Bykatt Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hallo, Etter å ha lastet ned en trial av et altfor dyrt LightRoom 3, har jeg blitt hekta. "Jeg skulle jo bare prøve det for moro skyld!" Nuvel, spørsmålet er om dere har noen tips for discounts? Prisen er f.eks. mye billigere i US-dollars, men jeg fikk ikke mulighet til å kjøpe det der. Bare for å presisere, jeg er altså ute etter å betale det på lovlig vis. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Kjøp det på lovlig vis gjennom f.eks. Adobe sin egen butikk og betal norsk pris. Det er verdt det og du glemmer fort den prisen... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Kjøp det på lovlig vis gjennom f.eks. Adobe sin egen butikk og betal norsk pris. Det er verdt det og du glemmer fort den prisen... Jeg må igjen presisere at jeg er ute etter å kjøpe LOVLIG lisens. Men jeg vet at det i blant finnes discount-kuponger og andre helt LOVLIGE knep som gjør sånn billigere, og det var sånne tips jeg var ute etter. F.eks. kjøp av lisens i billigere land om man oppfyller kravene til kjøp i det andre landet kan da ikke være ulovlig? Jeg er ingen advokat, men det virker merkelig. Jeg klarer meg forsåvidt fint med PSE siden jeg ikke tar så mange bilder, men ble som sagt hekta etter en LR-trial. Endret 7. juli 2010 av Bykatt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Problemet med å kjøpe i utlandet er at de krever en leveringsadrsse/fakturaadresse. Og så priser de deretter. Men skal du f.eks til England på jobb; så kan du bestille fra Amazon.co.uk og få det levert til hotellet. Da betaler du plutselig engelsk pris. Det var noe å spare på det sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Er du medlem av en fotoklubb tilsluttet NSFF kan du oppnå veldig gode rabatter. Krever vel at du har deltatt på en form for kurs. LR3 til 1100, CS5Ext 2900 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Er du medlem av en fotoklubb tilsluttet NSFF kan du oppnå veldig gode rabatter. Krever vel at du har deltatt på en form for kurs. LR3 til 1100, CS5Ext 2900 Dette hadde vært interessant å høre mer om. Du har ikke noen detaljer? Endret 8. juli 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 http://www.nsff.no/cms/index.php?page=programvare-til-redusert-pris Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 http://www.nsff.no/cms/index.php?page=programvare-til-redusert-pris Verre var det ikke. Da gjenstår det bare å få fotoklubben til å melde seg inn NSFF da ... Lenke til kommentar
swanky Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Elektronisk levering fra Adobe sin butikk, da er det av en eller merkelig grunn priset uten moms. Ellers så har en en fin Teachers & Students-rabatt. Jeg er ansatt i utdanningssektoren, og betalte ca. 2000 for Lightroom 3 + Photoshop CS 5. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Elektronisk levering fra Adobe sin butikk, da er det av en eller merkelig grunn priset uten moms. Kan det være fordi det ikke er moms på software Ellers så har en en fin Teachers & Students-rabatt. Jeg er ansatt i utdanningssektoren, og betalte ca. 2000 for Lightroom 3 + Photoshop CS 5. Det er noen som har det Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Elektronisk levering fra Adobe sin butikk, da er det av en eller merkelig grunn priset uten moms. Kan det være fordi det ikke er moms på software Det er ikke moms på software levert via nedlastning, vel og merke. Bestiller du fysisk kopi må du betale norsk moms. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Eller sjekk om Jetcarrier kan bestille for deg i USA, evt om du har noen bekjente der.. Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ja, de syke påslagene Adobe Norge (eller hvem det er) gjør at jeg er på vent i alle fall. Billigere med bokset utgave i USA + Norsk moms enn nedlastet er her. Eksempel Photoshop fra Adorama i boks $649 La oss si kursen er 6,5 og $700 med frakt Da er vi på kr 4550 + moms ~kr 5700 (med evt gebyr) gebyr. Samme utgave fra Adobe Norge kr 8112,50 (men fri frakt!) Nedlastet i Norge kr 6490 (uten moms) Her er det noe jeg ikke forstår, ei heller vil forstå! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Ja, de syke påslagene Adobe Norge (eller hvem det er) gjør at jeg er på vent i alle fall. Billigere med bokset utgave i USA + Norsk moms enn nedlastet er her. Eksempel Photoshop fra Adorama i boks $649 La oss si kursen er 6,5 og $700 med frakt Da er vi på kr 4550 + moms ~kr 5700 (med evt gebyr) gebyr. Samme utgave fra Adobe Norge kr 8112,50 (men fri frakt!) Nedlastet i Norge kr 6490 (uten moms) Her er det noe jeg ikke forstår, ei heller vil forstå! Velkommen til norge, hvor politikerne er fucka i huet Endret 8. juli 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Velkommen til norge, hvor politikerne er fucka i huet Dette er er nok ikke politikerenes skyld, dette er Adobes prispolitikk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Er da ikke bare Adobes produkter som er dyrere i Norge. ALT er dyrere i Norge...hvorfor tror du fler og fler handler fra nettet? 299 for en ny film, nei takk. 99,-? Ja takk det var bare et eksempel Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg fikk en Sekonic L-308s for rett under 1100 med gratis frakt fra HK, den koster ca 2300 i Norge. Men så får vi jo mye bedre lønninger enn andre land, så vi bør ikke klage... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Velkommen til norge, hvor politikerne er fucka i huet Og det er de ikke i resten av verdenen? Lenke til kommentar
Laze Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Som ansatt på universitet fikk jeg Lightroom 3 (digital nedlasting) for € 69. Det er 558 kr med dagens kurs, en helt levelig pris imo. Du må sende inn bilde/scan av lønningsslipp fra utdanningssektoren/studentbevis for å få Education-rabatten. Den gjelder både lavere og høyere utdanning. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Er da ikke bare Adobes produkter som er dyrere i Norge. ALT er dyrere i Norge...hvorfor tror du fler og fler handler fra nettet? Norge har faktisk ganske bra priser på mye, så det er viktig å sjekke nøye det man skal kjøpe, spesielt fotoutstyr. Og så er det det de fleste nå er klar over, mye bedre kjøpsbeskyttelse/garanti, gjelder spesielt kamerahus. Var på min første "harrytur" til sverige nylig, og tenkte på å kjøpe en del småsnacks, kursen var da 20% lavere. Men det eneste jeg klarte å spare på var en ekstern harddisk, og bare fordi jeg fikk kranglet til meg nettpris i butikken. Alt det andre jeg så på var dyrere. Så skal jeg til Tyskland og Sveits i sommer, og der er prisene omtrent som her. Men mot dollar har det jo vært mye å spare til tider. Spesielt irriterende på software, siden Adobe ikke engang har norske versjoner, og at man må kjøpe den amerikanske versjonen fra norsk nettbutikk til nesten dobbelt pris som i den amerikanske. Trikset er bare å registrere seg med amerikansk adresse OG TELEFON (obs!), jeg brukte en venn, jetcarrier fikser vel det samme. Så kan du betale i dollar og laste ned, helt lovlig. Og er du student/lærer kan du bruke studentbutikken deres på nettet, og spare enormt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå