us-pata Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei, Jeg er nettopp blitt ferdig med utdannelsen innen IKT-Servicefaget og lurte på om noen vet hva slags jobbtittel man får? Jeg har fått videre jobb i lærlingbedriften min som ansvarlig for terminalserver-miljøet og dokumenthåndteringssystemet. Jeg jobber nå i driftsavdelingen til selskapet. Hva blir da yrkestittelen min som jeg skal bruke mot offentligheten og internt? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Det som står i arbeidskontrakten din Lenke til kommentar
Varj Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Med mindre du jobber i staten, så har tittel ingenting å si. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jobbtittelen er som namnet indikerer tittelen til den jobben du gjer. Jobbtittelen har med andre ord ikkje direkte samanheng med utdanninga di, berre den jobben du gjer. Jobber du som kontor assistent så er tittelen din ofte berre kontor assistent, jobber du med fagansvar kan du f.eks ha tittelen systemkonsulent. Sidan ingen av desse tittelane er verna tittler så kan alle som har ein jobb som likner bruke desse tittlane. Lenke til kommentar
Lazy Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Mener og huske att det heter IKT-Servicefag medarbeider. Ikke skyt meg om det er feil. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) BOFH; Bastard Operator From Hell. Endret 9. september 2010 av Bytex Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Konsulent er gjerne en tittel som blir gitt ut/brukt av alle som jobber med IT på "gulvet". Men, som nevnt, tittel har ingenting å si så lenge det ikke er offentlig. Alt tittel har å si offentlig er mtp. lønn. Du kan bli kalt for alt fra "kaffekoker" til "system administrator of the terminal servers and document handeling" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Eller "backup-ansvarlig" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå