*F* Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei! Har lest litt om at det skal være et event ved Odderøya AMFI i kristiansand (samme plass som Quart var da det fantes). Jeg har svært lite om dette eventet, noe jeg syns er rart ettersom dem skryter av at det skal være SÅ stort. Det skal vist være verdens største utendørs lasershow noen sinne, altså 4 ganger større en dette: http://www.youtube.com/watch?v=6ULtZlOFtfY Og her er eventen: http://www.facebook.com/event.php?eid=112582645443374 Vel, så jeg prøver finne informasjon om dette her, og plutselig, wtf, ser ut som det er et event for døve personer (folk som ikke kan hør), men likevel, det er artister som spiller musikk osv. Dog, informasjonen som ligger ute på internett er minimal. Er det noen som vet noe om dette? Er det verd å gå på? (Bor rett ved kristiansand så transport er ikke noe å tenke på) Liker lasere, og liker elektronisk musikk, vert på events som Sensation DK og Hardstyle DNA i norge. Men disse artistene som kommer til kristiansand har jeg ikke hørt om. - R.I.O - Basic Element - Robin & Bugge - SunBlock - Signmark - Sean Forbes - Michael DiMartino - Redrama - Rafael-Evitan Grombelka Dvs, SunBlock har jeg hørt om, men dem er ikke blandt favorittene mine. Hva mener dere, ser dette greit ut? eller er det bare noe graps? Noen som har ytteligere info? Lenke til kommentar
mariena Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Dette er en helt ny event som arrangeres av en gruppe døve/tunghørte personer. Målet er tegnspråkbrukere, så jeg vet ikke helt om hørende kan ha fullt utbytte av festivalen som døve kommer til å få. Jeg tror at de skryter så veldig av den fordi den er en av de få events som skjer og som faktisk blir arrangert, derfor er det ganske stort. De artistene du ikke kjenner til er berømte i "døveverden" og derfor er det veldig populært at de skal komme. De har ulike måter å framføre musikk på, noen oversetter musikk til tegnspråk (Sean Forbes), noen lager sanger selv (Signmark) og så videre. De kommer fra Finland, Frankrike, England, USA og så videre. Endelig er det noe spennende og stort som passer alle tegnspråkbrukere, uansett døv eller hørende. Hvis du vil delta, så vil du nok se noe annerledes. Her er deres offentlige hjemmeside: http://www.events.twod.no/ Er forresten litt enig med at det er litt for få informasjon, f.eks. så vet jeg ikke helt hvor mange som kommer. Tror det er opptil 5000 stk eller noe, av dem ca 600-700 Jeg skal delta og jeg storgleder meg. Så min menig foreløpig er at det er ingen craps, men det kan bli det så blir nok interessant om hvordan de ansvarlige klare å styre hele eventen.døve/tunghørte. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Er du døv? Uansett, blir ikke musikk bare som dikt eller fortellinger for døve da uansett? Det jeg intresserer meg mest for er jo at dem sier dem skal ha verdens største laser show, vet du noe om det? Lenke til kommentar
mariena Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg er sterkt tunghørt ja, men regner meg selv som døv. Og jeg må si at musikk er en stor del av livet mitt, jeg hører på musikk som alle andre hører på (har hørselsrest) og er derfor opptatt av at det blir fremstilt på tegnspråk i tillegg til lyden. Nei, det blir ikke som dikt eller fortelling som du sier. Det er sanger som blir "sunget" på tegnspråk med musikk selvsagt. Musikk betyr like mye for mange døve som for hørende, for mange døve kan føle rytmen og så videre (altså de som ikke kan høre noe ting). Ja, det er riktig at det sies at det blir verdens største lasershow. Jeg er usikker på akkurat det, så jeg kan ikke svare så veldig på det. De sier det i hvertfall. Denne eventen skulle først og fremst bare være for døve/tunghørte, fordi musikk og store møter er også en del av kulturen vår. Men på grunn av ønske å la andre også bli med og oppleve den, ble eventen åpen for alle. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Et spørsmål til, vil det bli ekstrem bass slik at det er lettere for de døve å kjenne musikken, altså mer en konserter ellers? Lenke til kommentar
mariena Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 ALle forventer nok det, for det er jo kjempe viktig ellers er alt nesten bortkasta. Så jeg tror det blir ganske god bass, men jeg vet veldig mye om hva som vil skje der. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 velvel, da ble det avlyst, får satse på noe skikkelig lasershow en anne gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå