HKRoed Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei! Jeg jobber skift, og prøver nå å få til å vise en miniskifttabell. Tabellen går over 6 uker (42 dager), så feks mandag hver 6. uke er lik. Jeg vil bruke txt-filer til dataene som skal vises. SQL hadde nok vært fint, men det kan jeg absolutt ingenting om. Det er jo også mulig å enkelt endre innholdet i txt-filer via PHP. Innholdet i txt-filene er maks 10 linjer I dag bruker dette skriptet til å printe ut data basert på hvilken dag fra 1 - 42 det er: <?php $dager = floor(time() / 86400); // 60 * 60 * 24 = 86400 $filnr = ($dager % 42) + 1; if($filnr <= 9 && $filnr >= 1) $filnr = "0{$filnr}"; $filecontent = readFromFile($filnr); echo nl2br("$filecontent\n"); function readFromFile($number){ if($number < 43) { $textfile = "../jobb/{$number}.txt"; $file = fopen("$textfile", 'r'); $Data = fread($file, filesize($textfile)); fclose($file); return $Data; } } ?> Dette fungerer helt supert, men nå ønsker jeg å utvide dette. Fil,- og mappestruktur index.php (viser tabell med fabrikknavn og tilhørende mannskap) rediger.php (for redigering av mannskap) /mannskap/fabrikk1/skiftlag_a.txt, skiftlag_b.txt /mannskap/fabrikk2/skiftlag_a.txt, skiftlag_b.txt /dager/01/formiddag.php, ettermiddag.php, natt.php /dager/02/formiddag.php, ettermiddag.php, natt.php Nå jeg trenger hjelp til følgende: * Døgnet er delt opp i 3 (0700 - 1500, 1500 - 2300, 2300 - 0700). Hvis $number er 15 og kl er mellom 0700 - 1500, vis filen formiddag.php i mappen dager/15/fabrikk01. 1500 - 2300 -> ettermiddag.php, 2300 - 0700 -> natt.php Tipper at dere PHP-guruer har forslag å komme med her. Hadde vært stas å fått dette opp å gå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå