Gå til innhold

Dyre mobiler vs. "billige" mobiler

Anbefalte innlegg

Som de fleste her inne så leser jeg rundt omkring i alle fora, og finner mye interessant.

Det som kanskje var mest interessant var en bruker som hadde hatt det meste av "toppmodeller" fra ulike produsenter, men som likte Sony Ericsson Xperia X10 mini pro best!

Jeg vet det er en 1 person, og at denne personens mening er høyst subjektiv. Allikevel så forundrer det meg, og overrasker meg, at opptil flere synes at SE X10 mini/pro som er en liten "billig" mobil med en "gammel" Android versjon, tilsynelatende gjør folk meget fornøyde.

Får meg til å tenke at det siste og dyreste ikke nødvendigvis er "best" når det kommer til brukeropplevelse eller kvalitet.

Et eks. er vel Nokia E71 som muligens er en av de beste mobiltelefonene (med vekt på ordet telefon her) som er laget i nyere tid, enda den har et aldrende Symbian OS.

Noen har kanskje andre tanker rundt dette, men jeg synes det er interessant, og noe å tenke over.

Endret av norMain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jo litt å si hva man skal bruke telefonen til. Skal man bare bruke den som en telefon, altså ringe og sende meldinger trenger mann ikke det nyeste av OS. Business folk som må sjekke mailen tusen ganger daglig og har masse avtaler, trenger en bedre telefon der man kan gjøre mer.

Som sagt over er det smak og behag.

Lenke til kommentar

Bortsett fra spill, så kan jeg gjøre akkurat det samme med en mobil til 1000 kr som en til 5000 kr. Den største forskjellen er UI og info fra selve OS'et om hva jeg gjør. Men hvis man tenker på selve utførelsen av oppgaver som f.eks SMS, oppdateringer på Facebook, Twitter, MySpace, mail, høre på musikk og se film o.l. så har ikke akkurat de svært kostbare mobilene mye nytt å tilføre annet enn som sagt et mer lekkert UI og bedre hardware.

Vet at alt er smak og behag, og det var ikke poenget med denne tråden heller. For det kan ikke diskuteres. Poenget med posten var å sette fokus på om det siste og det nyeste virkelig er så nødvendig. Vi forbrukere blir jo langt på vei lurt til å tro at mange av de nye mobilene er bedre bare pga UI og hardware re-design. Funksjon forblir det samme.

Lenke til kommentar

Ulempen med å ha en telefon som har absolutt alt, er at man må til tider ha tilgjengelig lade muligheter. Har merket at de siste telefonene jeg har kjøpt de siste årene, må lades ofte.

Rett og slett fordi de har så mye ting man egentlig ikke trenger.

Lenke til kommentar

Det er også viktig å tenke på at store prisforskjeller ikke nødvendigvis betyr stor kvalitetsforskjell. Det er vanlig at det nyeste og "beste" blir prisa veldig høyt, men du taper nok lite på å kjøpe en vesentlig billigere mobil. For meg blir det i hvert fall litt rart om man plutselig "må ha" egenskaper som bare har eksistert på markedet i et halvt års tid eller så.

Nå er kanskje ikke jeg den med mest autoritet på området i og med siden det er en 3-4 år siden jeg sist bytta mobil (eier en SE W810i) men det er nå mine meninger på området...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...