baBuShKa Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Nå skal jeg prøve meg på en treningslogg for å følge litt mer med på progresjonen min. Ikke sikkert at jeg får logget alt jeg gjør, men prøver.. Om meg: Gutt 19 år Høyde: 176cm Vekt: 87kg sist jeg veide meg, utrolig.. Pleier vanligvis å ligge på rundt 92kg. For tiden så følger jeg ca Stronglifts 5x5 med en del forandringer. Treningøkten igår, ONSDAG: Pulldowns: 5x5 sett der. Vet ikke antall kilo da det ikke står på maskinne. Stående ruing med manualer: 5x 17kg (per manual. Dvs x2) 5x 20kg 5x 20kg 5x 22.5kg 5x 22.5kg Militærpress: 5x 20kg 5x 35kg 5x 40kg 5x 45kg 5x 50kg Dype Knebøy: 5x 70kg 5x 85kg 5x 90kg 5x 100kg 5x 100kg (klarte desverre ikke helt å fullføre siste settet her, men jobber med saken) Har vært litt bekymret for bøyen min i det siste. Ettersom det knekker litt i kneskålene. Gjør ikke vondt og har ingen tegn til skade, men det føles bare utrolig ubehagelig. Markløft: 5x 70kg 5x 85kg 5x 100kg 5x 115kg 5x 125kg Trapezius: Kunne egentlig droppet denne ettersom marken tar ganske på trapeziusen, men hadde god tid.. Denne øvelsen står man rett med to håndmanualer i hånden og "vipper" på skuldrene. 3x8 30kg på hver arm Bicep curls: 10x 14kg 10x 14kg 10x 16kg Grunnen til 3x10 her er fordi de andre 5x5 ryggøvelsene tar mye på biceps i form av styrke, så bygger jeg litt med isolasjonsøvelse på helt på slutten for å ikke utmatte bicepsen før baseøvelsene. Bilde av formen for en stund siden (8måneder ca). Skal oppdatere med nyere bilder etterhvert. Har blitt breiere i ryggen, men har ikke fått igang fettforbrenningen ennå. SLiter litt med motivasjon der. Men skal teste ut 4x4 intervall i oppoverbakke og se hvordna det går. Men kostholdet er jeg fornøyd med de siste ukene. Har spist grovt brød og/eller knekkebrød med ca 2 bokser tunfisk, havregrun med melk, mye kylling, reker, fisk, kjøtt og salat/frukt og drukket mye vann. Som sagt, skal prøve å få oppdatert bildene med tiden. Da ting har forandret seg både i positiv og negativ rettning det siste året pga militæret. Endret 8. juli 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Bra rygg. Knekking i ledd er generelt sett ufarlig dersom det ikke gjør vondt. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 hva er den spoilergreia for noe..? 1 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Fin massiv form på deg Stå på! Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Takk skal du ha! Nå blir det en uke til neste ordentlige styrkeøkt desverre. Kjipte greier når man ikke får nok tid til å trene =/ Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Morgenvekt idag: 85.5 Skjer med vekta.. 7 kilo mindre enn for et halvt år siden bare. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Wow.. Kiloene bare renner av deg, lukusproblem! Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) haha! Det er nok desverre ikke bare fett som renner av, men noe muskler også. Men litt må man da ofre =p Har vært hjemme en liten stund, og det har vært minimalt med trening. Reiser tilbake til basen om et par dager og da blir det slutt på slaskingen igjen. Alene hjemme nå. Foreldrene har vært bortreist i flere uker. Og siden jeg er så lat, så har det gått mye i mat som har vært i fryseren: tunfisk, kylling, reker ol. kjøpte meg et par kilo med forskjellig frukt og grønt når jeg kom hjem. Pga økonomien og latskapen så orker jeg ikke lage "ordentlig" mat eller kjøpe dyrt fastfood. Heldigvis! For det merkes også på kroppen Klarer jeg å holde på denne dietten som hovedsakelig har vært proteiner og sunn fett, og noe karbo fra frukt så kommer fettet til å renne av ganske kjapt. Gleder meg til å prøve ut. Endret 12. juli 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Morgenvekt: ca 85.5kg Nå har jeg ikke trent på en stung pga ingen tilgang og mulighet. Så jeg kjørte cadet samme programmet om lenger oppe her. Ryggøvelsene mark, stående roing, nedtrekk, pullups/chins, men jeg bygget på med litt mage. Magen Situps med vekt og låste bein: 4x12 med 9kg på de to første, og 12kg på på brystet under de to siste settene. Planken: 3x1min helt rett 1min på venstre side 1min på høyre side Hadde kardio som oppvarming og så en kort joggetur etter vektløftingen. DET føles deilig. Kroppen blir så lettet av det. Angående hele økten, så føltes kroppen helt uthvilt og treningen gikk som smurt. Kostholdet igår bestod av: Frokost: 2skiver med mye mager kjøttpålegg, ost, salat og tomat. 3 glass Biola Lunch: TUnfisk fordelt på grove rundstykker, med noe krydder på. Middag:ca 110g mørbanket biff, stekt i olivenolje og så lagt på tørkepapir for å få ut mest mulig olje. Kvelds: En boks med tunfisk og en pk nudler. + en del melk Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Tre glass biola? Avføring i vinkel? Hehehe. Ser bra ut. Satser du på å ta av en del fett? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Fikk vondt i magen senere på dagen ja Jepp. Målet med treningen nå er å prøve å holde styrken stabil frem til høsten fordi jeg trener lite, og å gå ned litt i fett samtidig. Ser resultatene allerede, men har lange stykke igjen å gå Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Treningen igår Benkpress med håndmanualer: 5x5 30kg på hver arm Push-øvelse med maskin 5x5 der også, belastning ukjent pga det ikke står tall på den Arnoldpress: 5x5 16kg på hver arm Franskpress 4x12 med 14kg og så 16kg på hver arm Beinpress 5x5 Ukjent belastning.. Litt daff trening idag som gikk på bryst og triceps. Pleier å ha et par øvelser til, som dips. Men akkurat her jeg er nå er det veldig begrenset med ressurser desverre.e Ca 25min kardio idag. Først sykkel og så rett på en joggetur. Mat: Frokost: en skål med havregryn i ca 2-3dl lettmelk 2 grove skiver med en boks tunfisk En kopp kaffe Lunsj: Boks med tunfisk på grove knekkebrød, 2dl melk 2 epler Mellommåltid: En pære og 2pk nudler Trening Middag: 3dl ekstralett melk En boks med tunfisk på knekkebrød Ca 120g mørbanket biff stekt i olivenolje og redusert litt fett med tørkepapir Kvelds: 3dl melk, frukt og en boks tunfisk. Som sagt, kjedelig kosthold nå pga utplassering i militæret. Mitt mål er å gå ned i fettprosent, men jeg vet ikke helt hvordan jeg ligger an mtp kosthold og kalorier daglig. Jeg spiser så og si ingen drittmat som chips og snop de siste ukene. Vekten går ned, men det er vanskelig å si om det er fett eller muskler som forsvinner. Har for første gang innført kardio i treningen. Ikke lenge, men har blitt flinkere på å ta et par joggeturer i uken nå. Så det skal det også bli mer av. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Idag fant jeg ut noe helt fantastisk. Jeg spiser mye tunfisk pga mye proteiner og lite karbs og fett, billig og lett tilgjengelig. Så dette passer meg helt flott. Jeg konverterer over fra Landlord sin tunfisk til Eldorado av flere årsaker: Landlord gelé: 15g protein, null fett og karbo per 100g vare. Eldorado olje: hele 27g protein, 2g fett og 2g kaarbo per 100g vare + at den smaker mye bedre, og mindre hermetikksmak på denne. Eldorado olje vs Landlord olje: Eldorado sin har 8g mindre fett og dermed færre kalorier + at den har mer proteiner. Win! Bare sile ut oljen ved å presse ned med en gaffel, så går den lett ned. Helt fantastisk. Dobbelt så mye proteiner + bedre smak = ja takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå