Gå til innhold

Drakttråd for Manchester United

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var vi tilbake på toppen igjen. Forbes skriver at Manchester United er verdens mest verdifulle klubb igjen etter at Adidas avtalen ble kunngjort. Aksjene har skutt i været siden nyheten kom ut. Ikke at det egentlig betyr noe, men jeg liker det :D

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Snodig ja, penger å tjene på det? Jupp. Det er nok grunnen. Vi kan være ganske så misfornøyde med Glazer familien, men vi skal også takke dem. Amerikanere er ekstremt dyktige på markedsføring og de har vært en stor del av å gjøre Manchester United til verdens største klubb.

Hvis de bare hadde betalt ned gjelden, hadde jeg nok hatt litt andre tanker om dem.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er ganske sykt at Adidas velger å bruke så mye penger for å være draktleverandør. Og så stor forskjell sammenlignet med andre klubber også! De to neste på listen er Real Madrid og Bayern med litt over £30M.

Men det er jo bare å gratulere, denne avtalen bør dere være stolt av :)

Lenke til kommentar

Har de i Adidas drukket for mye Bayer? Kan ikke fatte at de måtte strekke seg så langt i pris når neste lag på lista har avtaler verdt under halvparten. Men svært godt jobba av United som har greid og sikre den avtalen. En sterk merkevare selger som faen.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er ganske sykt at Adidas velger å bruke så mye penger for å være draktleverandør. Og så stor forskjell sammenlignet med andre klubber også! De to neste på listen er Real Madrid og Bayern med litt over £30M.

Men det er jo bare å gratulere, denne avtalen bør dere være stolt av :)

Men nå eier vel Adidas sånn halvveis Bayern Munchen uansett da.

Lenke til kommentar

Tenker at Adidas ødelegger litt for seg selv her? Gjett om alle andre klubber kommer til å slå i bordet med at United får 75m når det er klart for nye forhandlinger.

Er vel mye langtidskontrakter ute å går, så skjer vel ikkje med det første eller? Blir vel noe annet når en ny aktør skal overta, tenker meg til at viss Adidas skulle fornyet med Bayern, at det ikkje blir voldsomt prishopp, men bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Tenker at Adidas ødelegger litt for seg selv her? Gjett om alle andre klubber kommer til å slå i bordet med at United får 75m når det er klart for nye forhandlinger.

United og Real Madrid er di 2 klubbene i verden som selger flest drakter. Så hva skal di andre slå i bordet med?

Lenke til kommentar

Ta regnestykker selv da: Tatt i betraktning at Manchester United har 400 millioner fans og at de selger 200 millioner drakter over 10 år til gjennomsnittspris på 100kr drakten

200m x 100kr = 20 milliarder i inntekt.

Hvis United får 10% av salgsinntekter vil Adidas enda sitte igjen med 10 milliarder i omsetning - (minus) eventuell produksjonskostnader.

Penger gror ikke på trær, og Adidas hadde ikke gått inn i noen deal hvis de ikke trodde de kunne tjene penger.

Lenke til kommentar

Yeah, I know. Problemet er bare at jeg ikke vet hva retail prisen til Nike / Adidas er, og da valgte jeg å sette en veldig lav pris for å i alle fall ikke være over.

Kanskje selger de draktene ut for 200-300 pr stk, men da skjønner man jo bare at det er latterlig mye penger i draktsalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...