Gå til innhold

Vil erstatte konsoller med PC (PC/PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kotick er en idiot. 60% er der kun for COD ? :!: Og konkurrere med konsoll på brukervennlighet er greit nok, men hva med pris ? Tviler på at vi ser pc'er som kan konkurrere med nextgen konsollene hvis de slippes for ca 3.500 - 4.000 som x360 kostet. (Blir vel fort ~ 4.500 som blir release pris iom at det fort er ~ 2 år til neste xbox kommer.)

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Kotick er en idiot. 60% er der kun for COD ? :!: Og konkurrere med konsoll på brukervennlighet er greit nok, men hva med pris ? Tviler på at vi ser pc'er som kan konkurrere med nextgen konsollene hvis de slippes for ca 3.500 - 4.000 som x360 kostet. (Blir vel fort ~ 4.500 som blir release pris iom at det fort er ~ 2 år til neste xbox kommer.)

PCer vil jo selvfølgelig være sterkerre enn konsollene selv etter lanseringen av nye 2013. Konsoller vil aldri ha så mye ytelse som PCer.

Lenke til kommentar

Gaming i sofakroken FOR THE WIN! :new_woot: Kommer aldri til å spille på PC mer.

Folk som innser at man kan spille hvor man vil, sofakroken, kontoret, kjøkkenet med både PC og konsoll FTW!.

AtW

Enig :D

PC = Ultimate gaming platform. Xbox360 = Gaming platform. PS3 = Gaming platform

Det jeg hater med online spilling nå til dags er at hver konsoll har sin egen online del... tenk om folk på PS3 kunne spille mot folk på xbox360. Det hadde vært awesome.

På PC så kan du koble til både 360 kontroller og PS3 kontroller, Du kan også koble den til 55 tommer TVen din og spille i full oppløsning (spørs på skjermkort så klart). (Nei, jeg har ingen 55 tommer TV) :p

Lenke til kommentar

Pris ja. PC til 6000 med samme grafikk som PS3, BD-spiller og 3D-bilde i full HD? Tviler. Selv med release-prisen til PS3 kommer man ikke langt. For 2500 som er dagens pris får man vel noe for bestemor. 1700 for en 360 Elite, dette blir vel en PC på nødbluss?

Og 60% bare for COD? Hadde dette vært to år siden og COD byttet ut med Halo 3 kunne jeg skjønt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pris ja. PC til 6000 med samme grafikk som PS3, BD-spiller og 3D-bilde i full HD? Tviler. Selv med release-prisen til PS3 kommer man ikke langt. For 2500 som er dagens pris får man vel noe for bestemor. 1700 for en 360 Elite, dette blir vel en PC på nødbluss?

Og 60% bare for COD? Hadde dette vært to år siden og COD byttet ut med Halo 3 kunne jeg skjønt det.

Skulle tro det var gansek greit oppnåelig? Skal ikke mye skjermkort til for å ha samme 3d-ytelse som en PS3 i dag.

AtW

Det har alltid vært en forskjell der, men forskjellen mellom konsoll og PC minsker stadig, også i pris.

AtW

Lenke til kommentar

Selv spiller jeg kun spill på konsollene mine (har PS3 og X360) og synes konsoller er best. Selvfølgelig bringer PC mer ytelse til spillene men spillutviklere nå til dags bringer best grafikk og slikt til konsoll (etter det jeg har hørt). Det er kun enkelte PC spill jeg spiller og det er PC eksklusiver som Comman & Conquer, StarCraft, Warfacraft og Diablo. Mens Warcraft og C&C har jeg sluttet å spille slik at det kun er StarCraft og Diablo til overs.

Mange spill har realt sett ikke behov for å spilles på PC (kan hende jeg tar feil). Men ettersom at alle spill blir utviklet til PC. Hvorfor ikek bare lansere alle spillene på PC da? Jo for utviklere vet at de fleste spillere nesten kun spiller på PC og at veldig mange PC- spillere piratkopierer spillene.

Selv digger jeg å sette i godstolen eller i sofakorken å spille konsollspill. Å spille konsollspill er rett og slett deilig. Å ha hele knaoppoppsettet i en kontroler mens på pC er det knappene "strødd" over tastaturet. Jeg elsker å spille Call of Duty, Halo, Fifa, Battlefield and the list goes on i godstolen med TVen rett foran meg med en kontroller.

Noe annet er at man ikke trenger å tenke på oppgraderinger som mange ganger kan koste et par tusenlapper for at PCen skal klare å kjøre spillet. Mens på konsoll er det bare å sette inn spillet (enkelte ganger må man installere det) også får man alt serverst på "fatet".

Det er i tillegg veldig få utviklere som fokuserer på PC. Jeg vet kun om 2 utviklere jeg VET verdsetter PCen og det er Blizzard og CryTek.

Selv stemmer jeg for konsoll. Selv om spillene er som oftest dyrere enn PC spill liker jeg best konsoll spill. Det er jo også gigantisk mange konsoll eksklusiver.

• Liker 1
Lenke til kommentar

PC er den beste spillplattformen hvis man ser bort fra pris. Når man ser f.eks hvor GT 5 klarer å dra ut av en "svak" boks som PS3, er det synd at vi ikke ser utviklerne dra ut mer potensiale av PCer - hadde de gjort det kunne vi fått sinnsyke resultater, men det kommer vell aldri til å skje siden det er så mange forskjellige kombinasjoner av PCer.

Selvom det man dog kan koble PCen til TVen er det et eller annet som ikke funker ordentlig med mus og tastatur foran TVen, mye diggere med kontroller akkurat der, så der har konsollene en digg fordel

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg er en konsollspiller.

For meg blir det å spille en sosial greie, og det er sjeldent jeg spiller når jeg er alene.

Som oftest er vi flere som går sammen for å runde et spill, eller spille multiplayer.

Du har ikke samme mulighetene på PC, da man fysisk må sitte foran hver sin pc, istedet for å dele samme øyeblikket foran en stor tv istedet.

Kanskje dette ikke funker for de fleste, men for meg er dette den beste løsningen ;)

Lenke til kommentar

Det går ann å sette en PC siden av TVen og koble til xbox kontrollere og spille multiplayer på den... men dessverre så tenker ikke folk på det. Og pga det så gidder ikke produsentene av spillene å legge til den muligheten i spillene heller. Men det går an.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det går ann å sette en PC siden av TVen og koble til xbox kontrollere og spille multiplayer på den... men dessverre så tenker ikke folk på det. Og pga det så gidder ikke produsentene av spillene å legge til den muligheten i spillene heller. Men det går an.

Det meste går ann med PC, men problemet er at man i dette tilfellet må dra ledninger fra PCen til der du skal sitte, spill har som regel ikke innebygget oppsett for kontrolleren så man må instille dette, og når det kommer til stykke er alt 10 ganger mer stress enn å bare hive seg foran sofaen og slå på PS3en og spille!

Lenke til kommentar

Det er ikke magi som gjør konsollene så billige, de blir subsidierte (i tilleg til economies of scale, selvfølgelig). For å kompensere tar konsollprodusentene royalties på alle spill. Det er derfor konsollspill alltid er ca. 100 NOK dyrere enn PC-spill.

Her kommer den andre grunnen. Grafikkortet i en XBOC 360 er ca. et Radeon X1900. Den har litt flere transistorer enn en Radeon HD 5450 eller litt over halvparten av en Radeon HD 5550. Det er altså ingenting å rope hurra for lengre. Intel regner med at de integrerte grafikkortene deres innen et par år er på linje med dagens konsoller. Prosessorene til dagens konsoller er enda verre, siden grafikkort alltid er prioritert når konsoller blir designet. Begge konsoller har ca. en halv gigabyte minne, noe som er grunnen til utvikleres fascinasjon for laste-skjermer og menyer for å flytte seg fra sone til sone.

Lenke til kommentar

Det meste går ann med PC, men problemet er at man i dette tilfellet må dra ledninger fra PCen til der du skal sitte, spill har som regel ikke innebygget oppsett for kontrolleren så man må instille dette, og når det kommer til stykke er alt 10 ganger mer stress enn å bare hive seg foran sofaen og slå på PS3en og spille!

Har du prøvd? Jeg har like mange ledninger til PCen i stua som til en konsoll (strøm, nett og hdmi til TVen), og i moderne spill er det stort sett bare å slenge seg ned med en x360-kontoller og spille i vei.

AtW

Lenke til kommentar

Selv spiller jeg kun spill på konsollene mine (har PS3 og X360) og synes konsoller er best. Selvfølgelig bringer PC mer ytelse til spillene men spillutviklere nå til dags bringer best grafikk og slikt til konsoll (etter det jeg har hørt).

Da har du hørt feil, grafikken er bedre på PC, med ganske god margin, forøvrig bør det nevnes at joypads fint kan brukes på PC, og at PC har flere exclusives enn konsoll. Fett nok at du liker konsoll best, men det virker som du ikke kan spesielt mye om PC-plattformen med tanke på forskjellen mellom de.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...