Gå til innhold

SE Xperia X10 - Fjerne tullball fra Telenor.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte en X10 fra Telenor her om dagen.

Kjempefornøyd med telefonen, men Telenor har som vanlig klart å legge inn masse drit som jeg ikke får fjerna. F.eks:

1881 Mobilsøk, Dagbladet, E-post fra Online, Mine sider, Musikk fra Telenor, VG og spill fra Inpoc av alle ting + en del ymse linker. Dette er i all hovedsak URL's som ligger som ikoner inne på appsscreenen. Jeg finner de under applikasjoner på innstillingene, men jeg får ikke slettet de. Har prøvd med forskjellige "uninstallers" uten hell. Får bare beskjed at de ikke fjernes.

Noen som vet hvordan jeg kan slette dette? Er jo ikke et stort problem sånn sett da de ikke tar mye plass på telefonen, men de tar plass på appscreenen + at dette er ting jeg enkelt lagre som bokmerker i nettleseren/Opera.

Forslag?

Mvh

Dybdal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"appscreen"? På selve "skrivebordet" altså?

Skal jo være mulig å slette linkene fra skjermen uten å slette selve programmet fra telefonen. Du kan jo også legge inn og bruke en annen launcher.

Men rooting er definitivt tingen. Jeg har selv slettet ubrukelig grams fra ROM'en, samt lagt inn andre nyttige programmer i selvsamme ROM sånn at de ligger der selv om jeg skulle ta en "factory reset".

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei. Så litt på denne oppskriften men ble veldig usikker.

Det første jeg gjorde var å koble tlf til SE PC Companion. Så måtte jeg finne "Id`n" til tlf som jeg skulle bruke senere.

MEN så kom jeg til et punkt der jeg skulle åpne "step1.cmd"

Hva betyr det??

koblet til tlf mens jeg holdt inne "back" knappen" men ingenting skjedde, kom bare opp ett ladetegn. Turte ikke styre noe mere med det så jeg røska ut tlf å håpa at jeg ikke hadde fucka opp noe.

Noen som kan gi meg en eeeenda bedre forklaring på hvordan jeg skal få fjerna de irriterende apps som jeg ikke bruker på min mini pro. ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...