Gå til innhold

funker kabel-tv uten decoder på en tv uten tuner?

Anbefalte innlegg

I fjor vår kjøpte jeg meg en ny Samsung LE46A656. Med forbehold om at jeg ikke har VELDIG peiling, så mener jeg tv'en min ikke hadde den tuneren som var nødvendig for digitalt bakkenett/RIKSTV (mpeg4, tror jeg). Det var et bevisst valg da jeg hadde Homebase med egen decoder, og så for meg å evt bytte til GET eller Canal Digital etterhvert. Jeg har fortsatt Homebase, og det har funket som smør.

Men nå flytter jeg inn i ei jobbleilighet i ei blokk eid av sykehuset/høgskola der jeg jobber. Det er antenne-utgang i veggen og kabel-tv inkludert, men ingen decoder slik jeg er vant til. Vil tv'en min fortsatt fungere her?? Jeg ser vel for meg at signalene må være omformet på forhånd før de kommer ut av veggen, men jeg aner jo ikke. Er det noen som har peiling på hvordan slikt pleier å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antenneuttaket har sannsynligvis både analoge og digitale signaler, og TV-en din har nok en analog tuner, så du kan få inn en basispakke med TV-kanaler. Men med analoge signaler på en så stor TV, kan det godt hende at bildene blir uskarpere enn du er vant til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...