keitran Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vurderer å bytte fra 2 stk 4890-kort i CF til et 5870 kort. Men er noe usikker på om dette gir meg noe mer ytelse, og om DX11 er verdt en overgang? Noen som vet hvor bra 5870-kortet yter (har 1900X1200 skjerm)? Noen erfaringer med DX11, er det synbart bedre enn DX10/9? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg ville ikke brukt penger på denne overgangen. Jeg ville faktisk tro at du stort sett vil få lavere ytelse av ett enkelt 5870 enn to stk 4890. Har selv sett en del benchmarks hvor selv 4870 i CF slår 5870. Når det angår DX11 så har jeg ikke benyttet meg mye av det selv, men for meg er det ikke verdt 3000 kroner. Mvh Håkon Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg gikk over fra 3870x2 til et 5850, og fikk en ganske bra ytelselsøkning. Etter hva jeg husker var ikke ett 4870 særlig dårligere enn 3870x2, og når du har to av dem, er nok ikke ytelsesøkningen spesielt stor. Sååå stor forskjell er det nok ikke. Men du får ned støynivået, reduserer strømforbruket endel og samme gjelder varmeutvikling. Men om det rettferdiggjør prislappen er jeg ikke helt sikker på. DX11 har jeg ikke opplevd ennå, ihvertfall ikke lagt merke til. Lenke til kommentar
Medicaner Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ytelse - Som skomedhull sier, så yter faktisk 5870 dårligere i enkelte benchmarks enn hva 4890 CF gjør. I spill som ikke støtter multiple gpu's vil helt klart et 5870 yte bedre. dx9/10 vs dx 11: dx 11 er ikke veldig utbredt enda, og de fleste spill bruker dx 10, så her fungerer forstsatt oppsettet ditt bra. Tilleggsinfo: Jeg hadde selv 4890 cf og oppgraderte til 5870 nettopp på grunn av eyefinity, til bruk i flight simulator x. Konklusjon: Sånn som jeg ser det så har du allerede en god gpu løsning og jeg synes ikke du skal bruke ca 3000-3500 på noe nytt skjermkort. ps. Et rask google søk ville gitt deg svaret på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
keitran Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Takk for alle svar Gar googlet det litt, men ikke funnet helt ut av om det er verdt det eller ikke. Men tenker jeg venter litt og kjøper med 2 stk 5870 i CF om 6 mnd tid, eller venter på 6XXX-serien til ATI Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Du får ikke øky ytelse, men du får ned temperaturen i kabinettet, samt lavere strømforbruk (må tenke grønt i disse dager! ). Samtidig får du sikkert igjen 2000 kr for 4890-kortene dine på finn.no eller bruktmarkedet her. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Eneste grunnen jeg ser det for at du skal bytte ut nåværende oppsett er : *Skjermkortene tar kvelden. *Du føler at det er riktig å kaste et par tusener ut av lomma for å få 5% mer ytelse. *Du ønsker et noe lavere strømforbruk (da kan du like godt selge et 4890 kort ) Nei, med tanke på at nye refresh er rundt hjørnet og at ati også kommer med noe snadder relativt snart (innen 6 måneder var det siste jeg hørte) så hadde jeg nok ventet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå