pelzi Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg har kjøpt et Ati Radeon 9600 Pro skjermkort......Jeg har en litt eldre maskin, Intel P3 600 mhz.....Skal snart oppgradere alt, men det hadde vært gøy å prøve den gamle maskinen med et nytt skjermkort....MEN!! Det finnes ingen porter i hovedkortet det passer i?? Trodde dette var en standard??"? :oops: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Nei, hovedkortet ditt trenger ikke ha en AGP-slot, selv om AGP i seg selv er en standard. Den er lett å få øye på hvis du har den, siden PCI-slottene er hvite og evt. (E)ISA-slotter er svarte. Pleier den å være brun, mon? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 velvel....har du ikke agp slot da??? Da har du kanskje integrert skjermkort da? Det er noe drit. Lenke til kommentar
pelzi Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 jo, jeg har agp-slot.........den er hvit, og de andre er svarte. Men det virker som den er snudd feil vei"!#"!!"# Har bygd en del pc'er, og har aldri sett noe lignende..........Kan det være feil-produsert kort?? Lenke til kommentar
Scott Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du har den gamle type agp standaren, så jeg er nok redd for at du må ha nytt skjermkort skal Radeon kortet virke Lenke til kommentar
gspr Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 jo, jeg har agp-slot.........den er hvit, og de andre er svarte. Men det virker som den er snudd feil vei"!#"!!"# Har bygd en del pc'er, og har aldri sett noe lignende..........Kan det være feil-produsert kort?? Det der må du ta bilde av... Lenke til kommentar
pelzi Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Men når jeg kjøper nytt hovedkort, så vil det passe uansett??? Begynner å få panikk :o Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 nei hvite porter er PCI og svarte ISA du har nok ikke AGP port på hovedkortet. Alle nye hovedkort kommer med AGP port som standard så det vil passe uansett ja. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du har nok ikke AGP i maskinen din. Som sagt tidligere så er AGP sloten brun. PCI slotter er hvite. Så om den er hvit så er det pci. Og dersom det først er AGP så skal kortet passe uansett. Og til Scott: Skjønner ikke helt hva du mener med den gamle AGP slotten da den har vært uforandret siden den kom med unntak av hastighet og spenning til grafikk kortet. Lenke til kommentar
klo Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Men når jeg kjøper nytt hovedkort, så vil det passe uansett??? Begynner å få panikk :o Det skulle gå bra Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Forsåvidt ingen grunn til panikk min venn, så sant du likevel tenker på å kjøpe et nytt hovedkort. Det er (så vidt jeg husker) 3 AGP-"generasjoner" som skilles ved voltstyrke. Jeg hadde akkurat et tilfelle der en kollega kom og fortvilte ved at dersom han skulle få sitt nye kort til å sitte i maskinen kom VGA-utgangen til å sitte inne i maskinen. Problemet var selvsagt at hans hovedkort hadde en eldre AGP-type. Et annet sted her på forumet finnes det en link til en site som grafisk beskriver forskjellen på de ulike typene. Kjøper du et nytt HK får du satt i ditt nye Radeon, det er jeg 100% på. Din gamle maskin er nok toget gått for når det gjelder siste skrik er jeg redd. Lenke til kommentar
pelzi Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Sitter her med håndboka til hovedkortet.......Det står klart å tydelig at det finnes en agp-port. (Jeg tok feil ang. fargen) ......så da forstår jeg hvertfall ingenting?!?! Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Var ikke klar nok i sted: Etter hvert som spenningskravene har endret, har de snudd AGP-slotten... Fiffig måte å forvirre en stakkars bruker kan man si, men slik er det. Tror kanskje det er kort som kan kjøres på alle standarder, dette tør jeg ikke å si for sikkert. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 OK, slik er det. Har du AGP slot og skjermkortet ikke passer i denne så er det mest sannsynelig at AGP porten på hovedkortet er en eldre versjon. Eldre: AGP 3,3V, maks 2x AGP I Dag (for det meste): AGP 1,5V, 4x AGP (8x AGP 0,8V?) Dette er skilt fysisk fra hverandre. Linken under (se på bildene nede på siden) forklarer opp i AGP problemet. Løsningen blir nok å kjøpe nytt HK eller finne et eldre skjermkort. http://www.pcworld.no/dataguiden/index.cfm...F0AA32BD&side=2 Lenke til kommentar
Sn0mann Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Kjøp deg en PCI-AGP koverterer (viss du er heldig og finner den) det gjorde jeg med mitt GF 1 256 Tidligere på Komplett.no Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Du har nok ikke AGP i maskinen din. Som sagt tidligere så er AGP sloten brun. PCI slotter er hvite. Så om den er hvit så er det pci.Og dersom det først er AGP så skal kortet passe uansett. Og til Scott: Skjønner ikke helt hva du mener med den gamle AGP slotten da den har vært uforandret siden den kom med unntak av hastighet og spenning til grafikk kortet. Tror ikke dette stemmer helt. Jeg har et ASUS A7V333 kort med en AGP slot som er forskjellig fra den som er på mitt Abit KD7-E.... Har klødd meg utallige ganger i skallen på hvorfor (se min tråd skrevet i dag med overskriften "forskjellen på 1x-2x-4X" osv.) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 jo, jeg har agp-slot.........den er hvit, og de andre er svarte. Men det virker som den er snudd feil vei"!#"!!"# Har bygd en del pc'er, og har aldri sett noe lignende..........Kan det være feil-produsert kort?? AGP slot er ikke hvit den er mørk...hvit er pci slot Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 hehe. de hvite er nok PCI slots. AGP er brune nye hk har agp Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Klare du å finne ut ka slags HK du har?? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Tipper du har et hovedkort med onboard AGP kort. En del sære merkepc'er har det. Da kan grafikkortet ikke byttes ut. Kun erstattes med et pci kort. Hva slags merke er det på maskinen?? Er det for eksempel en HP, compaq, eller IBM så kan heller ikke hovedkortet byttes, da det trolig ikke passer til kabinettet / PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå