Slystr Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei Jeg har prøvd å sette opp DDNS på min Linksys WRT54GL som kjører Tomato firmware. Har laget konto og satt opp et hostname på Dyndns.com. Lagt inn info på routeren med brukernavn, passord, hostname og IP-adresse. Problemet er at når jeg prøver å lagre denne infoen så får jeg "invalid authentication". Routeren er koblet mot et kablemodem fra GET. Jeg antar at det er problemet, da Dyndns bare ser Ip adressen til kabelmodemet og ikke routeren. Antar at jeg må legge in en port eller adresse? Men hvordan skal jeg løse dette problemet? Har lett mye rundt, men ikke funnet noe fornuftig. Tips tas i mot med takk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Skal du legge inn IP da? Det skal jo klienten holde rede på selv, hvilken IP får du på WAN i Linksys-en? Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Skal du legge inn IP da? Det skal jo klienten holde rede på selv, hvilken IP får du på WAN i Linksys-en? Hei Ja, ordla meg litt feil. Jeg bruker WAN IP adresse i routeren. DynDns får også denne automatisk. Ip'en er 84.212.48.82 og den dukker opp både i routeren og på DYnDns.com. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva er det som sier invalid authentication, routeren eller DynDNS? Og hva er egentlig problemet hvis DynDNS oppgir riktig IP? Kabelmodemet har ikke noen IP, det er det bare ruteren din som har. Den IPen får den fra Gets DHCP-server og blir til WANIP i ruteren. Det er den som skal oppgis til DynDNS. Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Hva er det som sier invalid authentication, routeren eller DynDNS? Og hva er egentlig problemet hvis DynDNS oppgir riktig IP? Kabelmodemet har ikke noen IP, det er det bare ruteren din som har. Den IPen får den fra Gets DHCP-server og blir til WANIP i ruteren. Det er den som skal oppgis til DynDNS. Når jeg trykker save etter å ha fylt ut den infoen som jeg skal i tomato under ddns, så får jeg en melding rett over save knappen, der det står "invalid authentication". IP adressen 84.212.48.82 får jeg av GET. Den blir brukt automatisk hos Dyndns og under WANIP i ddns i tomato. Jeg har sjekket flere ganger at det er riktig loggin detaljer fra tomato, så det er et annet sted hvor det blir feil. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Last ned klient hos dyndns og se om den fungerer med dine påloggingsdata. Sjekk her at du gjør det rett i Tomato: http://blog.dreamdevil.com/media/2008/10/dyndns-tomato-config.png Prøv evt en annen nettleser, for å legge inn parametre i router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå