sparke Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Trenger hjelp til å få kommunisert med WiFi-printer fra ikke-WiFi desktop i et nettverk med 2 routere! Pga et kronglete ADSL-opplegg hjemme hos foreldre, står ADSL-boks og en desktop-PC koblet til en router i kjeller. Fra denne routeren går TP-kabel opp til en annen, trådløs router. Bærbare PC'er og WiFi-printer i huset kobler til trådløst nettverk på denne andre routeren. Problemet er å få kontakt med WiFi-printer (og evt også WiFi-PC'er - fildeling etc) fra desktopen som står tilkoblet router nummer 1 med kabel! Er dette et subnet-problem? Hvordan kan jeg få de to nettverkene (som jeg antar det blir) til å kommunisere? All hjelp mottas med takk! Finnes det ikke noen enkel løsning, kan jeg selvsagt kjøpe WiFi USB-adapter til kjeller-PC'en. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Du bør sette router nr 2 som aksesspunkt slik at det blir ett nett, det blir da routeren i kjelleren som er dhcp server og deler ut ipadresser til alle maskinen i huset slik at alle er i samme subnet. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) I router 2 skru av DHCP og sett fast ip (samme iprange som router 1 har).feks 10.0.0.200 vist router 1 har 10.0.0.1.Du kan og skru av brannveggen på router 2. Koble kablen som står i wan portet på router 2 i en av LAN portene. Endret 7. juli 2010 av taz Lenke til kommentar
sparke Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Hjertelig takk, dette funka som en drøm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå