Gå til innhold

Kamptråd - Tyskland vs Spania (Semifinale)

Latias

VM  

49 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke vært sur eg hvertfall.... Og har da til og med skrevet at det beste laget vant..... Så vet ikke helt hvor du vil hen.......

Å si at Fotballen vant når Spania går videre er eg aldri med på uansett, da Tyskland potensielt vil bety en mer underholdende kamp enn det Spania kan tilby. Uavhengig av hva Tyskland presterte i dag. I dag hadde Tyskland en RÆÆÆÆÆV dag (evt de ble spilt dårlige av Spania), men blir på en måte feil å holde det mot et lag.

Hadde Tyskland prestert som dette over tid ville eg vært fullstendig enig med deg.

Lenke til kommentar

Spania var jo MILEVIS foran Tyskland, både i angrepsspill og i forsvarsspill ikveld! Det er ingen bragd å spille leken fotball mot Argentina og England, lagene har jo falt i fra hverandre omtrent før start defensivt. Det er når man møter de gode lagene man ser hva fotball man er istand til å skape. Argentina gikk på Tyskland Veggen, Tyskland gikk på Spania veggen. Beste laget vant, Nuff said.

Lenke til kommentar

Oppskrytte da guttorm: De spilte 10 ganger så mye festfotball som spanjolene har gjort i hele VM i kampene mot england og argentina.

Sett bort fra større deler av dagens kamp og andre omgang i i kvarten har Spania vært direkte :sleep2:

LOL!

Lenke til kommentar

Tyskland virket litt preget av situasjonen. Håpet de skulle vinne, men Spania var egentlig aldri truet. Selv om det ikke var veldig mange målsjanser synes jeg det var en bra kamp.

Nå kommer det på ett ut hvem som vinner finalen, men hadde vært fint om van Bommel hadde blitt utvist :sick: Må sjekke Unibet om jeg kan sette penger på det :D

Endret av hightow
Lenke til kommentar

Det er ikke Spanias skyld at det blir en kjedelig kamp. Tyskland legger seg jo flatt bakpå og det ville vært dumt med tanke på kontringsstyrken til Tyskland å risikere for mye offensivt. Tyskland spiller dritt hele kampen og er ikke særlig mer underholdne når Spania har etablert forsvar.

Herlig med Spania videre, de fortjente det veldig i denne kampen, Tyskland var ikke i nærheten. Deilig å få kronet en ny vinner av VM i tillegg, både Spania og Nederland har fortjent et VM over tid synes jeg. To gode land som aldri får inn potensialet.

Spania hadde flere vakre kombinasjoner, og det er underholdning i seg selv å se hvor gode og ballsikre de er mener nå jeg. Hadde Tyskland vært mer frampå hadde kampen blitt mye morsommere, men de vil jo ikke satse framover siden Spania er så gode.

Fortjent og morsom finale. Heia Spania!

Lenke til kommentar

Så snåsamannen tok feil? For et sjokk...vent...

Og akkurat det er kanskje det jeg er mest glad for. :D

Spania spilte bedre enn alle de andre kampene deres i dette mesterskapet. Og når Spania er på sitt beste er de best. De vant fair ved å være nettopp best og Tyskland ble akkurat litt for små. Tyskland har spilt ærlig, god og underholdenede fotball hele tiden så det føles veldig riktig at de kom så langt, men i dag møtte de sine overmenn.

Lenke til kommentar

Før VM tror jeg nok at Spania-Nederland ble sett på som den potensielt mest underholdne finalen. Ingen av lagene har helt levd opp til forventningene da.

Men, som jeg sa. Oppskrytte tyskere. De møtte ikke særlig motstand i gruppespillet og imponerte egentlig bare mot Australia. England er totalt ute av form og en av de dårligere lagene av de som var igjen i sluttspillet. Mot et defensivt svakt Argentina fikk de et tidlig mål som endret kampen og selv med 45 minutter med Argentina-press var ikke sjansen liten for en scoring til Tyskland og dermed et enda mer åpent Argentina og enda flere mål. Som det ble.

Spania ble den første virkelige store testen i VM grunnet dette tidlige målet mot Argentina og de klarte ikke å levere/ble spilt dårligere. Spania er et bedre lag totalt og også et morsommere lag npr de får det til. Det var en liten periode hvor Tyskland var ubalansert hvor man fikk se offensiv og vakker fotball fra Spania, med himmelske kombinasjoner.

Hvis Nederland tør å åpne seg mot Spania og spille litt mer gjennombruddshissig, kan dette bli en vanvittig finale. Jeg føler dessverre at begge lag blir litt for urolige for å slippe inn og spille posession.

Lenke til kommentar

Nei, ikke du som var sur Jotun.

Anyways, jeg tror vi er ganske enige.

Uansett, Hans-o sa det jeg mener. Spania kledde av Tyskland, og nå må de reise tilbake til Uber Alles nakne, men med æren i behold.

Forøvrig delig å se Swinestiger gå på en smell mot samme lag nok en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...