Gå til innhold

Har du prøvd cannabis?

234 stemmer

1. 1. Har du prøvd Cannabis/hasj/marihuana.?

• Ja, og jeg bruker det i ny og ne.
      55
    • Ja.
      56
    • Nei, men vil prøve det.
      35
    • Nei, og vil heller ikke prøve det.
      88

Anbefalte innlegg

Jeg mener at cannabis er ett mye tryggere stoff enn alkohol. Tror heller ikke det er letter å bli avhengig av det enn alkohol heller, ihvertfall ikke dersom det legaliseres.

Cannabis er "skiiten" fordi vi er opplært til å tro det. Rusen varer kortere og er tryggere enn den du får av alkohol. I tillegg kan du ikke forgiftes av det, slik du kan av alkohol.

Spiste en grammer med tjall en gang, da ble jeg rimelig satt ut av spill, lå i senga og telte hvor mange ganger drøvelen slo opp mot ganen når jeg pusta :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at cannabis er ett mye tryggere stoff enn alkohol. Tror heller ikke det er letter å bli avhengig av det enn alkohol heller, ihvertfall ikke dersom det legaliseres.

Cannabis er "skiiten" fordi vi er opplært til å tro det. Rusen varer kortere og er tryggere enn den du får av alkohol. I tillegg kan du ikke forgiftes av det, slik du kan av alkohol.

Spiste en grammer med tjall en gang, da ble jeg rimelig satt ut av spill, lå i senga og telte hvor mange ganger drøvelen slo opp mot ganen når jeg pusta :)

Er det nok for å utvide hele kontinentet for å drive med narkotika? Du er mer en tulling, enn en bedriven narkiser..

Skyt meg gjerne, men ikke beskyld mine gjerninger ;)

Lenke til kommentar

Prøvd det 2-3 ganger. Første gangen var noen venninner med bong. Det var helt greit, og togturen hjem er den morsomste jeg har tatt. Andre gangen var med noen venner hos mattelærern min, da røyka vi skikkelig økologisk pot. Det var gode boller det :)

Edit: Og 3. gangen var jeg så sjita at jeg ikke husker en drit.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Er det nok for å utvide hele kontinentet for å drive med narkotika? Du er mer en tulling, enn en bedriven narkiser..

Virker heller som det er du som beskylder andre her men...

Når du spiser det er vistnok faren for overdose der.

Så er vel egentlig farligere.

Trenger over en kg for å ta overdose.

Mulig, har ikke unedrsøkt selv hvor mye, men syns det virket som ganske store mengder, sikker på at det ikke er mulig med mindre doser en 1kg?
Lenke til kommentar

Fatter ikke helt hva du mener jeg, jeg mener ihvertfall at den eneste grunnen til at cannabis er ulovlig er fordi det er ulovlig. Det er ikke mange grunner til at dette stoffet skal være mer kriminelt enn alkohol. Kjenner du mange som har fått sitt liv ødlagt av bare hasj? Jeg kjenner flere som har ødlagt for seg selv og andre pga alkohol enn hasj.

Lenke til kommentar

Uansett hvor "moro" det er å ta en bong, så skal vel ikke vi som ønsker å holde oss unna klandres?

Så vidt jeg ser er det ingen som klandrer deg for å ta avstand, mer det at vi klandrer deg for å stemple oss som narkiser og tullinger fordi vi har røyket en plante som er tryggere en det lovlige alternativet, "tobakk".

Cred til de som tar avstand, men cred til de som også har åpnet øyene sine og funnet seg selv. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvor "moro" det er å ta en bong, så skal vel ikke vi som ønsker å holde oss unna klandres?

Jo. For sånne som deg har synspunkter som ligger langt vekk fra fakta og tror de som røyker et ugress kommer til å ende opp med resten av herion gjengen i Oslo.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat som Nidaroo har heller ikke jeg prøvd noe cannabis eller andre narkotiske stoffer, og er svært glad for at jeg har holdt meg unna det.

Også jeg har sett hvordan folk som bruker stoff blir, hører det i stemmen deres, og en ser godt på folk at de bruker det.

For all del, trives dere med det, værsågod, jeg skal ikke blande meg i det, det er deres liv.

Synes forøvrig det er unødvendig å forsvare bruken av det.

Endret av arjato
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liek i care. Forstår ikke dere narkiser at enkelte i denne verdenen forsøker å holde seg borte fra skiitten, uansett hvor "godt" det er for dere?

Man blir ikke narkis av å ta seg en jonas i blandt. På samme måte som man ikke er alkis om man tar seg en pils til tippekampen.

Hvorfor ikke? Det er jo så mange misforståelser ute og går.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Akkurat som Nidaroo har heller ikke jeg prøvd noe cannabis eller andre narkotiske stoffer, og er svært glad for at jeg har holdt meg unna det.

Også jeg har sett hvordan folk som bruker stoff blir, hører det i stemmen deres, og en ser godt på folk at de bruker det.

For all del, trives dere med det, værsågod, jeg skal ikke blande meg i det, det er deres liv.

Jeg hører det når folk drikker, jeg kan også se det på dem.... Kanskje du kan forklare meg hvordan folk havner på gata som heroinist? Fordi de starter med hasj? Eller fordi de må inn i ett tvilsomt miljø for å nyte stoffet? Og ærlig talt, tror du ikke de fleste som prøver hasj har prøvd alkohol først?

Uvitenhet og misoppfattning er to stikkord her....

Kan du gi meg noen gode grunner til å tillate nytelse av alkohol?

Lenke til kommentar

Du er ute etter å forsvare cannabis foran alkohol og andre narkotiske stoffer, jeg er ikke ute etter å forsvare cannabis foran andre metoder å ruse seg på, prøver heller ikke å si at andre rusmidler er bedre en noen andre.

Jeg sier bare at jeg er imot narkotiske stoffer.

Lenke til kommentar

Ikke skyt meg, men cannabis som andre narkotiske stoffer, er jeg imot. Det fordi jeg har blitt bitt på strupen med at det ikke er tillatt. Jeg er ingen guds engel, men jeg vet at den slags skal jeg holde meg ifra.

Og ikke kom og beskyld alkoholen/røyken for samme skyld, som cannabis. Vet at kanskje alkoholen/røyken er kanskje mer skade, men det holder ikke. Jeg tar avstand!

Lenke til kommentar

Ikke skyt meg, men cannabis som andre narkotiske stoffer, er jeg imot. Det fordi jeg har blitt bitt på strupen med at det ikke er tillatt. Jeg er ingen guds engel, men jeg vet at den slags skal jeg holde meg ifra.

Og ikke kom og beskyld alkoholen/røyken for samme skyld, som cannabis. Vet at kanskje alkoholen/røyken er kanskje mer skade, men det holder ikke. Jeg tar avstand!

Litt tilfeldig at jeg siterer akuratt dette innlegget. Men holdningen din skinner gjennom alle innleggene dine i denne tråden. Så poenget mitt blir vel omlag det samme uansett.

Det er helt greit at du tar avstand til Cannabis. Og det er helt greit at du utrykker det. Det har jeg full respekt for, og også forståelse.

Men å dømme alle som røyker hasj (eller har prøvd hasj) for narkiser, har jeg ingen respekt eller forståelse for. Det er dokumentert (til og med på første siden av denne tråden) at Cannabis er et mindre skadlig og mindre avhengihetsskapende stoff, en både nikotin og alkohol. Som L4r5 sier over meg her; man er ikke narkis fordi man har prøvd, eller benytter seg av cannabis i ny og ne. På lik linje som man ikke er alkoholiker, dersom man tar en pils til tippeligakampen, eller med en kamerat på lørdagskvelden. På samme linje som man ikke er en røyksvamp dersom man tar seg en festrøyk i ny og ne. Og dette håper jeg du ser, og forstår.

Cannabis forbinnes ofte med narkotika og helvete, fordi man må få tak i det ulovelig. Man må få tak i det gjennom dealers - som noen ganger (veldig mange som kun selger hasj) også selger farligere stoffer. Og er i tyngre miljøer. Jeg mener at dersom man hadde legalisert cannabis og fjernet dette fra gatemarkedet, ville skillet mellom narkotika og cannabis blitt langt større. Jeg tror også færre ville kommet i kontakt med tyngre stoffer som et resultat av en legalisering.

Det er langt fler som har problemer med alkohol, enn det er som har problemer med cannabis. Selv om man tar en % andel av allerede eksisterende brukere (om folk skjønner hva jeg mener når jeg sier dette? Sier det også, for å eliminere motargumentet om at fler er akoholikere.. fordi fler drikker alkohol. Men dersom man snakker i % av folk allerede som jenvlig inntar alkohol, og % av folk som jevnlig benytter seg av cannabis - vil avhengihetsprosenten for alkohol være høyere. Nettop fordi det er et farligere stoff).

Men når dette er sagt, har jeg forståelse for at folk ønsker å ta avstand. Jeg har forståelse og respekt for at folk ønsker å holde seg unna rusmidler som ikke er legalisert i norge. Men jeg har ikke forståelse for måten folk forhåndsdømmer dette stoffet, og folk som benytter seg av det.

Jeg synes folk skal prøve å være litt mindre forhåndsdømmende ovenfor cannabis, og heller prøve å se på fakta - fremfor hva foreldrene, eller staten har fortalt deg.

--

Og for å svare på trådstarter sitt spørsmål; ja. Jeg har prøvd cannabis - fler ganger. Jeg har ingenting imot å ta en joint med noen kompiser. Det er bare moro. På lik linje som jeg ikke har noe imot å drikke en kveld med noen kompiser.

Endret av Ajaco
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til Nidaroo:

Jeg driver ikke med cannabis. Men går det ikke an å respektere de som gjør det? Også når du i tillegg innrømmer at du veit at alkohol og tobakk er mer skadelig enn cannabis, så skjønner jeg ikke hvorfor du klandrer hasj istedet for røyk/alkohol. Cannabis kan være farligere enn tobakk om man gjør det fast og har holdt på med i flere år.

Du burde heller forby alkohol som gjør deg dum nok til å gjøre ting du ikke vil. Og du kan forby tobakk som skader deg fra den dagen du starter.

EDIT: Har du noen gang hørt om barn som blir mishandlet av foreldre som driver med cannabis? Jeg har hørt om barn som blir mishandlet av foreldre som er alkoholikere.

Endret av Anarkorken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...