Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kaldstarts problemer med Audi 80

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har litt problemer med audien min, det er en 1993 modell Audi 80 B4, og jeg mistenker at dysene har rustet.

Helte på kondensfjerner i mai, fordi bilen hadde stått nesten 1 år uten å bli kjørt.

Og nå i ettertid, har jeg begynnt å få kaldstarts problemer.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men turtallet detter og bilen truer med å stoppe de første 30sekundene etter at jeg har startet bilen, men dette skjer ikke før jeg begynner å gi gass.

Blir som en nybegyner som kuker med gira. Se for deg at du kjører i 20km i 5gir, og bilen bare skriker etter mer turtall og tilslutt så kveles bilen..

Måten jeg må få fart på turtallet igjen er å sleppe gassen og trykke inn clutchen så stopper ikke bilen, fordi da detter turtallet til tomgang kjøring, og så bare tar jeg en vanlig med clutch ut og gass inn, normalt så gir problemene seg når jeg har kommet opp i 60km/t.

Bilen må stå i ro i en del timer før problemet oppstår igjen, så jeg kan liksom gå inn på butikken og sånnt uten at problemene oppstår på nytt.

Jeg mistenker dysene, eller pluggene.. Noen andre som kansje har litt mer bil-peiling en meg som kan gi et svar her ? For helt ærlig, jeg er blåst når det kommer til sånne små problemer med bilene.

Det skal også sies at bilen har gått 240000km.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...