Glasskonstruksjon Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg vil gjerne bruke dette skapet som klesskap, men før jeg tør å legge klærne mine inni der, lurer jeg på hva denne svarte væsken/guggen/saften som i sin tid har rent nedover veggene er! Veggen til venstre er en mur (skorsteinen som går opp fra vedovnen i etasjen under). Kan det rett og slett være aske som har kommet ut av muren? Jeg synes det lukter en anelse brent/svidd inni der. Om moderator mener det finnes et bedre sted for denne tråden, flytt den gjerne! Her er noen bilder: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Skapet ditt har Aids. Kill it with fire! Edit: On-Topic så ser det ut som det er kraftig infisert med sopp og mugg å veldig mye fuktskader. Endret 7. juli 2010 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 :!: Ikke spesielt pent nei.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 fuktskader og mugg ja tror jeg. har ikke villet lagt noe klær inni der før det har blitt gjort store utbedringer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Kan være varmen fra pipen som har fått treverket til å spy ut sevje. Lenke til kommentar
KennyLoggins Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ser ut som om noen har blitt drept inni der.. 1 Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Fant nettopp ut at brentlukten kommer fra grillen til naboen.. Så frykter mugg og dritt ja Hva kan gjøres? Er skapet ødelagt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Skapet er nok garantert ødelagt, om ikke veggene og gulvet rundt skapet også er det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Står fast på at det er sevje, ta å lukt på det. Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Det var et basketak å få opp døra, men har nå lukket den igjen... forever Gulvet og veggene utenfor er nymalt/nytt gulvbelegg, så rommet overlever. Men det hadde vært perfekt å hatt klesskap akkurat der.. @Gavekort: Godsakene kommer stort sett fra muren, ikke treverket. Så jeg tviler på at det er sevje, dessverre. Endret 7. juli 2010 av Tomriel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Det kan fortsatt være sopp i veggene og under malingen. Skjekk på andre vegger om det er "mørke flekker" bakom tapet/maling. Skjekk også her for tips om rengjøring: Hvordan bli kvitt muggsoppen Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Har akuratt det samme på veggen på soverommet mitt Gammelt hus du bor i? Lenke til kommentar
Mez Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ser ut som dette kommer ovenfra, er jo ingen av de "strekene" som starter midt på veggen. Hva er i rommet over? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Etter hva som har blitt sagt i tråden allerede så slo deg meg at det kan godt hende at det skyldes vannlekkasje rundt pipa. Vannet har sikkert rent gjennom overetasjen og blitt misfarget på veien av rust og annet. Har nok dryppet ned på gulvet hvor du ser det har sprutet utover. Tror jeg først ville forsikret meg om at det ikke lenger er noen lekkasje der før jeg hadde vasket det grundig med sterke saker og brukt det som bod. Tror jeg ikke under noen omstendigheter hadde turt å bruke det som klesskap. Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Dette rommet er i øverste etasje, så en lekkasje rundt pipa høres ikke usannsynlig ut! Skogslik: Ja, det er ganske gammelt Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Tror ikke jeg hadde plassert min verste fiende inni der en gang. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Sevje som tidligere nevnt her. Gni litt på fingeren og kjenn forsiktig etter hva det smaker. Det ser ikke ut som typisk fukt og råte -skade. Men ser mer ut som varmeutvikling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå