Gå til innhold

Desire, Galaxy S, Weave, Xperia X10 eller andre?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal straks gå til innkjøp av ny mobil, og har ventet på at HTC Desire har skulle kommet inn på lager i omtrent 1 og 1/2 måned. Så når den sannsynligvis ikke kommer før midten av august eller senere begynner jeg å se på noen andre alternativer; Galaxy S, Weave og Xperia X10. Har hørt litt forskjellig om disse mobilene, og jeg vil helst ha Android ettersom fremtiden til Bada er ganske usikker(?).

Hvis det er noen andre alternativer som dere mener er et bedre valg er det helt greit å komme med de, men helst nevn hva som er bra osv.

Mvh Tekk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Weave bruker jo Bada så jeg ville kanskje ikke kjøpt den. X10 er for liten mener jeg. Du kan også vudrere HTC HD2 men den bruker desverre Windows.

Ved siden av Desire er nok Galaxy S den beste på markedet nå. Galaxy S kommer også til å støtte neste version av Android (2.3) som er et plus. Merk at begge disse telefonene ikke har et kamera som er mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Weave bruker jo Bada så jeg ville kanskje ikke kjøpt den. X10 er for liten mener jeg. Du kan også vudrere HTC HD2 men den bruker desverre Windows.

Ved siden av Desire er nok Galaxy S den beste på markedet nå. Galaxy S kommer også til å støtte neste version av Android (2.3) som er et plus. Merk at begge disse telefonene ikke har et kamera som er mye å skryte av.

HD2 er etter min mening litt stor, og ja, som jeg nevte tidligere bruker Weave, Bada som du også nevnte.

Utenom disse som jeg da har nevnt, er det ingen som har et greit kamera, helst Android, "god" musikkavspiller, og en del andre gode specs? Og hvis ikke, hvilke av de disse er "best"?

Lenke til kommentar

hvis du ikke er bryr deg om pris gå for galaxy s. men hvis du bryr deg om pris, så kan du få desire for nesten halveprisen hos netcom med supertalk

Hva er det som gjør Galaxy S så mye bedre enn Desire?

Hvis jeg går for Desire med supertalk, er den låst eller ulåst?

Lenke til kommentar

den har superamoled,større skjerm(dette har jo ulemper også) den veier mindre, har 16 GB internminne og MYE bedre batteri

fra gsmarena:

Samsung galaxy S-----------------------------------------------------------------------------Htc desire

Standard battery, Li-Po 1500 mAh-------------------------------------------------Standard battery, Li-Ion 1400 mAh

Stand-by-------Up to 750 h (2G) / Up to 576 h (3G)-----------------------------Up to 340 h (2G) / Up to 360 h (3G)

Talk time------Up to 13 h 30 min (2G) / Up to 6 h 30 min (3G)--------------Up to 6 h 40 min (2G) / Up to 6 h 30 min (3G)

men jeg personelig liker htc sense mer enn touchwiz ut av det jeg har sett av youtube videoer, men jeg har ingen av telefonene

-----------

hvis du kjøper htc desire nå hos netcom er den låst men ifølge mange her på forumet har de låst opp telefoner gratis siden høsten 2009

netcom har låst opp gratis siden høsten 2009

står på twitter til netcom den dagen det ble mulig

du kan også kjøpe den hos telenor på abonnementet "super" for 2807kr, Frakt 19,00kr

de har 17 stk på lager

Fri etablering

Kampanje: Bestill nå og få 1000 SMS og 1000 MMS inkludert i prisen.

du får også to månder gratis surfing :)

Endret av Speedfrog
Lenke til kommentar

Ja, men det siste jeg hørte om Desire var at den kom i butikkene i midten av august. Dette gjelder vel nettbutikkene også? Eller er det noen som har den på lager?

Ser jo at Galaxy S er en del bedre, men er også en god del dyrere, så Desire er nok fortsatt førstevalget mtp. pris.

Lenke til kommentar

Ah, leste vell litt fort i gjennom!

Takk for hjelpen :)

Men det blir nok Desire, hvis ingen klarer å overbevise meg til å legge i litt ekstra for Galaxy S, og at det virkelig er verdt det!

Lenke til kommentar

Ah, leste vell litt fort i gjennom!

Takk for hjelpen :)

Men det blir nok Desire, hvis ingen klarer å overbevise meg til å legge i litt ekstra for Galaxy S, og at det virkelig er verdt det!

Å velge mellom desire og galaxy s er en smaksak spør du meg.

For den vanlige brukeren vil bare super amoled skjermen, touchwiz og skjermstørrelsen være den mest merkbare forskjellen. Men for de som ønsker ikke bare den kraftigste android telefonen men også en mobil med flest funksjoner rett ut av boksen er galaxy s et soleklart valg. Den kommer med full kontorpakke, ebook leser og en videokodek støtte ingen andre mobiler(oops! Samsung wave) kan måle seg med. Liker du spill på mobilen er galaxy s igjen det soleklare valget. Grafikkakseleratoren til galaxy s er den kraftigse per dags dato i en mobil. Med 90 millioner triangler per sekund gruser galaxy s desire med "bare" 22 millioner triangler per sekund. Galaxy s har også bluetooth 3.0 og desire 2.1.

Har sammenliknet disse to fysisk. Her vinner desire. Galaxy s virker som en billig plastleke med fingeravtrykk over alt mot desire sin metalramme og gummiaktige deksel.

Men dette er igjen en smaksak.

Galaxy s er i dag kongen på haugen på spesifikasjoner. Men desire er best på byggekvalitet og gir det fortsatt veldig mye for pengene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy s er bedre ja, men er verdt det nesten det dobbelte av prisen til htc desire?

kommer helt ann på hvor interessert man er i mobiltelefoner. De fleste vil nøye seg med desire som er en flott telefon. Den største fordelen galaxy s har mot desire er super amoled skjermen. Mange bruker mobilen mens de er på farten og en skjerm som omtrent er uleselig i sollys vil ingen ha da.

Nesten det dobbelte i pris? Da går jeg ut i fra at du har sett på abonnementsløsninger med totalpris?

Kontantprisen på nett skiller ikke mer enn ca 1000 kr.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp en X10i (den store versjonen).

Liker veldig godt designet på den, skjermen er veldig god(!), er også veldig rask. Det som er så kult med den også, er at den har Timescape! En veldig nyttig funskjon hvor du har all mailen din, facebook hvis du har, twitter hvis du har osv på ett sted!

Kameraet på den telefonen er helt syk! Tar veldig gode bilder med

8 megapixler.

Men dessverre er ikke batterilevetiden så god.

Men X10 er ikke et dumt kjøp, og du vil ikke angre på at du har kjøpt den :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...