Bowen Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ønsker å oppgradere minne i min HP Pavilion dv4000 Pr i dag 1Gb som var orginalt når den ble kjøpt. Lurer på hva som er max for denne maskinen, samt type RAM jeg må ha. Har det noe for seg å skifte Hardisk også? Til raskere spinn hastighet? (tviler på at den jeg har har 7200 RPM) Setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Her er info om hva slags minne som skal være i maskinen. Og her er en link til minne som skal passe, funnet via prisguiden. Det er desverre den gamle prisguiden, den nye fungerte ikke. Endret 7. juli 2010 av arjato Lenke til kommentar
Bowen Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Takker Ser at 2 Gb er max. Er det "verdt" å oppgradere fra 1 til 2GB for ca 500,- kr Evt la det skure å gå ei stund til, og heller kjøpe ny maskin? Bruker den i dag kun til internett, samt lagre/vise digitale bilder, samt litt enkel office bruk. Er jo ikke en lynrask maskin, men booter på litt over minuttet, og henger seg sjelden opp. Så hvor mye har jeg å hente på å dobble RAMen. Ikke at 500kr er mye, men får jo ny maskin fra ca 2k Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Litt forskjell kan en nok merke. Personlig ville jeg ha forsøkt å finne ram og hdd på qxl om jeg skulle oppgradere. Om en regner med hvor mye ram og hdd koster å oppgradere så er det klart det er like greit å kjøpe ny, kommer helt an på hvor lenge en tenker å ha maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå