vindenes Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 eg har ett nvidia 8800gts kort som er ødelakt dette sjedde ved ett strømmbrudd ikkje torden men pcen er på ein dårlig sikring så bruker vi vaskemaskin og kafetrakter samtidig så ryker sikringen kortet blei kjøpt litt over 2 år siden men da eg lurer på er kor lang garanti har eg ? etter som eg har lest på forum og leverandør og andre butikker sine nett butikker så har eg 3 år garanti (kan vere at eg tar feil) men nor eg snakker med butikken som eg kjøpte da i så forteller di at eg har 2 år så er da noke eg kan jera ? eller må eg fylle ut ein reklamasjon og funker da ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Først og fremst kan du sjekke produsenten sine Garanti-vilkår , er denne 3 år så kan det godt være at de velger å dekke eventuelle skader som har oppstått på denne. Uansett så tror jeg nok det enkleste du kan gjøre er å benytte deg av reklamasjonsretten din som er 5 år på slike produkter, da må butikken i utgangspunktet teste kortet ditt og erstatte det med tilsvarende vare (men dette går på vare og ikke pris, så ikke forvent å få et kort til samme prisen som når du kjøpte skjermkortet ditt). Lenke til kommentar
vindenes Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 ok tusen takk for infoen men kordan er da med reklemasjon ? er da nesten som garanti og er da vanskelig å få nytt kort ved remlemasjon? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Så lenge du ikke selv er skyld i at skjermkortet har tatt kvelden skal det egentlig gå greit. Et godt tegn på dette er jo selvsagt at du kan sette i et annet skjermkort i pcen og at alle komponentene starter som de skal. Uansett så bør du vurdere en UPS spesielt siden du er utsatt for strømbrudd, sånn sett bør du vurdere en som kan automatisk sette igang avslåing av pcen din om den registrerer et lengre strømbrudd og som kan verne om mindre sikkringsbrudd. Endret 7. juli 2010 av Malvado Lenke til kommentar
vindenes Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 eg har ett nvidia 7700 kort som eg bar brukt ein uke no etter at da 8800 kortet tok kvelden så da er bare da kortet. etter denne nye infoen så trur eg at eg skall sende inn ein reklamasjon etter som at da ikkje var min feil at sjermkortet ikkje fungerte så får eg bare håpe på da beste tusen hjertelig takk for hjelpen malvado Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Bare hyggelig. Generelt sett så lenge man ikke har overklokket og har benyttet skjermkortet som man skal og sørget for å vedlikeholde det (ikke la det støve igjen) så har man som regel sitt på det rene. Bare sørg for å dokumentere det hele og påpeke at ved å sette inn et annet skjermkort så hadde du systemet oppe igjen. Lenke til kommentar
vindenes Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 de skall eg og eg har vartfall prøvd å holde da i topp stand har ikkje clokka da og atm spiller eg wow på den pcen med ett annet sjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå