Gå til innhold

Hjemme/Redigeringspc,mellom 7000 og 8000 kr


Anbefalte innlegg

Bruksområder: Til mine foreldre, som redigerer, dermed er vanlig hjemmebruk viktig, og redigering. Ikke noe behov for bra skjermkort med tanke på spilling, men så bra at det ikke går ut over redigeringen

 

Prisantydning: 7000-8000 kr. Dette er ikke inkludert skjerm, tastatur, høyttalere og mus, men inklusivt OS

 

Overklokking : Planen er å overklokke enkelt, altså ikke så mye, men litt. Altså ikke veldig prioritert.

 

PC-en skal være Intel-basert.

 

Har hørt at hovedkortserien Asus P- skal være bra for tunge programmer, så vil ha med dette. Noen som vet om dette bare er tull, kan jo sitere hva en annen skrev på forumet:

 

Hei. Har holdt på med redigering noen år, hvert mye innom Pinnacle. Skal kjøpe en ny pc, og er usikker på hvor mye jeg skal investere i prosessoren.

For få år siden var eg bort i dette sjølv, og hadde blant anna kontakt med eit firma som bygde maskiner sjølve til videoredigering. Der var meldinga klar: Kun Asus p5-serie, dvs med Intel brikkesett og Intel prosessor, gjerne kort i Work Station-utgave. Sjølv har eg holdt meg til Asus P-serie i WS-utgåve etter det (P5WD2 f.eks.). Uansett kor mykje eg har lasta av programvare samtidig og holdt på med tunge bilderedigeringsprosessar, har eg aldri klart å få heng.

 

Støy:: Ikke veldig viktig, men så klart skal den ikke være en skikkelig bråkebøtte.

 

Tilleggsinformasjon : I og med at dette er et litt tynt budsjett for en redigeringspc, som må være kraftig, tenker jeg heller at man kanskje ikke skal ha så mye RAM for eks, eller en SSD(som uansett ikke passer inn i budsjettet), for det er ting jeg kan oppgradere etterhvert. Prosessoren er jo dyr, er jo ikke bare å kjøpe en ny.

Noe mer info dere trenger til å hjelpe meg?

Endret av Mys1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nettopp på det, jeg syns det så meget bra ut, men jeg lurer på om du vet hvor viktig skjermkort er for redigering, det er det eneste jeg lurer litt på :p

 

Og jeg leste på komplett.no at CPU-vifta som fulgte med at den ikke var bra nok, og jeg har tenkt å overklokke litt

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...