hvakrg Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg er iferd med å bytte arbeidsgiver, og min nåværende arbidsgiver har gitt meg lov til å ta med meg mobiltelefonnummeret mitt. Jeg har tatt kontakt med Tele2 om endring av abbonementstype, men de sier at jeg er låst til 2012 om jeg ikke ønsker å betale en bruddavgift på 1600kr. Dette vil tilsi en bindingsperiode på 3 år, er dette mulig? Er det i det hele tatt lovlig? For privatpersoner så er det vel ulovlig med mer enn ett års binding, og jeg har sett at bedrifter gjerne får 24 måneders binding, men 36 måneder? Er det eventuellt mulig å bytte til en annen leverandør og la de betale denne avgiften? Lenke til kommentar
mp3skalle Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 For bedrifter så gjelder det full avtalefrihet og da er 36 mnd. ikke ulovlig. Her må enten du, ny eller gammel arbeidsgiver betale for å bli løst ut av kontrakten. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Ble vist gjort noen endringer på abbonnementet i mai, så da har de ikke mer enn 24 måneder binding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå