Gå til innhold

Har du prøvd cannabis?

234 stemmer

1. 1. Har du prøvd Cannabis/hasj/marihuana.?

• Ja, og jeg bruker det i ny og ne.
      55
    • Ja.
      56
    • Nei, men vil prøve det.
      35
    • Nei, og vil heller ikke prøve det.
      88

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal alle drive kjenneprek? Spe på med historier om både cannabis og alkohol. What? Det dere sier, er at man blir så perfekt av noe cannabis? Siden dere fatter alkoholen så bad.

Forstår virkelig ikke formålet igrunn

Hvorfor skal du tråkke på de som driver med det? Jeg sier ikke at man blir perfekt av cannabis (da hadde jeg brukt det. lol), men vi sier at det er langt i fra like dødelig som tobakk og alkohol. Kan du ikke bare akseptere at de som vil holder på med det, og ikke komme med tullete påstander?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tidligere sagt, det er snakk om uvitenhet. Kun fordi cannabis er klassifisert som ett narkotikum, synes folk at det er fyfy og farlig. Faktum er at det ikke er det.

Fortell mora di at du røyka en bønne igår, og du får se voldsomme reaksjoner

Fortell mora di at du var drita igår og det er "helt greit"

Dersom man røyker seg en bønne, oppfører man seg som en rolig sjel, og har det gøy samtidig.

Dersom du er drita full, så spyr man kanskje, ødlegger ting, ringer folk mitt på natta og plager dem osv osv...

Alikevel er tjall ikke sosialt akseptert, men alkohol er bra, fint og godt.

Min mening er at cannabis, dersom det blir legalisert ikke vil bli ett samfunnsproblem, slik det er nå, i motsetning til alkohol som virkelig er ett samfunnsproblem, men er fullt lovlig.

Alkohol er heller ikke ulovlig å nyte selvom man ikke er tenåring engang.... kun ulovlig å selge til mindreårige... Det er ett tankekors.

Endret av McHalvorsen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han kan det ja? Tror mer fornuften strekker til da, hvis man ser en gutt på 7 år drikkende i gata. Hvorfor ser vi det aldri? Jo fordi man blir tatt.

Men om cannabis gjør deg slapp, og relax er godt mulig. Men nå er det to syn på alkoholens bruk, å drikke seg sanseløs er noe som er artig og spennende i 16-17 års alderen. Men når man begynner å få litt skikk på livet, og alt går på skinner, drikker man som oftest med vet.

Men skal ikke nekte for at jeg selv har vært så drita ti-talls ganger at man ikke klarer å følge med.

Lenke til kommentar

Han kan det ja? Tror mer fornuften strekker til da, hvis man ser en gutt på 7 år drikkende i gata. Hvorfor ser vi det aldri? Jo fordi man blir tatt.

Drikking av alcohol på offentlig sted er forbudt, der er nok litt av grunnen.

Jeg sier dog ikke at det er vanlig at 7 åringer drikker store mengder alcohol, men det er lovlig.

Lenke til kommentar

Jepp, en 7 åring kan fult lovlig helle innpå bennevin i Norge i dag, det sier jo litt om regelverket...

Jepp, regelverket bør nyanseres, og diverse stoffer burde bli belyst på nytt. Hasj gjør deg aldri i verden til heroinist, det er det miljøet og egne erfaringer som gjør.

Jeg tror fortsatt gammel "opplæring" fremdeles gjelder, røyker du hasj, havner du på gata.

Det er derfor jeg mener uvitenhet regjerer omkring cannabis, de som røyker det vet at konsekvensene ikke er store. De som er motstandere av stoffet, tror at man kommer til å bedrive alvorlig kriminalitet for å finansiere forbruket, eller fordi man havner på tyngre stoffer. Det er ingen som vil bli heroinist, men de havner der fordi de havner i feil miljø. Kanskje fordi de ville prøve hasj i sin ungdomstid og derfor måtte kontakte dette miljøet.

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så vil alltid folk bli avhengig av tunge narkotiske stoffer, men dette har selvfølgelig ikke noe med alkohol eller hasjbruk å gjøre, det har heller med folks psykiske tilstand eller bakgrunn som fundament.

Er det noen som feks kan gi meg èn god grunn til å nyte alkohol kun for smakens skyld? Man har da vitterlig alkoholfrie varianter?... Nei, mennesket nyter godt av en rus iblant, og jeg ser ikke hvorfor hasj skal være ulovlig, ihvertfall hvis man sammenligner det med alkohol

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Nå er det ikke til å glemme at vi som holder oss borte fra dette, er fordi vi opp igjennom tiden har blitt "vasket" med at det er ulovlige narkotiske midler.

Skal ikke se bort i fra det om at jeg hadde hatt en vesentlig annen holdning til narkotika, om foreldre og de jeg omgåes med tar avstand til det der. Og det er noe jeg har fått forståelse opp igjennom tiden :p

Forøvrig burde både røyk, snus og alkohol vært ulovlig. Men det er jo umulig å få innført ...

Lenke til kommentar

Vil gjerne at du utdyper dine standpunkt... For meg så ser det ut som vi skal kriminalisere alt som gir oss nytelse eller rus. Skal vi kun ha sex for å få avkom? Skal det være forbudt å le av komikere?

Vil du dithen at staten bestemmer absolutt over oss mtp hva som er skadelig eller ikke? Skal vi ikke få bestemme noe selv? skal vi leve i ett samfunn der alle har det best inne i sitt eget hjem som ett slags karanteneområde, slik at vi ikke skal utsettes for noe skadelige fra andre? Må vi beskyttes fra oss selv, eller bør vi få velge selv hva vi vil eller ikke vil?

Edit: skal det vi lærer fra våre foreldre og tillitspersoner være en sannhet slik at vi slipper å tenke selv og gjøre egne valg?

Nidaroo, din tankegang skremmer meg

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Nå er det ikke til å glemme at vi som holder oss borte fra dette, er fordi vi opp igjennom tiden har blitt "vasket" med at det er ulovlige narkotiske midler.

Skal ikke se bort i fra det om at jeg hadde hatt en vesentlig annen holdning til narkotika, om foreldre og de jeg omgåes med tar avstand til det der. Og det er noe jeg har fått forståelse opp igjennom tiden :p

Forøvrig burde både røyk, snus og alkohol vært ulovlig. Men det er jo umulig å få innført ...

Du trenger en chill pill :p Jeg har inntrykk av at du har blitt servert litt for mange skrekkhistorier. Jeg har ikke tatt noen form for narkotika, og har ingen interesse av det heller. Tror at jeg ville blitt veldig paranoid av hasj, så jeg holder meg unna det. Men jeg har heller ingen interesse av å kalle de som liker å nyte en joint en gang i blant, tapere. Alt med måte sier jeg. Den massive feilinformering som har blitt spredd i alle år, har tydeligvis skremt mange. Det er mange som tror at folk havner på plata etter en joint, hehe. "Gateway Drug" :roll:

I mine øyne er hasj mildere enn våre lovlige rusmidler, alkohol og tobakk. Men alt med måte. Begge sidene, ekstreme avholdsfolk og pro-hasj, burde ta en chill pill. Er på tide vi ser på fakta, istedenfor å spre propaganda om hvor jævlig hasj er, eller hvor fantastisk hasj er. Hasj har utvilsomt mange gode effekter for enkelte sykdommer etc. men som sagt, alt med måte. Er ikke bra å røyke hver dag hvis man i utgangspunktet er frisk. Men av og til er ikke noe problem i mine øyne.

Lenke til kommentar

Du trenger en chill pill :p Jeg har inntrykk av at du har blitt servert litt for mange skrekkhistorier. Jeg har ikke tatt noen form for narkotika, og har ingen interesse av det heller. Tror at jeg ville blitt veldig paranoid av hasj, så jeg holder meg unna det. Men jeg har heller ingen interesse av å kalle de som liker å nyte en joint en gang i blant, tapere. Alt med måte sier jeg. Den massive feilinformering som har blitt spredd i alle år, har tydeligvis skremt mange. Det er mange som tror at folk havner på plata etter en joint, hehe. "Gateway Drug" :roll:

I mine øyne er hasj mildere enn våre lovlige rusmidler, alkohol og tobakk. Men alt med måte. Begge sidene, ekstreme avholdsfolk og pro-hasj, burde ta en chill pill. Er på tide vi ser på fakta, istedenfor å spre propaganda om hvor jævlig hasj er, eller hvor fantastisk hasj er. Hasj har utvilsomt mange gode effekter for enkelte sykdommer etc. men som sagt, alt med måte. Er ikke bra å røyke hver dag hvis man i utgangspunktet er frisk. Men av og til er ikke noe problem i mine øyne.

Hvem person som i utgangspunket er frisk røyker hasj hver dag, eller drikker 4-5 øl pr dag? Nå er du over på ett helt annet område enn hasj som ett rusmiddel, du prater om rusmisbruk.

Da må man fokusere på hva som lager behovet, og det er ikke rusmiddelet men behovet for rus

Her må selvfølgelig folk ta ansvar selv, eller evt skaffe seg hjelp.

Din post understreker forøvrig min mening, hasj som rusmiddel er ikke verre enn alkohol, og derfor er forbudet ett forbud kun fordi... det er ett forbud.

Lenke til kommentar

Hvem person som i utgangspunket er frisk røyker hasj hver dag, eller drikker 4-5 øl pr dag? Nå er du over på ett helt annet område enn hasj som ett rusmiddel, du prater om rusmisbruk.

Da må man fokusere på hva som lager behovet, og det er ikke rusmiddelet men behovet for rus

Her må selvfølgelig folk ta ansvar selv, eller evt skaffe seg hjelp.

Din post understreker forøvrig min mening, hasj som rusmiddel er ikke verre enn alkohol, og derfor er forbudet ett forbud kun fordi... det er ett forbud.

Når jeg snakker om sykdom, mener jeg cellegift pasienter, mennesker med kronisk smerter osv. mennesker som klarer å fungere og håndtere smerter og andre ubehag vha hasj. Som ellers hadde vært sengeliggende etc. For oss som er friske og raske er de negative følgende av å røyke hver dag for stor (svekket hukommelse, økt sjans for mentale sykdommer osv.) Men som sagt alt med måte. Tobakk er forresten mye mye mer avhengighetskapende enn hasj. Og det er ingen abstinensproblemer med hasj, i motsetning til tobakk. En ganske liten del av cannabis brukere røyker regelmessig, tobakk gjør folk til slaver. Ser ingen grunn til å oprettholde forbudet mot hasj. Legaliser. Kan ikke se at det får noe annet en positive følger.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Og frie meninger burde også være ulovlig. Biler og baderom burde også bli forbudt fordi det er farlig.

Om du syns at mennesker ikke skal kunne velge selv hva de vil gjøre, og bruke, burde du flytte til Iran, Nord-Korea eller noe. Vi burde kunne bruke hva som helst, bare det går utover oss selv og ikke skader andre. At staten umuliggjør ulovliggjør alt hadde vært en uting.

edit: endret umuliggjør til ulovliggjør. lien mixup med ord :cool:

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg røykte det hver dag i en periode. Jeg ble så depressiv av det at jeg kom inn på selvmordstanker og slet mye med identitetsforstyrrelser. Det som er ekstra skummelt er at disse skadene ikke er reversable, men jeg har kommet meg ganske mye nå da. Skjedde for rundt 3 månder siden, med toppunkt på en tur til Berlin (skunk).

Burde ha vist bedre, så tar kritikk der. Bare husk på at hasj påvirker dere mer enn dere selv aner.

En notis bare, fra en stakkar kar som har gjennomgått et personlig helvete som følge av sterkt overdreven hasjbruk.

Men kjekt var det... :)

-Må bare redigere litt her, det var altså ikke mitt personlige helvete som var kjekt, men den perioden jeg røykte :p

Endret av Promise Kept
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...