Gå til innhold

Hvordan får jeg lyd fra tv til reciver via HDMI?


Gjest Anonym konto

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym konto

Har koblet en HDMI kable fra reciveren til tv'n. Hvis jeg går på HDMI input 3, på tv'n, så får jeg menyen til reciveren. Men hvordan får jeg reciveren til å ta i mot signaler som er på tvns input AV1? Fungere dette i det hele tatt via HDMI?

Endret av Anonym konto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym konto

Ja, jeg har koblet HDMI kabelen til reciverens utgang og så inn i tvens ingang. Og jeg får signal når jeg velger HDMI input på tv'n. Men jeg forstår fortsatt ikke hvordan jeg skal få signal fra f.eks. tv'ns USB ingang og til reciveren.

Lenke til kommentar

Skal du ha noe fra TV,n til reciveren, så må du finne en utgang på Tv,n. Det er ikke mange tv,er som har noen utgang, ofte er det kun til hodetelefoner og det kan ikke brukes inn på en forsterker/reciver.

Men hvis det er for å forsterke lyden på tv, så har du kansje en slags tv-tuner eller dekoder som du kan koble inn på reciveren?

 

Edit:Leif

 

Edit: For å gjøre det litt klarere, så skal altså bilde og lyd gå i en hdmi kabel fra tv-tuneren/dekoderen til reciveren, og fra reciveren til tv,n i en annen hdmi kabel.

Endret av Kasper22
Lenke til kommentar

Eh? Få TV'er har utganger? Tull.

 

Du har koblet en lyd kilde direkte til TV'en og vil ha lyden ut til recivere?

Etter som jeg har forstått har du kun koblet til monitor out på reciveren

For å få lyden ut fra TV'en må du ha en/et kabel/kabelsett til for å få lyden til reciveren fra TV'en.

 

Da må du enten koble fra HDMI out fra TV'en eller bruke egne lydkabler.

Som f.eks disse

 

myragp1.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto

Ok, nå har jeg prøvd med analoge kabler, men det ser ikke ut til å fungere. Virker som om det ikke er mulig å kjøre bilde fra scart og lyd fra jack. Mulig å fikse dette?

Lenke til kommentar

Det står at den tv,n har digital lydutgang, så da kan du finne den og koble den til reciveren. Det er kansje merket spdif eller optisk ut.(dette er ikke en hdmi kabel)

Eller du kan bruke hdmi kabler som du skrev i overskriften: da kobler du alle kilder( tuner,dvd,xbox osv) inn på reciveren..er sikkert flere forskjellige innganger der. Og fra hdmi ut på reciveren til tv (men den ahr du allerede koblet hvis jeg har skjønt deg rett)

 

Men du må sette opp reciveren etterpå, så du må nok kikke i manualen. Der står det forslkjellige koblingsforslag i starten somregel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...