tgs Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Heisann, skal ha meg ny pc, men er i veldig tvil hvilken jeg skal velge. Pcen skal primært sett brukes kun til spilling. Har sett veldig mye på HP Envy og MSI GX740. MSI-en har jo svakere prosessor, men ganske(?) mye sterkere skjermkort en HP-en. Dermed er spørsmålet mitt hvilken av disse egner seg best for mitt bruk? Evt andre pcer med samme specc til rundt en 10000,- PCen kan også være 15/16'', har ikke så mye å bety. Men andre 17'' bør ikke veie veldig mye mer en HP-en og MSI-en jeg linket til tidligere Endret 11. juli 2010 av tgs Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Eneste forskjellen, såfremt begge er GDDR5, er at 5870 er klokket 75mhz raskere på core. Dette er ingenting og forskjellen vil ikke være så veldig stor, 5-10% kanskje. 5850 kan nok lett klokkes opp til 5870 nivå. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har prøvd begge PC'ene nå. HP'en ser penere ut (i mine øyne), men jeg synes ikke den er verdt 1700 kroner mer enn MSI'en. Har dog ikke brukt Envy17 over tid, så kan ikke uttale meg om hvordan den er i bruk. Ytelsesmessig er det nok ikke så stor forskjell, men vil tro at i spill vil du få best ytelse om du velger MSI GX740. Jeg har hatt litt dårlige erfaringer med kvaliteten på DV-serien til HP, og er derfor uansett litt reservert mot å kjøpe HP i fremtiden, og det gjorde sitt til at valget mitt falt på MSI GX740. Uansett hvilken av de to du velger tror jeg du kommer du å bli fornøyd. De stiller relativt likt ytelsesmessig, så da kan du jo ta valget ditt basert på design og pris. I mine øyne vinner Envy17 på design og taper på pris, og vice versa. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har prøvd begge PC'ene nå. HP'en ser penere ut (i mine øyne), men jeg synes ikke den er verdt 1700 kroner mer enn MSI'en. Har dog ikke brukt Envy17 over tid, så kan ikke uttale meg om hvordan den er i bruk. Ytelsesmessig er det nok ikke så stor forskjell, men vil tro at i spill vil du få best ytelse om du velger MSI GX740. Jeg har hatt litt dårlige erfaringer med kvaliteten på DV-serien til HP, og er derfor uansett litt reservert mot å kjøpe HP i fremtiden, og det gjorde sitt til at valget mitt falt på MSI GX740. Uansett hvilken av de to du velger tror jeg du kommer du å bli fornøyd. De stiller relativt likt ytelsesmessig, så da kan du jo ta valget ditt basert på design og pris. I mine øyne vinner Envy17 på design og taper på pris, og vice versa. Hvor har du kunne prøve en GX740? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvor har du kunne prøve en GX740? Jeg eier en! Bestilte en i Mai da de ble lagt ut hos Amentio, ser de kan være vanskelige å få tak i nå. Jeg har en MSI GX740 065NE, denne har vel blitt byttet ut med en som har litt raskere prossessor og et annet modellnummer. Lenke til kommentar
tgs Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Takk for svar! Har også sett på Acer 5943G som også virker som et godt alternativ til en rimeligere pc med greie specc. Litt mer portabelt med en 15 tommer isteden for en 17... Men er litt skeptisk til kvaliteten på Acer sine maksiner, har sett å hørrt mye om de. Har byggekvaliteten økt generelt på Acer pcene i den siste tiden? Med derimot virker hvertfall Envyen som en ganske kompakt 17 tommer. Ser også at MSI laptopene har en ganske lang ventetid til butikkene har de inne på lager, så blir nok at jeg enten kjøper envy 17 eller Aceren? Derfor, med tanke på kun gaming, er det stor ytelsesforskjell på i5 450 som står i Aceren og i720 prosessoren som står i HPen? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Takk for svar! Har også sett på Acer 5943G som også virker som et godt alternativ til en rimeligere pc med greie specc. Litt mer portabelt med en 15 tommer isteden for en 17... Men er litt skeptisk til kvaliteten på Acer sine maksiner, har sett å hørrt mye om de. Har byggekvaliteten økt generelt på Acer pcene i den siste tiden? Med derimot virker hvertfall Envyen som en ganske kompakt 17 tommer. Ser også at MSI laptopene har en ganske lang ventetid til butikkene har de inne på lager, så blir nok at jeg enten kjøper envy 17 eller Aceren? Derfor, med tanke på kun gaming, er det stor ytelsesforskjell på i5 450 som står i Aceren og i720 prosessoren som står i HPen? I de aller fleste spill vil i5-450m være raskere da den vil kjøre på 2,66GHz på begge kjernene, mens i7-720qm vil kjøre på 2,4GHz om to kjerner blir belastet. Om flere kjerner blir belastet vil 720QM kjøre på 2Ghz, det er få spill som aktivt bruker mer enn 2 kjerner, og i mange spill vil ytelsen være bedre med 2 kjerner på 2,4GHz enn 4 kjerner på 2GHz. Om spilldesignerene optimerer spill i fremtidig til å dra skikkelig nytte av 4 kjerner vil i7 720QM være det raskere alternativet, men dette gjør spillprogrammering mer innfløkt og tidkrevende. Så per i dag er en i5-450m raskere enn i7-720qm i de aller fleste spill. Men det skal nevnes at envyen allikevel vil være raskere enn Acer 5943G grunnet skjermkortminnet. HP bruker GDDR5, mens acer bruker GDDR3, HD5850 med GDDR5 er grovt regnet 25% raskere enn HD5850 med GDDR3. Ellers har jeg ikke mye negativt å si på acers kvalitet i forhold til pris. 5943G er også helt ny og spesielt tastaturet ser bedre ut enn på andre acer modeller. Endret 11. juli 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå