Gå til innhold

Desire, Galaxy S, Weave, Xperia X10 eller andre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg nettopp en X10i (den store versjonen).

Liker veldig godt designet på den, skjermen er veldig god(!), er også veldig rask. Det som er så kult med den også, er at den har Timescape! En veldig nyttig funskjon hvor du har all mailen din, facebook hvis du har, twitter hvis du har osv på ett sted!

Kameraet på den telefonen er helt syk! Tar veldig gode bilder med

8 megapixler.

Men dessverre er ikke batterilevetiden så god.

Men X10 er ikke et dumt kjøp, og du vil ikke angre på at du har kjøpt den :thumbup:

Ja kameraet på XPERIA X10 er ganske bra. Så hvis et bra kamera er viktig så ville jeg ha gått for XPERIA X10.

Her har dere noen bilder som jeg har tatt med XPERIA X10 for å vise dere hva kameraet er godt for.

Bilde, Bilde 2, Bilde 3, Bilde 4. Og her er 2 bilder som er tatt i 2 megapixler oppløsning bare for å vise hvordan bildene blir da. Bilde 5 og Bilde 6.

Batteritiden er ikke å klage på for meg. Jeg klarer å tyne ut ca 50-55 timer på min XPERIA X10 med moderat bruk.

Ellers så er telefonen meget kjapp og smooth og lagger nesten ikke i det hele tatt nå etter at den fikk den siste oppdateringen som heter R2BA023.

Så ja, XPERIA X10 er en meget bra telefon. Det eneste minuset kan man jo si at det må være Android 1.6. Men Android 1.6 er nok god uansett.

Lenke til kommentar

Du klarer å tyne ut to dager på batteriet til din X10 og syntes dette er bra? Min Wave klarer 7 dager det er bra, jeg tror det ikke finnes en telefon som slår Wave på batteritid, min gamle W995 og Vivaz klarte akkurat halvparten av det min Wave klarer etter mitt bruk så den er helt rå. Jeg har testet ut max samtaletid på både W995 og Vivaz over GSM nettet (ikke 3G) og begge måtte gi på litt over 3 timer.. Wave har jeg målt til 6.40. X10 er dårligere en både W995 og Vivaz på batteritid så det sier vel alt den har faktisk elendig batteritid i mine øyne.

Lenke til kommentar

Du klarer å tyne ut to dager på batteriet til din X10 og syntes dette er bra? Min Wave klarer 7 dager det er bra, jeg tror det ikke finnes en telefon som slår Wave på batteritid, min gamle W995 og Vivaz klarte akkurat halvparten av det min Wave klarer etter mitt bruk så den er helt rå. Jeg har testet ut max samtaletid på både W995 og Vivaz over GSM nettet (ikke 3G) og begge måtte gi på litt over 3 timer.. Wave har jeg målt til 6.40. X10 er dårligere en både W995 og Vivaz på batteritid så det sier vel alt den har faktisk elendig batteritid i mine øyne.

:thumbup:. Og dette er før oppdateringen som da gir mye bedre batteritid.

Men husk på at Samsung Wave har en mye mindre skjerm og har også en skjerm som bruker mye mindre strøm enn TFT skjermen som er i XPERIA X10. Så med moderat bruk så er ikke 2 dager dårlig på en XPERIA X10.

Lenke til kommentar

Dette blir tullete jeg kjenner flere med X10 og alle er misfornøyd med batteriet på denne. Som skrevet den er dårligere en både W995 og Vivaz og Wave har drøyt dobbel så bra batteritid som disse og dette sier alt.

Hva som blir tullete med at en XPERIA X10 fint kan klare nesten 8 dager med standby tid?.

Det er bevist at det er fullt mulig og at det er mange som har mange programmer som står å synkroniserer seg med nettet og slikt og står der og sluker strøm og får elendig batteritid.

Men ja, Sony Ericsson Vivaz kjører på en elendig oppløsning på skjermen, den er 3.2 tommer stor, og den kjører på Symbian som faktisk bruker veldig lite strøm og har en CPU som ikke langt så nær krever så mye strøm som CPU'en i XPERIA X10 gjør.

Sier dette deg noe på hvorfor batteritiden på Vivaz er så mye bedre?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Dette blir tullete jeg kjenner flere med X10 og alle er misfornøyd med batteriet på denne. Som skrevet den er dårligere en både W995 og Vivaz og Wave har drøyt dobbel så bra batteritid som disse og dette sier alt.

Hva som blir tullete med at en XPERIA X10 fint kan klare nesten 8 dager med standby tid?.

Det er bevist at det er fullt mulig og at det er mange som har mange programmer som står å synkroniserer seg med nettet og slikt og står der og sluker strøm og får elendig batteritid.

Men ja, Sony Ericsson Vivaz kjører på en elendig oppløsning på skjermen, den er 3.2 tommer stor, og den kjører på Symbian som faktisk bruker veldig lite strøm og har en CPU som ikke langt så nær krever så mye strøm som CPU'en i XPERIA X10 gjør.

Det sier meg at X10 sliter med batteritid ikke vanskelig å forstå. Ja den har litt større skjerm en Wave men Galaxy S banker også X10 på batteri og begge har bedre CPU og hardware... Mål din X10 i samtaletid jeg tipper den klarer max 2/2,5timer med alt strømforbruk/programmer slått av og samtale over GSM nettet. La oss være realistiske her er du grei... Det er i grunn så enkelt å lese X10 tråden der 95% klager over batteriet og lader telefonen vær dag.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Det sier meg at X10 sliter med batteritid ikke vanskelig å forstå. Ja den har litt større skjerm en Wave men Galaxy S banker også X10 på batteri og begge har bedre CPU og hardware... Mål din X10 i samtaletid jeg tipper den klarer max 2/2,5timer med alt strømforbruk/programmer slått av og samtale over GSM nettet. La oss være realistiske her er du grei... Det er i grunn så enkelt å lese X10 tråden der 95% klager over batteriet og lader telefonen vær dag.

Du har ikke vært mye på XDA-Developers sin side under XPERIA X10 seksjonen i det siste?

Det er enormt mange som er veldig fornøyd med batteritiden på XPERIA X10 der nå etter at den fikk den siste oppdateringen.

Lenke til kommentar

Du har ikke vært mye på XDA-Developers sin side under XPERIA X10 seksjonen i det siste?

Det er enormt mange som er veldig fornøyd med batteritiden på XPERIA X10 der nå etter at den fikk den siste oppdateringen.

Virker ikke sånn for de som har den i Norge og i tråden for denne telefonen... Uansett så er fakta det som teller og den har dårlig batterid. Skal man sammenligne mot Wave og GalaxyS så er det neste 150% bedre i Deres favør sitat slutt.

Lenke til kommentar

Virker ikke sånn for de som har den i Norge og i tråden for denne telefonen... Uansett så er fakta det som teller og den har dårlig batterid. Skal man sammenligne mot Wave og GalaxyS så er det neste 150% bedre i Deres favør sitat slutt.

Joda er sikkert mange telefoner som har mye bedre batteritid enn XPERIA X10, men det betyr fortsatt ikke at batteritiden på XPERIA X10 er noe dårlig nå av den grunn.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de mange som først har kjøpt X10, blitt mere og mere misfornøyd, og endt opp med å selge den til fordel for Desire. Har ikke angret ett sekund. X10 kan virke tiltrekkende på papiret, men i daglig bruk ligger den milevis bak Desire i brukervennlighet og smidighet generelt. Jeg kan ta mange eksempler men nøyer meg med et par; det å f.eks. gå inn i menyer, og deretter tilbake med 'back' pilen er et sant mareritt. Hvis du er heldig treffer du på tredje, fjerde forsøket, men skjermen er så dårlig kalibrert og knappene så små, at man må omentrent være kirurg for å treffe riktig. Dette finner man igjen i flere menyer og menyvalg. Jeg er ikke sikker på om det er skjermen som er dårlig kalibrert eller det utdaterte operativsystemet som skaper trøbbel, men problematisk er det uansett. I tillegg kommer det at enkelte ganger gjør telefonen 3-4 valg i slengen hvis du bare så vidt sneier skjermen, andre ganger er det ikke reaksjon å spore selv med tydelige, bestemte trykk.

Det er flere ting, f.eks. designet på den. Ved de første øyekast kan den se grei ut, men ettersom man blir mere kjent med den skjønner man at den er kantete og klumpen.

Uansett, hvem velger vel X10 med Android 1.6 som ikke får 2.1 før mot slutten av året, når Desire er billigere, har 2.1 nå (får 2.2 til jul), ser bedre ut, har AMOLED skjerm osv osv.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de mange som først har kjøpt X10, blitt mere og mere misfornøyd, og endt opp med å selge den til fordel for Desire. Har ikke angret ett sekund. X10 kan virke tiltrekkende på papiret, men i daglig bruk ligger den milevis bak Desire i brukervennlighet og smidighet generelt. Jeg kan ta mange eksempler men nøyer meg med et par; det å f.eks. gå inn i menyer, og deretter tilbake med 'back' pilen er et sant mareritt. Hvis du er heldig treffer du på tredje, fjerde forsøket, men skjermen er så dårlig kalibrert og knappene så små, at man må omentrent være kirurg for å treffe riktig. Dette finner man igjen i flere menyer og menyvalg. Jeg er ikke sikker på om det er skjermen som er dårlig kalibrert eller det utdaterte operativsystemet som skaper trøbbel, men problematisk er det uansett. I tillegg kommer det at enkelte ganger gjør telefonen 3-4 valg i slengen hvis du bare så vidt sneier skjermen, andre ganger er det ikke reaksjon å spore selv med tydelige, bestemte trykk.

Det er flere ting, f.eks. designet på den. Ved de første øyekast kan den se grei ut, men ettersom man blir mere kjent med den skjønner man at den er kantete og klumpen.

Uansett, hvem velger vel X10 med Android 1.6 som ikke får 2.1 før mot slutten av året, når Desire er billigere, har 2.1 nå (får 2.2 til jul), ser bedre ut, har AMOLED skjerm osv osv.

Og når vi får Android 2.1 / Android 2.2 på våres XPERIA X10, så sitter vi med en telefon som faktisk er bedre enn Desire på grunn av større skjerm på XPERIA X10, et kamera som rævkjører Desire sitt kamera langt inni huttaheita., MYE bedre skjerm for ute bruk i mye sol. Her knuser XPERIA X10 sin skjerm HTC Desire sin AMOLED skjerm. For innebruk, så er nok Desire sin skjerm hakket bedre ja.

Nå vet jeg ikke hvilke problemer du hadde på din XPERIA X10, men dette med at du må trykke 3-4 ganger for å kunne gå tilbake i menuene, er ikke noe jeg har opplevd hvertfall.

Skjermen på XPERIA X10 funker knall. Jeg har aldri vært mere fornøyd med en skjerm som den jeg har på XPERIA X10.

Joda, XPERIA X10 er litt kantete, men det er jo ikke akkurat noe som skal ha så mye å si så lenge telefonen er rå sexy.

Nå vil jeg ikke akkurat si at September er i mot slutten av av året da. I løpet av September får vi Android 2.1 på XPERIA X10.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Det er skammelig å selge en helt ny telefon i dag med et OS som er over ett år gammelt. Syntes at folk kun bør vurdere telefoner som kommer med 2.1 eller nyere ut av boksen.

Personlig så ville jeg anbefalt Desire, grunnet nyere OS, bedre skjerm i dagligdags bruk og en liten og nett formfaktor.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Anbefaler fortsatt Wave. Bada unnskyldningen mister festet etterhvert. De to siste ukene har det kommet minst 3-4 apps hver dag. Men jeg skal innrømme at å være eier av en Bada telefon ikke akkurat er in- men men litt ekslusive må vi være:P

Lenke til kommentar

Det er skammelig å selge en helt ny telefon i dag med et OS som er over ett år gammelt. Syntes at folk kun bør vurdere telefoner som kommer med 2.1 eller nyere ut av boksen.

Personlig så ville jeg anbefalt Desire, grunnet nyere OS, bedre skjerm i dagligdags bruk og en liten og nett formfaktor.

Kunne ikke sagt det bedre selv. X10 frarådes på det sterkeste. Grunnen til at jeg kjøpte X10 først, er at HTC Desire ikke var kommet på det tidspunktet. Den kom like etterpå, og da jeg så anmeldelsene Desire fikk, og kritikken mot X10, skjønte jeg at jeg hadde gjort noe dumt. Til folk som leser denne tråden vil jeg si, lær av andres feilgrep, det er ikke uten grunn at de fleste her på forumet og flere andre forum fraråder X10. Hvorfor betale dyrt for et produkt som viste seg å være en flopp, når man får det som Itavisen og dagbladet.no kaller 'verdens beste mobil' til en rimeligere penge? Nemlig HTC Desire.

Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt det bedre selv. X10 frarådes på det sterkeste. Grunnen til at jeg kjøpte X10 først, er at HTC Desire ikke var kommet på det tidspunktet. Den kom like etterpå, og da jeg så anmeldelsene Desire fikk, og kritikken mot X10, skjønte jeg at jeg hadde gjort noe dumt. Til folk som leser denne tråden vil jeg si, lær av andres feilgrep, det er ikke uten grunn at de fleste her på forumet og flere andre forum fraråder X10. Hvorfor betale dyrt for et produkt som viste seg å være en flopp, når man får det som Itavisen og dagbladet.no kaller 'verdens beste mobil' til en rimeligere penge? Nemlig HTC Desire.

Jeg må nok skuffe deg her. Tida har gått videre siden Desire var verdens beste mobil. Anbefaler å skjekke ut Galaxy S. Da får du verdens beste mobil ;)

Lenke til kommentar

Ja mulig Galaxy har litt bedre spesifikasjoner på enkelte punkter, men jeg må ærlig talt si at det er en telefon jeg ikke ville hatt om jeg fikk den kastet etter meg. Den ser ut som en billig plastleke i forhold til Desire, og har nok byggekvalitet deretter. Samsung er i det hele tatt et merke jeg styrer unna, ihvertfall når det gjelder mobiltelefoner. Jeg har brent meg før på å kjøpe elektronikk fra mer eller mindre obskure merker, som ikke har nevnte elektronikk som spesialfelt og derfor aldri skulle drevet med det. Resultatet er at man bli plaget med et produkt fra en leverandør som egentlig ikke har kompetanse/peiling på hva de driver med. Samsung er for meg en tv produsent, og knapt nok det.

Lenke til kommentar

Bestilte jo som sagt 13. juli, og Desire skulle komme inn på lager den 15. juli.

Den 15. juli ringte jeg Telenor for å høre om jeg faktisk kom til å få en av de som kom inn til de på lager, og ja, det skulle jeg få! Jeg fikk beskjed om at den skulle sendes til meg i kveld(15. juli) eller i morgen tidlig(16. juli)

Den dag i dag har jeg fortsatt ikke mottatt noen mail om at den er sendt, så jeg tenkte at jeg skulle ringe, og høre om de hadde sendt den uten å gi noen beskjed på mail. Men når jeg ringte fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk en av telefonene som kom inn den 15. juli. Dette gjør meg litt sint, fordi jeg ble lovt å få en av de, på dagen de kom inn.

Er det ingenting jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...