kjellvr Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 tenker på å kjøpe e i boble, den har 1200 motor nå, det er en 70 eller 68 modell tror jeg, er det noen ute der som vet om di er vanskelig å skru på? hvordan er det å bytte motor hvis jeg vil ha noe slik: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=22970624&reference=4/229/706/24_1413732187.jpg&adheading=VW+boble+motor+som+NY&adTypeId=69&areaId=2332 altså en 1600 motor, er det andre motorer som er spreke og bare rett fram å montere i boblene? hvordan er det å trimme slike motorer? eventuelt hva annet kan jeg gjøre med motorene for å få effekt? tip om styling? altså ikke noe plastic greier men bare senke bitte litt fremme? ja, hadde noen boblefanatikere gidda å bare posta det de gidder om boblene? hadde satt utrolig pris på det. på forhånd, takk. Kjell. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Meld deg heller inn i VACN. http://forum.vwaudi-club.no/ Der vil du få mange flere rutinerte svar enn her. Det koster riktignok 400 kroner semesteret men det er det nok verdt når du trenger å skru på bilen senere:D Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei. Bobla er relativt enkel å skru på. De fleste delene(de få det er) er lette å komme til. Det du sikker vil erfare er at bolter sitter fast og rust her og der. Mener at Bobla kom med 1500 motor som største, og at 1600 satt i Variant. Men tror disse går om hverandre. Du kan jo stappe inn en Porsche motor også. (Er jo stort sett likt oppbygd Boxter motorer) Motor Type 4 (Type IV) var lik hos Porsche og VW og skal passe rett i Bobla. Type 4 har 4 sylindre og fåes opp til 2000 ccm. Tror det er var mot 100HK i de. Ellers kan du vel gjøre mye rart med ei Boble, men ikke alt er lov da. Husker at Bobla jeg hadde var svært enkel å bytte motor på. Var veldig lite å koble. Noen få ledninger tenning og starter + bensintilførsel, var vel ikke så mye mer tror jeg. Du får ut motoren med eksosannlegg og alt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå