Broseen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvor mange passasjerer har jeg lov til å ta med i min jolle? Det står max motor: 14,5/20 og antall passasjerer: 6/4 på merkeskiltet. Er det 6 stk med motor som har mindre enn 14,5HK og 4 stk med 20HK? Dette er en GH14 jolle med 10HK motor. Modifisert til ca 15HK. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) 14,5 er kilowatt. Altså 20 hestekrefter. 6/4 er vel i forhold til medberegnet last? Vanskelig å si. Men fant på nettsiden til GH at den tar 5 personer? Endret 9. juli 2010 av Nidaroo Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Ja pr dags dato, men min er fra ca 1990. Spiller vel ingen rolle egentlig, er nok 5 stk. Vet ikke hvor nøye politiet er på dette. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Når du nevner politiet, så må du også være klar over at du må ha tilgjengelig like mange vester, som det er personer i båten. Riktignok er ikke kravene å bruke vestene, men så lenge man har de med i båten, og er tilgjengelig ved et uhell. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Ja, det er jeg klar over. Ryktene vil ha det til at politiet er mer opptatt av det enn av hvor mange personer det er i båten. Fant forresten ut i dag at 5 pers i båten er mer enn nok Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det er bra. Da er vi enige. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det den er Veritas godskjent for er bare veiledende. Hvis jeg husker riktig er Veritas godskjenningen bla, hvor mange personer du kan ha i båten + at båten skal være full av vann før den synker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå