Gå til innhold

Mulig OEM vs vanlilla lisens spm

Anbefalte innlegg

Windows XP våknet til liv igjen etter at jeg fant ut at jeg er bare ikke en linux mann. Spesielt ikke på en Asus EEE. Ting må haxes frem for å funke, og selv da er enkelte ting ikke godt nok.

Jeg er også mest kjent på Windows så overall passer det meg best.

Mine stasjonære pcer har for lengst gått over til Windows 7, men en gang i tiden da de kjørte XP blodtrimmet jeg de for maximum performance :D

Så det ville jeg også gjøre med min eee.

Men da jeg slang install CDen i og skulle starte prosessen med nLite (program som slimmer ned en XP install CD) sier den at dette ikke er en XP install cd. Det skyldes nok at DVDen som følger med eee'en er en ghost cd og da ikke en "normal" install cd hvor nlite pleier å finne de mappene og filene den skal.

Så jeg bytta cden med en nedlastet versjon fra MSDNAA og fikk fjerna en del ubrukelig software. Ikke helt fornøyd men det kommer seg.

Men da jeg skulle installere og da skrive inn XP lisensnøkkelen som følger med Asus EEE 901 fikk jeg beskjed om at denne ikke passet.

Så hvorfor kan jeg ikke bruke XP nøkkelen som er real på en XP install CD fra MSDNAA (Microsoft Akademic Alliance something something(skolegreier)). En gang for lenge siden leste jeg et sted at man bare kunne endre en versjonsfil på cden så kunne man installere med OEM nøkkelen(som er vel det jeg sitter med til asus eee'en tenker jeg)...

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...