Gå til innhold

Er dette en Kraftig maskin ?

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Er i støtet og vil ha meg en solid maskin. Sist jeg bygget en maskin var i 2005 med en Intel Pentium 4 630

Radeon x800gt

Abit AL8...

osv.

Uansvett. Nå vil jeg skru sammen noe som holder de neste 5 år :)

Skal brukes til gaming, bildebehandling og muligens litt video etterhvert.

Her er listen jeg har satt sammen etter en uke med testlesing og endringer.

ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SATA 6Gb/s, USB3.0, Firewire, GbLAN,

Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 6GB CL8 Kit w/3x 2GB BallistiX modules, CL8-8-8-24, 1.65V,

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 Quad Core, 2.8Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W,

Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Blu-Ray DVD-ROM, Sata

Noctua NH-D14 CPU cooler

NZXT TEMPEST Evo Midi Tower Sort Vifter: 2x 120mm Front, 1x 120mm Side, 2x 140mm Topp, 1x 120

Sapphire Radeon HD 5850 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "VAPOR-X", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort,

2stk i raid D Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

XFX Black Edition 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 2x 6pin PCIe, 6+2pin PCIe,

?

Er dette for godt, akkurat passe eller eller. åpen for forslag til endringer. Lurer mest på kombinasjonen av HW. Har erfaring med Hk der chipsettkjøler stod i veien for cpu vifte :(

Hvilken type raid anbefales. Er ute etter kombinasjon av backup men også hurtighet. Kommer uansett til å kjøre den viktigste backupen ut på noe eksternt.

Aldri vært stor på Overklokking, men føler at det må gjøres en liten overklokk på dette systemet 3,4 3,6 eller noe sånt. Er det overkommelig uten å sette systemet i livsfare. Ønsker en hurtig, men mest av alt stabil maskin. en skikkelig arbeidshest. Er bortskjemt med stabilitet fra Macbook pro siste 4 år. (savner gaming, mye å ta igjen)

Andre gode råd motas med takk.

-Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller satset mer penger på skjermkortet: f.eks nvidia gtx 480 eller ati radeon 5970 da får du deg en ganske kraftig gamer maskin.

Jeg kjøpte pc for en stundt siden (ati 5970 og amd 955) og jeg har ikke merka lagg i noen spill ennå. har testa bfbc2, sigulairity, APB, prince of persia forgotten sands, sniper ghost warrior osv. cod mw2. alle kjøres på maks. :)

Endret av Vinkelsliperen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...