MrL Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Det går ann å sette en PC siden av TVen og koble til xbox kontrollere og spille multiplayer på den... men dessverre så tenker ikke folk på det. Og pga det så gidder ikke produsentene av spillene å legge til den muligheten i spillene heller. Men det går an. Det meste går ann med PC, men problemet er at man i dette tilfellet må dra ledninger fra PCen til der du skal sitte, spill har som regel ikke innebygget oppsett for kontrolleren så man må instille dette, og når det kommer til stykke er alt 10 ganger mer stress enn å bare hive seg foran sofaen og slå på PS3en og spille! Har du prøvd? Jeg har like mange ledninger til PCen i stua som til en konsoll (strøm, nett og hdmi til TVen), og i moderne spill er det stort sett bare å slenge seg ned med en x360-kontoller og spille i vei. AtW Har prøvd, dog med PS3 controller. Det er alt for få spill idag med ferdig innebygget støtte til f.eks 360 kontroller, kommer det flere spill med dette er jo det et pluss. Men konsollene fungerer trådløst og det er jo enklest, men nå er det ikke alle spill som bruker joypad heller, og FPS spill foran TVen med mus og tastatur fungerer håpløst dårlig for min del ihvertfall. Mulig dog jeg heller burde invistere i en 360 kontroller, men har denne f.eks innebygget vibrasjon(altså vet den har det, men får man brukt det på PCen?) Endret 8. juli 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Blir ikke bruk av joypads på PC en emulering av konsoll? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Det går ann å sette en PC siden av TVen og koble til xbox kontrollere og spille multiplayer på den... men dessverre så tenker ikke folk på det. Og pga det så gidder ikke produsentene av spillene å legge til den muligheten i spillene heller. Men det går an. Det meste går ann med PC, men problemet er at man i dette tilfellet må dra ledninger fra PCen til der du skal sitte, spill har som regel ikke innebygget oppsett for kontrolleren så man må instille dette, og når det kommer til stykke er alt 10 ganger mer stress enn å bare hive seg foran sofaen og slå på PS3en og spille! Har du prøvd? Jeg har like mange ledninger til PCen i stua som til en konsoll (strøm, nett og hdmi til TVen), og i moderne spill er det stort sett bare å slenge seg ned med en x360-kontoller og spille i vei. AtW Har prøvd, dog med PS3 controller. Det er alt for få spill idag med ferdig innebygget støtte til f.eks 360 kontroller, kommer det flere spill med dette er jo det et pluss. Men konsollene fungerer trådløst og det er jo enklest, men nå er det ikke alle spill som bruker joypad heller, og FPS spill foran TVen med mus og tastatur fungerer håpløst dårlig for min del ihvertfall. Mulig dog jeg heller burde invistere i en 360 kontroller, men har denne f.eks innebygget vibrasjon(altså vet den har det, men får man brukt det på PCen?) 360-kontrolleren min er like trådløs på PC som den er på en 360. Det er masse spill der støtten for joypad er helt fin out of the box, noen få ganger må du trykke på hvilken knapp som gjør hva, noe som tar kanskje 30 sekund. (og gir økt fleksibilitet), i alle tilfeller kan man få det til å virke, man får spillt alle spill til PC med joypad om man virkelig vil, uansett hvor uenget. AtW Blir ikke bruk av joypads på PC en emulering av konsoll? Nei? Det har ingenting med emulering å gjøre. AtW Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Kotick er en idiot. 60% er der kun for COD ? :!: Og konkurrere med konsoll på brukervennlighet er greit nok, men hva med pris ? Tviler på at vi ser pc'er som kan konkurrere med nextgen konsollene hvis de slippes for ca 3.500 - 4.000 som x360 kostet. (Blir vel fort ~ 4.500 som blir release pris iom at det fort er ~ 2 år til neste xbox kommer.) PCer vil jo selvfølgelig være sterkerre enn konsollene selv etter lanseringen av nye 2013. Konsoller vil aldri ha så mye ytelse som PCer. Fant du pc'er som fikk like god grafikk som x360 når de var nye for 3.400,- ? Når neste generasjon kommer er det godt mulig det vil være en realitet for alt jeg vet, for prisen på pc-komponenter har gått ganske mye ned ser det ut som. Lenke til kommentar
offen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har prøvd, dog med PS3 controller. Det er alt for få spill idag med ferdig innebygget støtte til f.eks 360 kontroller, kommer det flere spill med dette er jo det et pluss. Men konsollene fungerer trådløst og det er jo enklest, men nå er det ikke alle spill som bruker joypad heller, og FPS spill foran TVen med mus og tastatur fungerer håpløst dårlig for min del ihvertfall. Mulig dog jeg heller burde invistere i en 360 kontroller, men har denne f.eks innebygget vibrasjon(altså vet den har det, men får man brukt det på PCen?) Veldig mange av de nye spillene som kommer på konsoll først har allerede ferdig og klart oppsett for xbox kontroller (ikke PS3 kontroller tho :/ ) Vibrasjon funksjonen fungerer veldig bra. Dirt 1 og 2, assassin's creed 1 og 2, Borderlands, Street fighter 4, siste Burnout spillene, Prince of Persia og mange mange flere har klart støtte for xbox 360 kontrollere. Ellers så kan du fikse det til selv. I spillet "Trine" for eksempel kan du koble til 3 kontrollere og spille 3 spillere. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Dere som sier at det ikke er mulig å få samme ytelse med en data tar ganske feil. Dere må jo ta den bærbare eller stasjonære dataen dere har ved siden av i betraktning... En konsoll pluss data ender fort på 10 lapper. Du får en ganske heftig data for det... I tillegg så kan du bruke de pengene du har spart (på billigere spill) til å kjøpe nytt grafikkort etter 2 år... På xbox må du jo betale for å kunne spille online, noe som også kommer til PS etterhvert tenker jeg. Spillene på konsoll vil ha den grafikken som maskinen klarer på det tidpunktet de kom ut. Du kan ikke styre med FPS eller noe. Samtidig kan du ikke spille de gamle spillene dine på den nye konsollen ofte. Microsoft og Snoy bare leker med dere. På data så kommer det nye updates hele tiden i motsetning til konsoll. Har selv både PS3 og PC og min onlineopplevelse er desidert mye bedre på data. For dere data analfabeter så er jo konsoll bare en unnskyldning for å være lat. "Det er så mye stress med data, MB meg her og URL meg der... sutre sutre.." Det eneste jeg har funnet praktisk med PS3'en min er avspilling av video... Og det er den råbra til... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg må ha laptop til skolen, om jeg skulle kjøpt en spillelaptop til si 14.000 istedenfor en macbook til 10 000 og en xbox, så hadde jeg hatt en stor, tung, og varm maskin med dårlig batteritid, tror jeg står over. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Jeg må ha laptop til skolen, om jeg skulle kjøpt en spillelaptop til si 14.000 istedenfor en macbook til 10 000 og en xbox, så hadde jeg hatt en stor, tung, og varm maskin med dårlig batteritid, tror jeg står over. Til skoleting kan man fint klare seg med en bærbar til mellom 2 og 4 tusen... Og dere eplehoder har vel også iPhone som dere kan surfe på. Jeg kjøpte selv en litt påkostet bærbar til bruk på universitetet fordi jeg trudde jeg trengte det. Men du klarer deg helt fint med en low-tech bærbar... Da bruker du den stasjonære til mer krevende ting. Ingen driver med videoredigering, rendering og 3D modellering på en bærbar uansett... Og hvis de gjør det så har de misforstått mye... Før det kommer en ny konsoll har data mye bedre grafikk på både eldre og nyere spill. PS3en som var den eneste ordentlige PS3en kostet hele 6 lapper. Det er mye penger for ingenting... For ikke å snakke om XBOX som du må kjøpe tillegsutstyr for ditt og datt... I tillegg så er grafikken dass... Jeg kan ta et spesikt eksempel med The Elder Scrolls IV: Oblivion. Dette er et spill som i utgangspunktet har alt for mange bugs og flaws. Ganske få av disse blir fikset relativt det å fikse spillet. Dette kan du "mod"e selv på PC og faktisk gjøre spillet spennende og underholdende.. Uten mods ville spillet sugd kraftig. Men med mods er det et av de beste spillene jeg har spillt noensinne. Endret 8. juli 2010 av gehe_cheetah Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Njææ, foretrekker å heller bare ha en laptop.. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Trodde de fleste spilleprodusenter bevegde seg mer mot konsollmarkedet.. Anser mulighetene som større på PC men at det er større sjangse for god brukeropplevelse på konsollene. (Vi ser jo hvor godt iP*-enhetene til Apple selger ) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Grafikkmessig kan ikke dagens konsoller konkurrere med en PC, et passe kraftig skjermkort i dag er mange ganger kraftigere enn konsollene. En del spill på konsollene kjører i lavere oppløsning og det er ikke vanlig med antialiasing slik som PCer er kraftige nok til. Men fordelen med konsollene er at alle spill til konsollen fungerer bra. Men grafikk er ikke alt. Dere som tenker på prisen på konsoll i forhold til PC bør tenke på at dere kanskje ønsker to eller alle tre av konsollene for å spille alle ønskelige spill. Og de fleste ønsker å ha en PC uansett, så da er ikke spille-PCen så dyr likevel. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Pris ja. PC til 6000 med samme grafikk som PS3, BD-spiller og 3D-bilde i full HD? Tviler. Selv med release-prisen til PS3 kommer man ikke langt. For 2500 som er dagens pris får man vel noe for bestemor. 1700 for en 360 Elite, dette blir vel en PC på nødbluss? Og 60% bare for COD? Hadde dette vært to år siden og COD byttet ut med Halo 3 kunne jeg skjønt det. Nå trenger du pc til annet en spilling, så det er mest relevant å sammelingen xbox prisen med skjermkort, du får et greit skjermkort for 1700 Nå er det klart at noen spill som festspill krever konsoll, andre som strategi er klart best nære skjermen med tastatur og mus. Er naturlig at spill selskapene begynner å reagere på at konsol levrandørene eier online delen. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Morro at konsoll-barna aldri tenker på hvor mye mer spillene koster på konsoll. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Riktig LoveAmiga, det var det siste punktet som jeg glemte i farten. Det er sånn det går når jeg begynner på et innlegg og tar et par timers pause underveis Lenke til kommentar
Millha Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 PC er ultimat plattform. Fremtiden blir bare pcer i stua. Ser mer og mer av det. Kansje M$ kan lage et system som gjør gaming lettere for dem som ser det som vanskelig. Intrigert xbox i windows. Mulig er det. Så kan det heller koste litt som LIVE. Lenke til kommentar
Millha Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Pris ja. PC til 6000 med samme grafikk som PS3, BD-spiller og 3D-bilde i full HD? Tviler. Selv med release-prisen til PS3 kommer man ikke langt. For 2500 som er dagens pris får man vel noe for bestemor. 1700 for en 360 Elite, dette blir vel en PC på nødbluss? Og 60% bare for COD? Hadde dette vært to år siden og COD byttet ut med Halo 3 kunne jeg skjønt det. Ps3erlikke kraft monster i det hele. Bd spiller er lett og nesten standard. 3d er lett og har vært på pc før konsoll. Pc har flere spill i 3d en ps3 noen gang kommer til å ha. Sorry. Reality is harsh. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Men så var det vel ikke det som var poenget heller da, Millha. Man får ikke like mye bang for the bucks om man svir av 2500 på en pc, som om man bruker det på en PS3, rent grafikk messig. (Tror jeg da, ihvertfall.) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Grafikkmessig kan ikke dagens konsoller konkurrere med en PC, et passe kraftig skjermkort i dag er mange ganger kraftigere enn konsollene. En del spill på konsollene kjører i lavere oppløsning og det er ikke vanlig med antialiasing slik som PCer er kraftige nok til. Men fordelen med konsollene er at alle spill til konsollen fungerer bra. Men grafikk er ikke alt. Hvor bra det fungerer kan diskuteres. Her tenker jeg på at flertallet av konsoll spillene kjører på sluggish 30FPS, og ikke engang det i en del tilfeller når det skjer mye på skjermen. En stor grunn til at jeg foretrekker å spille på PC. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Grafikkmessig kan ikke dagens konsoller konkurrere med en PC, et passe kraftig skjermkort i dag er mange ganger kraftigere enn konsollene. En del spill på konsollene kjører i lavere oppløsning og det er ikke vanlig med antialiasing slik som PCer er kraftige nok til. Men fordelen med konsollene er at alle spill til konsollen fungerer bra. Men grafikk er ikke alt. Hvor bra det fungerer kan diskuteres. Her tenker jeg på at flertallet av konsoll spillene kjører på sluggish 30FPS, og ikke engang det i en del tilfeller når det skjer mye på skjermen. En stor grunn til at jeg foretrekker å spille på PC. Satt og vurderte om jeg skulle skrive "alle" i hermetegn.Men poenget mitt er uansett at alle spill til PlayStation3 vil kunne kjøres på en PlayStation3 uten at du trenger å bekymre deg om maskinvaren er for dårlig, med unntak av at enkelte spill kan hakke på visse tidspunkt. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Fææænbåååååååiz! Jeg har både PC og PS3, og storkoser meg med begge delene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg