Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW boble 1600 motor?

Anbefalte innlegg

tenker på å kjøpe e i boble, den har 1200 motor nå, det er en 70 eller 68 modell tror jeg, er det noen ute der som vet om di er vanskelig å skru på? hvordan er det å bytte motor hvis jeg vil ha noe slik: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=22970624&reference=4/229/706/24_1413732187.jpg&adheading=VW+boble+motor+som+NY&adTypeId=69&areaId=2332 altså en 1600 motor, er det andre motorer som er spreke og bare rett fram å montere i boblene? hvordan er det å trimme slike motorer? eventuelt hva annet kan jeg gjøre med motorene for å få effekt? tip om styling? altså ikke noe plastic greier men bare senke bitte litt fremme? ja, hadde noen boblefanatikere gidda å bare posta det de gidder om boblene? hadde satt utrolig pris på det.

på forhånd, takk. Kjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Bobla er relativt enkel å skru på. De fleste delene(de få det er) er lette å komme til.

Det du sikker vil erfare er at bolter sitter fast og rust her og der.

Mener at Bobla kom med 1500 motor som største, og at 1600 satt i Variant.

Men tror disse går om hverandre.

Du kan jo stappe inn en Porsche motor også. (Er jo stort sett likt oppbygd Boxter motorer)

Motor Type 4 (Type IV) var lik hos Porsche og VW og skal passe rett i Bobla.

Type 4 har 4 sylindre og fåes opp til 2000 ccm. Tror det er var mot 100HK i de.

Ellers kan du vel gjøre mye rart med ei Boble, men ikke alt er lov da.

Husker at Bobla jeg hadde var svært enkel å bytte motor på. Var veldig lite å koble.

Noen få ledninger tenning og starter + bensintilførsel, var vel ikke så mye mer tror jeg.

Du får ut motoren med eksosannlegg og alt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...