Faller Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei folkens Som tittlen spør om: hvordan finne ut hva som forårsaker blue screen? Sliter med at pcen plutselig skulle begynne med dette i dag. Pcen er en Multicom JHL90 som har vært trofast siden julen 2008 (1 1/2 år gammel) Jeg mistenker at det er harddisken, men vil vite helt sikkert hva det er før jeg evt erstatter defekt del. På forhånd takk for svar Mvh Faller Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 er det samme blåskjerm hver gang? hva står det der? skriv ned feilkoden og gjør et google søk. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg tror det er forskjellige blue screens, men litt usikker. Den første jeg rakk å begynne på tror jeg er følgende: FFFFF800028 et eller annet. En annen inneholdt DF Skal forsøke å skrive ned flere feilmeldinger hvis jeg rekker Takk for raskt svar SirAmp Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg fant ut den ene feilkoden, og googlet den. Fant en tråd på engelsk, men litt usikker på innholdet. Ble litt for teknisk for min del. Feilkoden er "FFFFF80002DDF477 Tråden er forøvrig denne: http://www.sevenforums.com/crashes-debugging/58582-bsod-dell-xps-m1330-poss-culprit-intel-wifi-3945-a.html Lenke til kommentar
Faller Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Nå har pcen funnet ut at den skal oppføre seg helt eksemplarisk. Men takk for hjelp uansett Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Og da har pcen begynt å kødde igjen. Har hatt 8 BSOD og 4 forskjellige feilkoder FFFFF80002FFB477 FFFFF80002FE3477 FFFFF80002FF8477 FFFFF80002FE7477 På 2 eller 3 stk er det intel wlan driver som bugger. Har sjekket, og driveren er den siste som er gitt ut. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 prøv å deaktivere kortet og se om det hjelper, hvis det gjør det er det nok snakk om et hardware problem. Du kan vurdere om du gidder å bytte kortet. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Har brukt bryteren for å skru av nettverkskortet, og da kan pcen stå på så lenge den vil. Har nå lastet ned nyeste driver, og skal se utover kvelden om den bugger eller ikke. Har sjekket opp 2 eller 3 stk feilmeldinger, og de er relatert til wlan-driver. Men takk for svar Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hvis alt går fint når kortet er deaktivert høres det fryktelig ut som et HW problem. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Hvis alt går fint når kortet er deaktivert høres det fryktelig ut som et HW problem. Har brukt dataen mye både i dag og i går. Oppdaterte til siste driver, og den har fungert plettfritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå