Gå til innhold

Android OS fortsatt beta?

Anbefalte innlegg

Tittelen er litt misvisende. Men poenget mitt er at jeg er veldig intressert i Android. Jeg har prøvd X10, Desire, Legend, Galaxy S og sitter igjen med et litt blandet inntrykk. Har ikke noe å sette fingeren på nå, siden jeg ikke har testet ting ordentlig, men Android viker litt beta.. Jeg ble litt skuffet over de telefonene jeg prøvde lagget i mer eller mindre grad, virket heller ikke så følsom på berøring som iphone, dette gjelder også galaxy S (nesten like rask som Iphone 3GS i menyer)

Jeg har lest MYE og siklet over X10 først, Nexus One, HTC Desire, HTC Incredible, HTC Evo 4, Motorola Droid/Milestone, HTC Legend, Samsung galaxy S. Må si jeg er veldig i tvil nå, og litt skuffet, da alle virker identiske bortsett fra Galaxy S. Mange personer på forum skriver om mye bugs også.

Nå høres jeg ut som en Iphone fan, noe jeg ikke er. Iphone er kanskje ikke et teknologisk vidunder, men Iphone har raske, responsive, lette, brukervennlige, og gjennomførte menyer noe jeg skjønner mange liker. Og bruke Android føltes rett og slett kjedelig & uoversiktelig (vanesak sikkert).

Jeg likte Samsung Galaxy S best, men for å være ærlig, det er ripoff Apple.

Jeg er veldig spendt på Android 3.0. Jeg tror android kommer til å bli utrolig bra, men det er i mine øyne ikke bra nok enda.

Flere som deler samme mening som meg? eller har jeg gått glipp av noe?

Endret av SaReX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har langt ifra prøvd så mange forskjellige Android-mobiler som deg, men jeg har knotet litt med Android på PC, diverse ROMs til Hero, og har prøvd en Tattoo, Legend og Magic. Som den Android-fanboyen jeg er innrømmer jeg at Iphone har raske menyer og en opplevese bestemor kunne likt. Men Android derimot har tilpasningsmuligheter, utvalg og MANGE frivillige utviklere(i tillegg til de i Market).

Jeg aksepterer et lugg av og til i menyene på Heroen min. Så lenge den fungerer og gjør akkurat hva jeg ønsker og krever, er jeg fornøyd. Såklart hadde jeg også likt lynraske menyer, men ikke hvis det går på bekostning av det Android tilbyr. Per idag kan man knapt få i pose og sekk, så jeg er spent på Android 3.0/Gingerbread :)

Lenke til kommentar

Det er akkurat det som frister med android. Knoting, prøving, tweaking etc :-) Jeg liker at android er litt "underground" hehe. Jeg vet Android bare blir større og større, spennende å følge med. Frister med Iphone 4 eller Galaxy S, begge knallgode telefoner med toppkarakterer.

Er egentlig dritt lei alt prat om Iphone, men jeg har aldri eid en Iphone, men de gangene jeg har knota med en har jeg syns det var en morsom telefon å bruke. Fikk ikke den samme følelsen av Android. Jeg syns Android har litt kaldt buisness-preg overseg, Iphone har "kom å lek med meg, jeg er morsom-preg" hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett/testet android før jeg fikk min første android telefon fredag (idag = onsdag, altså under en uke)Jeg kjøpte en Samsung Galaxy S. Jeg må innrømme at alt var ganske nytt i begynnelsen, men slikt er det tross alt når man bytter fra nokia til sony oxo:) Jeg anser meg selv som over middels mobil interessert så jeg har jo lest en god del på diverse fora om android, og gjør det fortsatt. poenget mitt er at jeg føler jeg har fått ganske god oversikt på hva android kan, og hva begrensningene er. Så er du slik aom meg tar det altså under en uke før du har sånn høvelig kontroll over en android mobil.

Jeg holder meg fortsatt oppdsatert på android på forum rundt omkring, og lærer nye, mer eller viktige ting hver dag, noe jeg setter utrolig stor pris på, da jeg liker å fikle med gadgetn min og ønsker å holde interessen oppe så lenge som mulig:)

Ja, det er noe bugs, men ikke noen som er et direkte irritasjonsmoment for meg. (en gang har det skjedd at jeg har lastet ned en app som ikke funket, da trykte jeg på home knappen og avinnstalere bare...)

lugging i menyene har jeg opplevd et par ganger, men de varer under et sekund (jeg bruker task manager for å kille apps, de gangene jeg glemmer å trykke på "kill" kan jeg oppleve litt lugging hvis jeg har endel programmer åpne...

Iphone kan jeg egentlig ikke si så mye om da jeg bare såvidt har prøvd de, men ja, jeg skal innrømme at det meste går smooth der;)

Tilslutt vil jeg bare påpeke at Android Gingerbread aldri, fra offisiellt hold er blitt kaldt android 3.0...kan lik så godt bli hetende android 2.5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...