Gå til innhold

Ventemottak i Lier satt fyr på - hva bør gjøres for å forhindre at noe slikt skjer igjen?

Anbefalte innlegg

Flere har sikkert lest om det på vg, drammens tiende osv at et mottak i Lier er påtent av beboerne og et annet sted jeg ikke kommer på navn i farta ble tent på og gjort grov hærverk.

De bor ulovlig i Norge på disse mottakene og nå hadde de fått nok av de måtte vente så lenge og diverse ting.

Jeg sier bare send dette dritte hjem igjen der det kommer ifra fordi dette ødelegger bare for alle de andre asylsøkerer som faktisk trenger å være her og få inn bedre folk enn folk som lager faenskap.

Hva synes dere hva vi skulle gjøre og hva synes du om denne dumme saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det at dette er folk som ikke trenger hjelp. De folkene som virkelig trenger hjelp, er de stakkarene som sitter igjen i hjemlandet, fordi de rett og slett ikke har hverken penger eller kontakter til å få de ut av landet.

De folkene som kommer til blant annet Norge, er folk som er godt orientert, har penger og som egentlig hadde klart seg der de kom ifra.

Ja, send de hjem igjen, og ikke få de tilbake!

• Liker 4
Lenke til kommentar

For det første er det ikke et asylmottak, men et ventemottak. Er en stor forskjell på dette.

Når det er sagt er jeg helt enig med justisminister Knut Storberget som uttaler at denne type adferd er helt uakseptabel. Dette er mennesker som har fått _endelig_ avslag på sine asylsøknader, det befinner seg således urettmessig i Norge. De bør ta følgende av så og reise hjem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er bare takken for at vi gir dem et tak over hodet, mat og penger. At mennesker som er her ulovlig velger å brenne ned et tilbud de er ekstremt heldig for å ha, av den grunn at de ikke får halal-kjøtt og mer penger gjør meg forferdelig provosert. De har egentlig ikke rett til noe, da de oppholder seg her ulovlig. Om det er så forferdelig på mottakene, skjønner jeg ikke hvorfor de ikke reiser hjem. De er her frivillig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spania hadde 9 asylsøkere ifjor, sa onkel politi som var her på Lørdag. Norge hadde over 20000 ulovelige asylsøkere boende her. Dette fordi spania, har INGEN goder til asylsøkerne, og de må klare seg selv. i Norge får de all hjelpen de trenger, og vel så det. kanskje noe å herme etter?

Lenke til kommentar

For det første er det ikke et asylmottak, men et ventemottak. Er en stor forskjell på dette.

Sant, emnetittel er endret slik at dette samt. hva som diskuteres i tråden kommer klarere frem.

Forslag til ytterligere forbedringer og/eller reaksjoner på veiledning taes som vanlig på PM og ikke her i tråden :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner i og for seg godt at disse folkene tror at de kan bølle seg til fordeler. Mullah Krekar har jo vist dem i årevis at så lenge man ikke kan returneres så får ting ingen konsekvenser. Og hva kan være værre enn å sitte 8 år på et ventemottak? Et fengsel er antaglig luksus i forhold, med fritidsaktiviterer og alt.

Så lenge vi ikke kan sende dem ut, har vi ingen reaksjonsmuligheter som er noen konsekvens å bry seg om. Husk at dette er folk som alt er fratatt oppholdstillatelsen og venter på å sendes ut, de har ingenting å tape.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ivertfall ikke jeg som slapp de inn. Hadde det vært opp til meg hadde de kommi på hue og rævva ut! De uten ID hadde fått valget om å bli sendt ut på en båt på vannet, eller kommi seg hjem på samma måte som de kom hit

Lenke til kommentar

Når det er sagt er jeg helt enig med justisminister Knut Storberget som uttaler at denne type adferd er helt uakseptabel. Dette er mennesker som har fått _endelig_ avslag på sine asylsøknader, det befinner seg således urettmessig i Norge. De bør ta følgende av så og reise hjem.

Enig med deg her.

Personlig synnes jeg oppførselen til de ved ventemottaket er ganske så hårreisende, ikke minst kravene som stilles. Antageligvis skal dette være personer som kommer fra områder som er ganske så illé og når man begynner å krangle om pengene man får tildelt og godene man får gratis , så kan man nesten lure litt på om disse menneskene egentlig er her av helt andre motiver enn asyl.

Når disse menneskene viser at de er villige til å sette fyr på ventemottaket så er det i mine øyne tydelig at de har gått over grensa og har ingenting her å gjøre.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å tvangsende folk avgårde på fly når ikke alt er klarert med mottakerlandet. Det har vært prøvd før, og det som skjer ved ankomst er at passkontrollen bare geileder disse ut til flyet igjen og returnerer de! (sammen med de norske politifolka som er med som eskorte. I tillegg koster dette masse (bortkastede) penger) På tide folk får dette inn i nøtta i stedet for å jamre seg om "manglene handlekraft" osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...