Gå til innhold

Ny pc til Planetside...

Anbefalte innlegg

Heisann første gang jeg poster på forumet her så tenkte jeg skulle høre om dere gadd å hjelpe meg å sette opp en ny pc.

Det jeg trenger er en pc som kan takle Planetside (www.Planetside.com)

UTEN lagg.

Kan putte MAXimim 6500kr inn i den.

Skal ha HK,cpu og GFX kort.

HJELP! :wink:

Hva er best til spilling av P4 og AMD?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei hvis du skal ha en spille pc ville jeg nok anbefalt amd. Må si at 6500 kr er litt lite for en spile pc. men har du noe fra før?

Kan jo ivertfall starte med et nforce brikkesett på hovedkortet ditt hovedkortet

og en Amd 2500 barton. så er du godt igang. Lykke til

Lenke til kommentar
HK abit nf7-s v2.0 CPU amd xp 2500 barton, skjermkort radeon 9700 el 9500pro

Støttes.

Har samme oppsettet selv.

Anbefaler at du oppgraderer rammen til minst pc2700 ddr, for å få kjørt den på samme hastighet som prosessoren(333mhz)

Lenke til kommentar

Det skal vel ikke være vanskelig å finne noe til den prisen.

Mitt forslag:

Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz -I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire Antatt

2003-06-20 1,549,- 1,395,-

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood" På lager:

100+ 1,999,- 1,819,-

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB DDR

- AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail Må skaffes 2,395,- 2,179,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2

- 32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) På lager: 10-19 565,- 514,-(2stk) 1028,-

Hovedkortet er valgt med tanke på at det skal være bunnsolid og stabilt samt at det har meget gode overklokkingsegenskaper, har hørt om folk som har kjørt 1200MHz effektiv FSB på en P4 2.4GHz/800FSB som var overklokket til 3.6GHz (ikke noen garanti men uansett så klarer denne CPU'en 3.2-3.4GHZ parret med et godt minne som også lar seg OC litt).

Dette HK'et har RAID både for "standard" ATA disker og seriell ATA disker!

I tillegg så er det integrert Giga-Bit LAN, ASUS har også funnet en måte å enable PAT på dette 865 kortet (samme funksjon som på 875 chippen).

Kjører selvfølgelig Dual-DDR400 RAM.

Prosessoren er valgt med tanke på at dette skal være en rask spillemaskin og at den har særdeles gode overklokkingsegenskaper.

Denne CPU'en overgår AMD sine prosessorer med henhold til PR-Rating og ytelse, 800MHz FSB gir prosesoren et enormt potensiale (og med tanke på at du kansje kan nå 1200MHz på FSB så er det vel ingen tvil lenger).

Sikkert mange arge AMD'ere der ute som sikkert vil rise meg litt for denne uttalelsen men pytt pytt, har liksom gått lei av den diskusjonen...

Skjermkortet som er nevnt bør ikke undervurderes, flash med ny BIOS og du kan klokke opp til pro-hastigheter (GPU'en klarer enda mer) og selv om det er 1 år gammelt så vil jeg fremdeles kalle det en GFFX killer, spesielt hvis man sammenligner ytelse/pris.

Kortet har veldig god skarphet sammenlignet med andre typer skjermkort i samme klasse, har absolutt en av markedets beste TV-utganger.

Anisotropisk filtrering og antialising er i en klasse for seg selv, selv ikke de nyeste og dyreste nVidia kortene kan måle seg med kvaliteten på et 9700 kort.

Minne?

Jeg vil også gå til innkjøp av nytt minne siden ditt gamle er "ubrukelig" sammen med de nye komponentene som er beskrevet og valget falt på TwinMOS sine PC3200/400MHz/cl.2 , dette er et raskt minne som gjerne lar seg overklokke, spesielt hvis du setter cas latency til 2.5 i BIOS.

Som sagt så kan HK'et kjøre dual RAM så det trengs ikke noen nærmere beskrivelse på at jeg valge 2 brikker.

Samlet sum på komlett.no blir kr. 6421,- og det passer jo ypperlig til lommeboken din :yes:

Dette frister meg selv mye men lommeboken min grøsser bare av tanken... :o :o :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...