Gå til innhold

Lyd fra PC via småanlegg eller "skikkelig" forsterker; 8 høyttalere - salig blanding av utstyr.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å innrede arbeidsrommet mitt, der jeg vil tilbringe store deler av dagene fremover i og med at jeg har hjemmekontor. Jeg har samlet alt av stereoanlegg vi ikke kan bruke i resten av huset, og lurer nå på hvordan jeg skal kombinere det. Målet er god lyd fra alle kanter, men ikke nødvendigvis skikkelig surround. Nå lurer jeg på følgende:

Har et lite Sony PMC D407L anlegg som er koblet til datamaskinen min. Bortimot all lyd (musikk, film, lydbok) vil komme fra datan, som den for tiden er koblet til. Siden den er nett og liten, og passer i hylla rett ved pulten, tenkte jeg å koble den til min Technics Quartz SA250 eller en annen forsterker (har en Samsung liggende her, også den tilsynelatende fra 80-tallet). Så går lyden videre til 6-8 høyttalere, de to originale til Sony-anlegget, to svære Sharp Optonica monstre, og to stygge 90-talls Panasonic-høyttalere som jeg skal gjemme under sengen. :D Spørsmål: Er det dumt å gå via det lille anlegget?? Jeg kan lite om ytelse i lydverdenen, men å bruke det anlegget hadde bare vært utrolig lettvint. Forsterkeren kan så gjemmes i et eller annet skap. Kablene til Optonica-høyttalerne er rimelig tjukke, med høy motstand, resten er ganske standard utstyr.

På forhånd takk for alle innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...