Gå til innhold

Kamptråd - Tyskland vs Spania (Semifinale)

Latias

VM  

49 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

ger.png Tyskland - Spaniaesp.png

Fotball-VM, semifinale

07-07-2010 Kl. 20:30

Durban Stadium

Vises på: Viasat4_106187c.jpg

img650x367.jpg

----------------------------------------------------

Head-to-head:

Tyskland - Spania

8 - Seier - 6

6 - Uavgjort - 6

27 - Mål scoret - 22

Tyskland

Germany-Squad-World-Cup-2010_2389095.jpg

Tyskland vil være ute etter revansje etter at nettopp Spania slo dem i EM-finalen for to år siden. Ungguttene deres er i solid form, og før kampen har Tyskland fått stemplet som favoritter. Kanskje ikke så rart, med tanke på at de har slått ut England og Argentina på veien. Deres store spiller Thomas Müller må stå over kveldens kamp pga. karantene, og det blir spennende å se hvem som tar plassen hans. Trochowski, Gomez og skaderammede Cacau kjemper alle om en plass på topp sammen med storscorer Klose. Friedrich og Khedira mistet begge treningen i går, men begge kommer mest sannsynlig til å starte.

Veien mot semifinale:

Tyskland 4-0 Australia

Tyskland 0-1 Serbia

Ghana 0-1 Tyskland

Tyskland 4-1 England

Argentina 0-4 Tyskland

Spania

Spain-Squad-World-Cup-2010_2389096.jpg

Spania var favoritter før mesterskapet, men de har overhodet ikke overbevist så langt. Kun i en av fem kamper de har spilt, har de vunnet med mer enn ett mål. Og det var mot Svake Honduras, så vi kan trygt si at Spania ikke har prestert som forventet. Likevel har de tatt seg til en semifinale, og det må de takke superspissen Villa og keeper Casillas for. Det store spørsmålet blir om del Bosque starter med skuffelsen Torres, eller om Fabregas får en sjanse. Spania har ingen skader, og kan dermed stille med sitt sterkeste mannskap.

Veien mot semifinale:

Spania 0-1 Sveits

Spania 2-0 Honduras

Chile 1-2 Spania

Spania 1-0 Portugal

Paraguay 0-1 Spania

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Tror nok Tyskland tar denne, men vil nok bli en jevn kamp. Synd at Müller er ute, håper ikke at det svekker det tyske maskineriet altfor mye.

Lenke til kommentar

Gleder meg, har allerede fått et av de lagene i jeg ønsket i finalen i Nederland, selv om de ikke har spilt den typen fotball som jeg ønsker Nederland skal spille. Savner Van Nistelrooy også.

Tror og håper at Spania tar dette. Mye bedre defansivt enn de andre lagene Tyskland har møtt og med Xabi og Sergio sentralt på midten så kommer mange kontringr til å stoppe opp. Likevel så er det spesielt 2 ting som Spania er avhengige av. Den ene er at Casillas spiller på godt gammelt nivå, alt for mange farlige returer og usikkerhet fra Saint Iker denne sesongen. Og den andre er at enten Torres finner formen, du jeg tviler på, eller at han blir vraket i fordel for Lorente, Pedro, Navas, Silva eller Fabregas. Sistnevnte sliter derimot med skade og er usikker.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Han spilte første kamp isteden for Torres. Etter det tror jeg ikke han har fått et inhopp en gang.

Aha. Spilte han dårlig mot sveits da eller? ...ettersom han ikke har spilt siden. Fulgte ikke noe særlig med han da, han va'kke klar for city da vetts :p

Lenke til kommentar

Han spilte første kamp isteden for Torres. Etter det tror jeg ikke han har fått et inhopp en gang.

Aha. Spilte han dårlig mot sveits da eller? ...ettersom han ikke har spilt siden. Fulgte ikke noe særlig med han da, han va'kke klar for city da vetts :p

Nja, spilte vel som alle de andre på Spania under pari mot et godt Sveits. Etter min mening burde han spille sammen med David Villa og Iniesta der oppe. Men Spania satser vel på at Torres tar fram litt magi og plutselig putter.

Lenke til kommentar

Lagene:

Tyskland: Neuer, Friedrich, Lahm, Martesacker, Boateng, Trochowski, Özil, Schweinsteiger, Khedira, Podolski, Klose

Spania: Casillas, Pique, Ramos, Puyol, Capdevilla, Alonso, Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro, Villa

Short version: Uforandret fra sist bortsett fra, Spania: Torres->Pedro og Tyskland: Müller->Trochowski.

Hell yeah! Pedro inn for Torres! Herlig. Spania ble plutselig mye enklere å holde med!

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Hei så syyykt på Tyskland i dag. Men er tilbøyelig til å like at Spania går videre hvis de spiller fotball.

Forrige kamp var helt konge i andre omgang, så håpet er der. Men håper egentlig Tyskland rundspiller spanjolene.

Må se kampen på stream, via 3G.... Aiaiai... Ser litt ustabilt ut akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...