Gå til innhold

Standby-tid på ny telefon 5 % av oppgitt spesifikasjon

Anbefalte innlegg

SE oppgir 430 timer som standbytid på Vivaz.

Etter under et døgn er oppladet batteri flatt og telefonen slår seg av, etter å ha stått på stand-by uten noen som helst bruk.

Har fått byttet batteri, det er derfor ikke noe feil med det. Har sjekket at ingen bluetooth eller annen kopling er aktiv.

Telefonen er ellers brukt ca. 2 uker.

Hva er feil her? Når og hvordan kan man vente å oppnå 430 timer stand-by tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgitt standbytid er jo under optimale forhold.

Nå vet ikke jeg hvordan de finner ut av hvor lenge batteriet skal vare, men vil tippe at hvis du tar ut sim-kortet så vil batteriet ditt vare vesentlig lenger :)

Gi det litt tid iallefall, batteriet når ikke sin maksimale kapasitet med en gang så vidt jeg har forstått :)

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

a) Har du noen applikasjoner kjørende? Det krever strøm.

b) Om ikke, så tipper jeg at du befinner deg i et område med dårlig dekning. Jo dårligere dekning, jo mer strøm bruker telefonen for å holde kontakt med mobilnettet.

c) Det kan også være at du befinner deg ganske nøyaktig midt mellom to sendere med omtrent samme styrke der du er, slik at telefonen din hopper mellom disse til stadighet (og dermed bruker mer strøm)

d) Oppgitt standbytid gjelder også mest sannsynlig GSM-900 nettet, bruker du 3G-nettet vil telefonen bruke mer strøm.

Lenke til kommentar

a) Har du noen applikasjoner kjørende? Det krever strøm.

b) Om ikke, så tipper jeg at du befinner deg i et område med dårlig dekning. Jo dårligere dekning, jo mer strøm bruker telefonen for å holde kontakt med mobilnettet.

c) Det kan også være at du befinner deg ganske nøyaktig midt mellom to sendere med omtrent samme styrke der du er, slik at telefonen din hopper mellom disse til stadighet (og dermed bruker mer strøm)

d) Oppgitt standbytid gjelder også mest sannsynlig GSM-900 nettet, bruker du 3G-nettet vil telefonen bruke mer strøm.

Hverken a) b) eller c) Slo over på gsm uten at det endret noe.

Problemet lå i minnekortet eller telefonens bruk av det. Tok ut kortet og standby-tiden ble normal. Har fått nytt kort, og standby-tiden er fortsatt fin, spørsmålet er hva som skjer når man fyller opp kortet med f.eks. musikk, det vil vise seg.

Endret av klaps
Lenke til kommentar

Problemet lå i minnekortet eller telefonens bruk av det. Tok ut kortet og standby-tiden ble normal. Har fått nytt kort, og standby-tiden er fortsatt fin, spørsmålet er hva som skjer når man fyller opp kortet med f.eks. musikk, det vil vise seg.

Tror ikke mengden data på kortet har noen betydning. Jeg vil tro at det var det gamle kortet som var funky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...