Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen funngerer ikke - "A disk read error occurred"

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en pc fra dell (inspiron 6400) med vista buisness edition. Pcen har skapt masse problemer i det siste. At det tok langgggggg tid før jeg kom inn. Har hengt seg i en del.

Men nå er den helt ute av drift. Når jeg starter pcen så komme den til en svart skjerm der det står:

"A disk read error occurred.

Press Ctrl+Alt+Del to restart."

Men når jeg restarter den så kommer til samme skjermen og feilmeldingen igjen. Så jeg komme ingen vei ut liksom.

Har også prøvd med å installere Win 7 men får samme feilmeldingen da også.

Noen som har peiling på hva som skjer der og hva er evt. løsningen :(:(

Ser fram til en rask svar

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Spinrite 6.0, det kan reparere ødelagte sektorer på en HDD som er sikkert problemmet ditt.

http://www.grc.com/sr/spinrite.htm

Du må brenne Spinrite ut på en CD og boot maskinen fra CDen. Spinrite kan ta noen timer, men jeg har reparert mange hardisker uten problemmer. Spinrite fungerer ikke på SSD harddisker.

Du må fortsett kjøp deg en ny HDD senere, men at du får ta av alle viktige filer før hardisken går i stykker er sikkert hovedmålet nå.

Lenke til kommentar

Sørg for at du sjekker tilkoblingene til harddisken før du avskriver den som død, gjerne bytt kabel da dette i noen tilfeller kan være årsaken til mange rare problemer.

Når det gjelder verktøy som Spinrite som kan "fikse" visse problemer så er dette alltids et spørsmål om du er villig til å ta risikoen for at noe kan gå galt. Har du uerstattelige dokumenter / bilder på harddisken så sier det seg selv at du bør absolutt unngå slike hobbyverktøy og heller levere disken til noen som jobber med slikt daglig (IBAS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...