteeksamen.. Da kjørte jeg en cold turkey, sluttet med cannabisen og gjennomførte eksamen..

Nei. Nå får det være slutt. Jeg sitter ikke å disser alkohol uten å vite en SHIIIIT om det. Heller ikke kristendom eller heroin. Ha kunnskap, snakk deretter.

Gleder meg da at det er mange her som aldri har prøvd som likevel ser at forbudet ikke er positivt, hverken for brukere eller samfunnet generelt. Det finnes for mange "kriminelle" med bare hasj på rullebladet, gitt.

Fun fact: det er mer hasjrøyking i norge (pr. innbygger) enn hva det er i Nederland. Kan det ha noe å gjøre med kulturen rundt røykingen?!?!? I Norge er man tvunget til å skjule bruken sin. Isolere seg med sine hasjrøykende venner. Ikke nevne det for "de nyktre". Dette skaper isolasjon hos cannabisbrukerne, som gjør at de isolerer seg med sine for å holde bruken skjult. Dette skaper miljøer hvor røykingen er i fokus. I tillegg tvinges disse "hasjmiljøene" til å oppsøke tyngre belastede miljøer for å få "dopet sitt". Det er DA man presenteres for "verre ting"..

Hmmm. My 2 cents...

• Liker 7
Lenke til kommentar

Cannabis ER narkotika. Fordi det er et narkotisk stoff. Og det er nikotin, etanol, kokain, valium også. Allerede her sier man at "noen narkotiske stoffer er mer narkotika enn andre".

Vet du i det hele tatt hva narkotika er? :wallbash: Cannabis er ikke et narkotisk stoff.

A Narcotic is defined as a drug such as opium or morphine that in moderate doses relieves pain and induces deep sleep. Excessive use can cause tremors and seizures. However, the term is also used colloquially to refer to any psychoactive drug that induces sleep. Examples of narcotics include morphine, laudanum, and heroin.
Endret av Dermuszdel
Lenke til kommentar

Vet du i det hele tatt hva narkotika er? :wallbash: Cannabis er ikke et narkotisk stoff.

A Narcotic is defined as a drug such as opium or morphine that in moderate doses relieves pain and induces deep sleep. Excessive use can cause tremors and seizures. However, the term is also used colloquially to refer to any psychoactive drug that induces sleep. Examples of narcotics include morphine, laudanum, and heroin.

Haha. Fett. Jeg skriver DET lange pro-cannabis innlegget. Og det eneste svaret jeg får, er at jeg har annen oppfatning av definisjonen NARKOTIKA enn deg.. hahaha..

Sier meg enig med nestemann her.. Det er forskjellige definisjoner.. Man har de vitenskapelige (som du påpeker), men man har også de politiske (som jeg påpeker. Har Staten sagt at Hasj er narkotika, så er det det. For oss som bor her ihvertfall..) og man har de populære/sosiale definisjonene (Nidaroos definisjon).

But I stand corrected. Cannabis er visst ikke et narkotisk stoff, per vitenskapelig definisjon, men er narkotika, per politisk definisjon.

Lenke til kommentar

Jeg vet godt at cannabis er ufarlig fordi jeg har prøvd det selv. Jeg er helt frisk i hodet etter mange år med cannabis. Jeg kan hvertfall tegne veldig kompliserte komposisjoner. Og de fleste vet vel at kunst er blandt de høyeste fagene! Nemlig! hehe :D

Et lite tips til dere som vil røyke er å forsøke å holde dealerene deres ærlige! Minn dem på at ærlighet varer lengst og at de største dealerene alltid er dem som presser prisene ned for å selge større kvanti. Sånn er det med den saken. Her i Skien har vi nemlig fått det dem kaller 150-pris, og det er noe forbanna dritt! Men det er dem som selger til småbarna... Igjen: De store dealerene selger for 100-pris.

Lenke til kommentar

Haha. Fett. Jeg skriver DET lange pro-cannabis innlegget. Og det eneste svaret jeg får, er at jeg har annen oppfatning av definisjonen NARKOTIKA enn deg.. hahaha..

Sier meg enig med nestemann her.. Det er forskjellige definisjoner.. Man har de vitenskapelige (som du påpeker), men man har også de politiske (som jeg påpeker. Har Staten sagt at Hasj er narkotika, så er det det. For oss som bor her ihvertfall..) og man har de populære/sosiale definisjonene (Nidaroos definisjon).

But I stand corrected. Cannabis er visst ikke et narkotisk stoff, per vitenskapelig definisjon, men er narkotika, per politisk definisjon.

Du får pluss for det innlegget. ;) Personlig holder jeg meg unna alle rusmidler, men jeg synes det er bedre at folk tar seg en joint hjemme i ny og ne enn at de drikker seg stupfulle på byen, før de går i gatene og slåss og bråker.

EDIT: Det om bakgrunnen for forbud var nytt for meg. Takk for informasjonen! :)

Endret av Dermuszdel
Lenke til kommentar

Du får pluss for det innlegget. ;) Personlig holder jeg meg unna alle rusmidler, men jeg synes det er bedre at folk tar seg en joint hjemme i ny og ne enn at de drikker seg stupfulle på byen, før de går i gatene og slåss og bråker.

EDIT: Det om bakgrunnen for forbud var nytt for meg. Takk for informasjonen! :)

Likte du det jeg nevnte, ville jeg tatt en titt på den filmen jeg linket til. Veldig interessant...

Det jeg glemte å nevne i innlegget mitt er at etter en del år med cannabisBRUK, så har jeg sett mange har prøvd. Og min slutning er at rus, uansett hva man snakker om, er meget indidviduelt. Noen kan bøtte inn på 3 sixpack uten å bli stup dritings, mens andre (som meg) tar ett par - tre pils og kjenner det begynner å svinge i hodet. For min del er ikke alkohol noe morsom rus, mer slitsom og ubehagelig.

Men for meg er cannabis den perfekte rus. Jeg tenker fortsatt klart og hos meg er det sjeldent at det sniker seg kjipe tanker frem.

Men jeg har absolutt sett mennesker som blir tiltaksløse siden de røyker (mest sannsynlig hadde disse vært tiltaksløse uansett... :tease:).

Jeg har også opplevd "bad trips", men vet at dette kontrolleres av meg og mitt eget hode. Men har og snakket med mennesker som gjentatte ganger har hatt kjipe opplevelser med cannabis. Fine. Da er ikke det noe for den personen. På lik linje som at alkohol ikke er noe særlig rusmiddel for meg.

Forskjellen er at jeg er kriminell fordi jeg har valgt noe annet enn det sosialt aksepterte.

Et annet stort problem, tror jeg, er at de fleste debuterer med cannabis når de er drita fulle. Jeg tror mange cannabis vane-brukere kan skrive under på at det kan gå galt. Det er akkurat som om cannabis forsterker alkohol og vice versa. Dette kan medføre en altfor sterk rus og ofte i veldig ubehag. Dette gjør at mange har en negativ opplevelse med cannabis og tror at det er ett meget sterkt rusmiddel, selv om det ikke er det.

Flere jeg har snakket med har snakket om hvor dårlige de ble da de prøvde cannabis. Første spørsmålet mitt er: "var du full?". Svaret er som oftest ja. . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...