Gå til innhold

DNB mastercard, Santander VISA, COOP kredittkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok kanskje ikke fullt så lett. Ting kommer veldig ann på hvordan du bruker kortet. Betaler du før forfall så betyr ikke renten noe som helst. Da må man se på gebyrer, har kortene årsavgift, hvor mye koster bruk. Betaling er vanligvis gratis, men uttak i minibank kan koste. Bruk i utlandet kan ha forskjellig valuttapåslag, her tror jeg de fleste kjører 1.75, bortsett fra AmEx som kjører noe lavere påslag.

Så er det spørsmålet om det er fakturagebyr, jeg vet at ikano sitt kredittkort har fakturagebyr, selv om du bruker e-faktura.

Det blir litt som å velge mobilabbonement, hva som er "best" varierer helt med hvor mye og hvordan du bruker det.

Så lenge du bare skal ha "normal" bruk, og betaler innen forfall så tror jeg ikke at forskjellen utgjør mange kronene på de kortene du listet opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Gå på for eksempel kredittkortet.com, der beskrives forskjellene mellom kortene. Dersom du alltid betaler alt du er skyldig ved forfall, spiller renten ingen rolle. Se på andre fordeler du får, som cashback/rabatt, kostnader ved kontantuttak i utlandet (dersom det er aktuelt), reiseforsikring etc. Selv bruker jeg 365Direkte MasterCard til sko og klær, CrescoCAR på drivstoff og trumf VISA på alt annet. I tillegg har jeg twocards VISA som gir 4 % på alle flyreiser.

Forøvrig har ikano sitt kort (kash VISA) IKKE fakturagebyr dersom du har e-faktura (slik O_K hevder over), dette får du kun dersom du får tilsendt faktura i posten.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal se etter, så tusen takk for svaret :thumbup:

Da er altså Santander det verste kortet, og Coop det beste hvis jeg forstår det rett?

Nei, f.eks Santander Flexi Visa gir deg rabatter på masse forskjellige ting. Cresco kan gi deg rabatter på bensin. Skandiabanken sitt kredittkort gir ikke rabatter, men har den desidert laveste renta. Tror den lå på 14% sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg tenkte mer på hvis jeg ikke betaler ved forfall, hva er dyrest av kortene å ha?

(da tenker jeg kjøp av en reise f.eks, som jeg må betale ned over et par mnd og ikke ved forfall).

Endret av EllaKaremella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...