nestbest Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hei folkens! Jeg har nettopp kjøpt meg en data med nec100c dvd brenner. Men en ting jeg ikke tenkte på var at det bare er ett cd-rom på dataen. Så hvis jeg skal brenne et spill fra kompisen min hva skal jeg gjøre da? Må jeg sette inn cd-en med spillet fra kompisen min og legge det inn på dataen for så å brenne det ut på en ny cd?? Funker dette? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Ja, det fungerer helt fint å kopiere cd plater selv om du kun har en cd-rom å kose deg med. Mange program lager da bare en midlertidig fil på disken som siden skrives ut på ei tom cd/dvd plate. Du kan f. eks. vlege copy disc i Nero eller lignende programmvare så gjør programmet resten (hvis du følger det som står på skjermen). Ved å bruke programmer som CloneCD kan du kopiere en cd relativt perfekt inn på disken slik at du kan spille den av fra harddisken i stedet for cd. Siden kan du også brenne ut utgaver av dette cd-bildet. Hvis du skal brenne et spill så er det ofte ulovlig og derfor også i strid med rettningslinjene. Så du må nok spørre en annen plass om du får problemer med den generelle metoden. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du kan ev be brennerprogrammet lage en bildefil, iso eller bin/cue Bildefilen kan du så bruke og brenne på en cd...(lag cd fra bildefil (image)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå