Gå til innhold

baBuSHkas Treningslogg m/ bilder etterhvert..

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg prøve meg på en treningslogg for å følge litt mer med på progresjonen min.

Ikke sikkert at jeg får logget alt jeg gjør, men prøver..

Om meg:

Gutt 19 år

Høyde: 176cm

Vekt: 87kg sist jeg veide meg, utrolig.. Pleier vanligvis å ligge på rundt 92kg.

For tiden så følger jeg ca Stronglifts 5x5 med en del forandringer.

Treningøkten igår, ONSDAG:

Pulldowns:

5x5 sett der. Vet ikke antall kilo da det ikke står på maskinne.

Stående ruing med manualer:

5x 17kg (per manual. Dvs x2)

5x 20kg

5x 20kg

5x 22.5kg

5x 22.5kg

Militærpress:

5x 20kg

5x 35kg

5x 40kg

5x 45kg

5x 50kg

Dype Knebøy:

5x 70kg

5x 85kg

5x 90kg

5x 100kg

5x 100kg (klarte desverre ikke helt å fullføre siste settet her, men jobber med saken)

Har vært litt bekymret for bøyen min i det siste. Ettersom det knekker litt i kneskålene. Gjør ikke vondt og har ingen tegn til skade, men det føles bare utrolig ubehagelig.

Markløft:

5x 70kg

5x 85kg

5x 100kg

5x 115kg

5x 125kg

Trapezius:

Kunne egentlig droppet denne ettersom marken tar ganske på trapeziusen, men hadde god tid.. Denne øvelsen står man rett med to håndmanualer i hånden og "vipper" på skuldrene.

3x8 30kg på hver arm

Bicep curls:

10x 14kg

10x 14kg

10x 16kg

Grunnen til 3x10 her er fordi de andre 5x5 ryggøvelsene tar mye på biceps i form av styrke, så bygger jeg litt med isolasjonsøvelse på helt på slutten for å ikke utmatte bicepsen før baseøvelsene.

Bilde av formen for en stund siden (8måneder ca). Skal oppdatere med nyere bilder etterhvert. Har blitt breiere i ryggen, men har ikke fått igang fettforbrenningen ennå. SLiter litt med motivasjon der. Men skal teste ut 4x4 intervall i oppoverbakke og se hvordna det går.

Men kostholdet er jeg fornøyd med de siste ukene.

Har spist grovt brød og/eller knekkebrød med ca 2 bokser tunfisk, havregrun med melk, mye kylling, reker, fisk, kjøtt og salat/frukt og drukket mye vann.

Som sagt, skal prøve å få oppdatert bildene med tiden. Da ting har forandret seg både i positiv og negativ rettning det siste året pga militæret.

post-106964-1278574998,1444_thumb.jpg

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha! Det er nok desverre ikke bare fett som renner av, men noe muskler også.

Men litt må man da ofre =p

Har vært hjemme en liten stund, og det har vært minimalt med trening. Reiser tilbake til basen om et par dager og da blir det slutt på slaskingen igjen.

Alene hjemme nå. Foreldrene har vært bortreist i flere uker. Og siden jeg er så lat, så har det gått mye i mat som har vært i fryseren: tunfisk, kylling, reker ol. kjøpte meg et par kilo med forskjellig frukt og grønt når jeg kom hjem. Pga økonomien og latskapen så orker jeg ikke lage "ordentlig" mat eller kjøpe dyrt fastfood. Heldigvis! For det merkes også på kroppen :p

Klarer jeg å holde på denne dietten som hovedsakelig har vært proteiner og sunn fett, og noe karbo fra frukt så kommer fettet til å renne av ganske kjapt. Gleder meg til å prøve ut. :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Morgenvekt: ca 85.5kg

Nå har jeg ikke trent på en stung pga ingen tilgang og mulighet.

Så jeg kjørte cadet samme programmet om lenger oppe her. Ryggøvelsene mark, stående roing, nedtrekk, pullups/chins, men jeg bygget på med litt mage.

Magen

Situps med vekt og låste bein:

4x12 med 9kg på de to første, og 12kg på på brystet under de to siste settene.

Planken:

3x1min helt rett

1min på venstre side

1min på høyre side

Hadde kardio som oppvarming og så en kort joggetur etter vektløftingen. DET føles deilig. Kroppen blir så lettet av det.

Angående hele økten, så føltes kroppen helt uthvilt og treningen gikk som smurt.

Kostholdet igår bestod av:

Frokost: 2skiver med mye mager kjøttpålegg, ost, salat og tomat. 3 glass Biola

Lunch: TUnfisk fordelt på grove rundstykker, med noe krydder på.

Middag:ca 110g mørbanket biff, stekt i olivenolje og så lagt på tørkepapir for å få ut mest mulig olje.

Kvelds: En boks med tunfisk og en pk nudler. + en del melk

Lenke til kommentar

Fikk vondt i magen senere på dagen ja :lol:

Jepp. Målet med treningen nå er å prøve å holde styrken stabil frem til høsten fordi jeg trener lite, og å gå ned litt i fett samtidig. Ser resultatene allerede, men har lange stykke igjen å gå :p

Lenke til kommentar

Treningen igår

Benkpress med håndmanualer:

5x5 30kg på hver arm

Push-øvelse med maskin

5x5 der også, belastning ukjent pga det ikke står tall på den

Arnoldpress:

5x5 16kg på hver arm

Franskpress

4x12 med 14kg og så 16kg på hver arm

Beinpress

5x5 Ukjent belastning..

Litt daff trening idag som gikk på bryst og triceps. Pleier å ha et par øvelser til, som dips. Men akkurat her jeg er nå er det veldig begrenset med ressurser desverre.e

Ca 25min kardio idag. Først sykkel og så rett på en joggetur.

Mat:

Frokost:

en skål med havregryn i ca 2-3dl lettmelk

2 grove skiver med en boks tunfisk

En kopp kaffe

Lunsj:

Boks med tunfisk på grove knekkebrød, 2dl melk

2 epler

Mellommåltid: En pære og 2pk nudler

Trening

Middag:

3dl ekstralett melk

En boks med tunfisk på knekkebrød

Ca 120g mørbanket biff stekt i olivenolje og redusert litt fett med tørkepapir

Kvelds: 3dl melk, frukt og en boks tunfisk.

Som sagt, kjedelig kosthold nå pga utplassering i militæret.

Mitt mål er å gå ned i fettprosent, men jeg vet ikke helt hvordan jeg ligger an mtp kosthold og kalorier daglig.

Jeg spiser så og si ingen drittmat som chips og snop de siste ukene.

Vekten går ned, men det er vanskelig å si om det er fett eller muskler som forsvinner.

Har for første gang innført kardio i treningen. Ikke lenge, men har blitt flinkere på å ta et par joggeturer i uken nå. Så det skal det også bli mer av.

Lenke til kommentar

Idag fant jeg ut noe helt fantastisk. Jeg spiser mye tunfisk pga mye proteiner og lite karbs og fett, billig og lett tilgjengelig. Så dette passer meg helt flott.

Jeg konverterer over fra Landlord sin tunfisk til Eldorado av flere årsaker:

Landlord gelé: 15g protein, null fett og karbo per 100g vare.

Eldorado olje: hele 27g protein, 2g fett og 2g kaarbo per 100g vare + at den smaker mye bedre, og mindre hermetikksmak på denne.

Eldorado olje vs Landlord olje: Eldorado sin har 8g mindre fett og dermed færre kalorier + at den har mer proteiner. Win!

Bare sile ut oljen ved å presse ned med en gaffel, så går den lett ned.

Helt fantastisk. Dobbelt så mye proteiner + bedre smak = ja takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...