Gå til innhold

Blizzard og RealID

Anbefalte innlegg

Flere har kanskje fått med seg hva Blizzard arbeider med for tiden. De skal innføre obligatorisk RealID på de offisielle forumene. Dette gjør at ingen kan poste innlegg under et nick, alt som postes blir lagt ut med fullt navn på den som skriver innlegget.

Dersom du poster noe på forumene da vil det dukke opp som treff hvis noen googler deg.

En Blizzard-ansatt som forsvarte RealID sa det ikke var så ille og postet sitt fulle navn, brukere måtte bannes og tråden stenges ettersom folk gravde litt dypere enn forventet. Han skal også ha måttet sperre telefonen og noen hadde lagt ut bilde av huset hans fra google streetview med veibeskrivelse.

Ville du vært komfortabel med å poste innlegg der under ditt ekte navn slik at alle psykopatene i spille kan terrorisere deg, dine venner, din familie eventuelt noen andre med samme navn?

Til de som er sterkt imot dette så finnes det bare en ting å gjøre og det er å bruke stemmeretten din. Stemmeretten er din subscription or det er den som avgjør om du vil ha forandringen eller ikke.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, ved å sjekke user opp mot konto i bakgrunnen og latt folk fremdeles ha sine egne nick hadde løst alle problemene. Folk kunne da ha hatt sine egne nicks, og andre users kunne feks mouseover avatar og fått frem andre nicks til den kontoen.... easy. blizzard har ikke tenkt lenge over dette her.

Lenke til kommentar

Jeg ser hvordan enkelte ikke vil etterlate seg "spor" på internett, og for disse personene er det jo negativt. Om de liker å poste på forums.

For alle andre ser jeg ikke noe negativt i det hele tatt, og jeg tror det kommer til å bli mer "seriøst" på forumene.

Men uansett, såvidt jeg har forstått det, så blir ikke de eksisterende forumene forandret - bare de nye.

Lenke til kommentar

Jeg ser hvordan enkelte ikke vil etterlate seg "spor" på internett, og for disse personene er det jo negativt. Om de liker å poste på forums.

For alle andre ser jeg ikke noe negativt i det hele tatt, og jeg tror det kommer til å bli mer "seriøst" på forumene.

Men uansett, såvidt jeg har forstått det, så blir ikke de eksisterende forumene forandret - bare de nye.

Det er veldig negativt. Med mitt navn svart på hvitt blir det enklere for andre og spore hvem jeg er, hvor jeg kommer fra, mine surfevaner(andre steder jeg har lagt igjen navnet mitt) og dermed kanskje kunne finne en svakhet jeg har lagt igjen. Ikke at jeg har selvfølgelig :), men med tanke på alle kidza i WoW går kanskje kontohackere en lys fremtid i møte.

Det eneste positive er det sosiale aspektet... men sikkerheten må bli bedre etter min mening.

Lenke til kommentar

Personlig så har ikke jeg så mye imot det. Så klart finnes det mange bedre løsninger. Et Googlee-søk på navnet mitt gir mange resultater, og fram til side 8 har jeg bare klart å finne 3 sider som omhandler meg eller min nære familie. Det man får vite fra de sidene er at jeg er flyinteressert. I tillegg var 99% av sidene på norsk.

Selvfølgelig finnes det folk som klarer å få noe brukbart ut av det de finner og som sagt tidligere, det finnes mange bedre løsninger.

Edit: Artikkel fra DB, med noen interessante linker.

http://www.dagbladet.no/2010/07/08/kultur/spill/world_of_warcraft/pc-spill/onlinespill/12476354/

Endret av koots
Lenke til kommentar

Syntes dette er knall, er jo så mye trolling og annen bæsj som foregår at det som er av interesse for meg drukner. Dessuten er det nok av WoW forum hvor man kan forbli anonym så eneste forandringen for de fleste er at de ikke kan/vil poste på det offisielle forumet.

Lenke til kommentar

Tror ikke kidsa troller så mye når ekte navnet står der, samme med å være stor i kjeften, blir nok mere stilt akkurat der, trolling blir selvsagt også mye mindre av, tror ikke de er så tøff på internett lenger :!:

For meg er dette helt det samme, /care i høyeste grad, bra av blizzard faktisk.

Mulig slikt skjer også i noen land ;P

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Tror ikke kidsa troller så mye når ekte navnet står der, samme med å være stor i kjeften, blir nok mere stilt akkurat der, trolling blir selvsagt også mye mindre av, tror ikke de er så tøff på internett lenger :!:

Tja, mange poster med fullt navn på db.no og tilsvarende og jeg må si jeg foretrekker tonen på Blizzard-forumene.

Du vil miste en god andel av trollene, antagelig, men det er mest fordi du vil miste en god andel brukere generelt. Slik det nå blir sier Blizzard at de kun ønsker deltagelse og tilbakemelding fra dem som ikke bryr seg om sin eller andres nettanonymitet. Det er på ingen måte gitt at det først og fremst er troll-kidsa de vil miste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...