Jokko88 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei! Har et internettuttak i veggen som jeg vil at den stasjonære pcen min skal være koblet til. Windows 7 er operativsystemet. Når jeg kobler en kabel direkte fra veggen og i den stasjonære får jeg bare et rødt kryss nede til venstre. Testet med laptop og den kobler lett til det samme uttaket. Trodde da at det var noe feil med nettverkskortet til den stasjonære pcen, men fikk faktisk til å dele internett fra laptopen til den stasjonære ved at de er koblet sammen med ethernet kabel. Dette er en kronglete løsning, hvorfor kan jeg ikke koble den stasjonære direkte i veggen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Og du har prøvd å reparere koblingen og/eller disable/enable porten? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Jepp ser ikke ut som det fungerer. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hva er det i motsatt ende av veggkontakten? Er utstyret der satt opp med MAC filtrering? Slik at bare den første maskinen som kobles til får IP? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 I motsatt ende er det en Apple Router, går en ledning fra routeren og til en inngang i et skap, denne inngangen skal være koblet til vegguttaket på rommet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå