Gå til innhold

Reklamere på mobiltelefon som er registrert på bedrift

Anbefalte innlegg

Hei

Har i det siste fått problem med tastaturet på min Sony Ericsson C905, enkelte knappar må trykkast svært hardt ned, og enkelte fungerer til tider ikkje i det heile tatt. Telefonen vart kjøpt i mai 2009.

Ifølge dette dokumentet, nederst på side 11 er det to års garanti på sjølve telefonen. Reklamasjonsretten er vel også etter det eg kan forstå, fremdeles gjeldande.

Spørsmålet er berre: Telefonen er registrert på min arbeidsgivar, det er altså ikkje eg som privatperson som står registrert som kjøpar.

Vil garantireglar og/eller reklamasjonsrett bli forskjellig frå det "normale" mtp. at det er ei bedrift som har kjøpt telefonen?

Takk for alle svar :)

Endret av bamse87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ivertfall ikke du har noe lengere reklamasjonsrett en 2 år som bedriftskunde, men dette skal vel stå på kjøpekontrakten.

Jeg er ikke helt sikker på disse tingene men mener at når SonyEricsson gir 2års garanti,bør det gjelde uansett.

Lenke til kommentar

Ok. Så reklamasjonsrett er altså ikkje gjeldande i det heile tatt for bedrifter, heller ikkje for ein kortare tidsperiode? Uansett satsar eg på at garantien er gjeldande :)

Det er kjøpsloven som regulerer salg mellom bedrifter. I utgangspunktet har man to års reklamasjonsrett. Men kjøpsloven kan man avtale seg bort fra (i motsetning til forbrukerkjøpsloven). Det skjer ofte. Uansett er det bare å prøve seg. (Hvis du ikke hadde hatt garanti, altså, som regel er garanti enklere å få gjennomslag for).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...